TomekDyna Opublikowano 25 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2011 Nowe mocowanie czyli jakie? Nie jest już w postaci osobnego, przykręcanego elementu do bloku silnika? Jeśli tak to kupa, trzeba spawać. Nie wróży to nic dobrego, ale nie ma wyjścia. Byle spawacz dobry był i dał gwarancję że nie spieprzy nic, bo z alu różnie bywa. A jeśli masz mocowanie przykręcanie to luzik, lepiej wymienić niż spawać. Ewentualnie jest jeszcze opcja klejenia. Teraz są dostępne takie kleje z opiłkami metali jakby. Raz raz skleisz to na amen. Zależy w jakim miejscu pęknięte i jakich charakter pęknięcia, jeśli przenosi duże obciążenia to lipa.Obecnie to mocowanie filtra jest jednym odlewem karteru nie mam zdjęcia ale tak to wygląda. Jutro mają zobaczyć co z tym spawaniem, mam nadzieję że się uda bo tak to kupa. Ciekawi mnie ile kosztuje karter? A może wiesz jak się nazwywa taki klej? Cytuj Podążający za przygodą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 25 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2011 (edytowane) Nie pamiętam nazwy tego którego używałem,kiedyś w serwisie motocyklowym taki mieliśmy, jakiś zagramaniczny, z Holandii przywieziony czy coś. Kleiłem tym bloki i kartery w kilku motocyklach, przeważnie pęknięcia wokół otworu spustowego oleju. Jeżdżą do dziś bez problemów. Jeszcze wcześniej, gdy pracowałem w firmie w której produkowaliśmy przyczepy gastronomiczne to też używaliśmy kleju do metalu. Płaty blachy aluminiowej 2x2m były przyklejane do ramy przyczepy i bez żadnych dodatkowych środków po prostu zostawały na przyczepie na zawsze. Żadnych śrub, nitów czy spawów. Jakbyś popytał w serwisach samochodowych czy motocyklowych to pewnie podpowiedzą jaki klej nabyć. A może ktoś z forumowiczów się odezwie. Znajomy mechanik samochodowy używa jakiegoś magicznego kleju. Na próbę wkleił nawet świecę zapłonową w zerwany otwór głowicy Fiata 125p i Fiacior śmiga ja burza na tym. :icon_eek: Nie wiem tylko kiedy się zobaczę z kolegą aby zapytać. Ile kosztuje karter? Duuuużo. Nie chciej nawet wiedzieć.Kwestia kilku tysięcy złotych za komplet, po jednego nie można wymienić, muszą być obie połówki nowe z tego samego kompletu. Edytowane 25 Maja 2011 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekDyna Opublikowano 25 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2011 Nie pamiętam nazwy tego którego używałem,kiedyś w serwisie motocyklowym taki mieliśmy, jakiś zagramaniczny, z Holandii przywieziony czy coś. Kleiłem tym bloki i kartery w kilku motocyklach, przeważnie pęknięcia wokół otworu spustowego oleju. Jeżdżą do dziś bez problemów. Jakbyś popytał w serwisach samochodowych czy motocyklowych to pewnie podpowiedzą jaki klej nabyć. A może ktoś z forumowiczów się odezwie. Ile kosztuje karter? Duuuużo. Nie chciej nawet wiedzieć.Kwestia kilku tysięcy złotych za komplet, po jednego nie można wymienić, muszą być obie połówki nowe z tego samego kompletu.Więc pozostaje mi czekanie do jutra. Jeśli spawacz powie że nie da rady poszukam tego kleju. Co za pech mnie spotkał. Trudno bywa i tak. Jestem jednak dobrej myśli. Cytuj Podążający za przygodą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 25 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2011 Wątpię żeby klej tu coś pomógł,ze względu na ciśnienie oleju i temp.bloku. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekDyna Opublikowano 25 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2011 Więc tylko spaw? Cytuj Podążający za przygodą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 25 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2011 Raczej tak,jutro obejrzę sobie taki silnik 96 calowy. W 88 cali podstawa filtra jest przykręcana i można sobie zmienić na np. chromowaną. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 25 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2011 No najlepiej spaw. Tylko nie byle Heniek co to "od 25 lat spawa aluminium". Ja takiemu majstrowi dałem karter od Jawy do spawania i zamiast pospawać wytopił w nim wielką dziurę.... :icon_evil: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekDyna Opublikowano 25 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2011 Nie no nie Heniek. Moto stoi u znajomego dobrego mechanika i on ma swojego spawacza, który w.g niego potrafi dobrać odpowiednie wartości spawu. Cytuj Podążający za przygodą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekDyna Opublikowano 27 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 Nie no nie Heniek. Moto stoi u znajomego dobrego mechanika i on ma swojego spawacza, który w.g niego potrafi dobrać odpowiednie wartości spawu.Póki co nadal nic w temacie nie drgnęło do wczoraj. Spawacz nie dał rady dojechać:( Cytuj Podążający za przygodą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekDyna Opublikowano 11 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 Otóż i usterka póki co naprawiona. Nie obyło się bez spawu. Trudność polegała na tym iż bez wyciągania silnika spawacz nie miał łatwego dojścia do źródła wycieku, którym okazało się pęknięcie przy łączniku filtra oleju z karterem. (od 2007 chyba zmieniono mocowanie filtra) Pozdro dla wszystkich u udanego sezonu życzę. Cytuj Podążający za przygodą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.