Skocz do zawartości

Kawasaki Kx 125 problem


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

Mam pewien problem. Mam Kawasaki Kx 125 z roku mniej więcej 1982-1984 bez zaworu wydechowego.

Motocykl od początku nie jeździł tak jak powinien. Lecz po pewnych regulacjach zapłonu i gaźnika było o niebo lepiej. Aż do pewnego momentu. Moto podczas jazdy zgasło i jak się później okazało simeringi na wale puściły. Więc wymieniłem łożyska i simeringi na wale. Po wymianie przez mechanika łożysk i simeringów moto jeździło ale to jeszcze nie było to tzn nie miał takiej siły jak przed wymianą. Po paru jazdach motocykl w ogóle jakoś dziwnie chodził. Na pełnym gazie przerywał i strzelał z wydechu i czasami po momentalnym dodaniu gazu go zalewało. Ustawiałem iglice na każdym ząbku, podginałem pływaki i próbowałem go ustawiać na śrubkach do regulacji i nic motor w ogóle nie reaguje na jakąkolwiek zmianę. Po tym wszystkim kolega który się trochę zna na motorach stwierdził ze winą tego wszystkiego jest gaźnik. Dla pewności rozkręciłem jeszcze cylinder w celu sprawdzenia jak wygląda tłok. Rozebrałem i okazało się że tłok jest jakiś dziwny ponieważ posiada tylko jeden pierścień. Sprawdzałem na ebay-u, na stronach ze schematami i tłoki do kx 125 z lat 1982-1984 mają po dwa pierścienie. I teraz właśnie nasuwa się pytanie czy jest jakaś różnica w tym że ja w swoim motorze mam tylko jeden pierścień i czy właśnie ten jeden pierścień może być przyczyną braku mocy.

 

Proszę o jakieś rady w sprawie tego strzelania z wydechu i przerywania na wysokich obrotach i o jakieś pomysły co zrobić z tłokiem.

Jutro dodam zdjęcia tłoka i zdjęcia z nr silnika i mam nadzieje że ktoś rozszyfruje który to rok produkcji.

 

Czekam na odpowiedzi i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinieneś wymienić pierścienie, ponieważ dzięki nim motor będzie miał dobre sprężanie i moc, której ci brakuje. Po za tym jak strzela to albo coś z benzyną(może jakiś syf w gaźniku)lub sprawdź świece, znam takie przypadki,że była wina świecy. A do zaworków to raczej dokup lub całkiem wywal, a jak masz jeden dobry a drugi zły to musisz drugiego zablokować wstawiając np. rurkę z niepęczniejącej stali(aby nie aluminium) Nie wiem nawet co moze być, nigdy nie miałem takiego przypadku akurat w crossie ale wiem jak jest w innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź najprostsze rozwiązania.

 

zmień świece, bo na to to wygląda, że jest padnięta, wręcz podręcznikowy przykład.

 

Sprawdź rozchylenie membran, rzucam to hasło bo nie wiem czy masz, było by to odpowiedzialne za zalewanie.

 

Jeżeli nic z powyższych to pierścienie, a raczej cały komplet tłokowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...