qunio Opublikowano 4 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2011 Witam jakiś czas temu spaliło mi się uzwojenie alternatora, właśnie je wymieniłem na nowe tourmax z larssona i ładowanie wygląda tak: jak sprawdzam według serwisówki czyli długie światła 5 tyś obrotów - 14.1 V, wolne obroty na długich światłach - 14.55. Na światłach krótkich przy 5 tyś - 13.88 V, na światłach krótkich przy wolnych obrotach - 14.36V. Czy to normalne, że włączając więcej odbiorników mam wyższe napięcie ładownia? Serwisówka mówi że ma się mieścić między 13.4 a 15.0V przy 5 tyś i na długich światłach, i się mieści, ale nie wiem czy to normalne zachowania regulatora, że napięcie lekko spada wraz z obrotami? Miałem takie same odczyty i przed tym jak spaliło mi się uzwojenie(przejechałam tak 10tyś km bez problemów z ładowaniem). Nie mam fabrycznych lamp, z tyłu mam małą lampę led także jakby była fabryczna lampa (2x 21W)to podejrzewam, że ładowanie nie spadałoby poniżej 14V nawet na krótkich światłach. Czy są przesłanki, żeby zmienić też regulator? Z góry dzięki za pomoc! Pozdrawiam Cytuj SportJazda.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghost_lbn Opublikowano 4 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2011 (edytowane) czy napięcie ładowania zmienia się z obrotami- takwartości napięcia są w normieale jeśli dobrze kojarzę, to napięcie powinno być niższe przy większej mocy odbiorników, a wyższe przy mniejszej albo ich braku, więc coś mi tu nie pasuje Edytowane 4 Czerwca 2011 przez Ghost_lbn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motodynamo Opublikowano 4 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2011 ale jeśli dobrze kojarzę, to napięcie powinno być niższe przy większej mocy odbiorników, a wyższe przy mniejszej albo ich braku, więc coś mi tu nie pasuje zgadza się ale nie w przypadku regulatorów tyrystorowych a takie właśnie są zastosowane w motocyklowych prądnicach .. działają tak jak bezpiecznik , który po wyżej zadanej wartości czyli około 14V zwiera napięcie do masy ... i teraz skąd biorą się wahania ?? po prostu w raz z obrotami zmienia się częstotliwość napięcia z prądnicy .. jak i napięcie w związku z tym regulator nie nadąża(działa nie liniowo) .. jednak te wahania są przewidziane przez konstruktorów i dopuszczalne Cytuj http://motocdi.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qunio Opublikowano 4 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2011 zgadza się ale nie w przypadku regulatorów tyrystorowych a takie właśnie są zastosowane w motocyklowych prądnicach .. działają tak jak bezpiecznik , który po wyżej zadanej wartości czyli około 14V zwiera napięcie do masy ... i teraz skąd biorą się wahania ?? po prostu w raz z obrotami zmienia się częstotliwość napięcia z prądnicy .. jak i napięcie w związku z tym regulator nie nadąża(działa nie liniowo) .. jednak te wahania są przewidziane przez konstruktorów i dopuszczalne Czyli wszystko mam w normie? Zauważyłem też że te trzy jednokolorowe kable wychodzące z regulatora się lekko grzeję, czy to też jest norma? Wtyczkę usunąłem już jakiś czas temu i polutowałem na stałe (efekt to wyższe napięcie i mnie gorące kable, ale nadal się robią ciepłe) Dzięki Cytuj SportJazda.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghost_lbn Opublikowano 4 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2011 motodynamoto wiele wyjaśnia, będe pamiętał na przyszłość że tak to wygląda, bo nie wiedziałem do tej pory tego ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motodynamo Opublikowano 4 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2011 Tak w normie .. niektórzy producenci Ci mądrzejsi nawet przewody biegnące od prądnicy do regulatora wykonują ze stopu o podwyższonej rezystancji a to po to aby przy dużych obrotach część energii wygrzewała się na przewodach i nie obciążała regulatora napięcia motodynamoto wiele wyjaśnia, będe pamiętał na przyszłość że tak to wygląda, bo nie wiedziałem do tej pory tego ;)O tych szczegółach konstrukcyjnych nie wiedzą też serwisanci ... to bardziej w biurach projektowych na etapie projektowania elektroniki całego bilansu energetycznego... tak , że nie ma sensu się przejmować :crossy: Cytuj http://motocdi.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qunio Opublikowano 4 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2011 Tak w normie .. niektórzy producenci Ci mądrzejsi nawet przewody biegnące od prądnicy do regulatora wykonują ze stopu o podwyższonej rezystancji a to po to aby przy dużych obrotach część energii wygrzewała się na przewodach i nie obciążała regulatora napięcia No to śmigam bez stresu :) Bóg Ci zapłać dobry człowieku! Cytuj SportJazda.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.