Skocz do zawartości

Gilera SMT 50 blokady


SeibR
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

ok, a jeszcze coś w silniku jak jade na sprzęgle albo na luzie z górki to słychać coś w silniku jakby słychać te magneto całe jak się czy coś niewiem jak to opisać ale coś słychac jak się kreci i lekko puka albo mi się wydaje.

Może pierścienie :P umnie w simku puka czasami ale na postuju na luzie też puka ??? przysłuchaj sie cylindra .

Kiedy ostatni był remontowany silnik . Kiedy był zalewany olej . Zacznij od podstaw silnikowych!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na silniku pisze Derbi. I 1 właściciel mówił mi że jest na 100% tam minarelli am6 silnik. Nie mam obrotomierza ale wkręca się na luzie wysoko, a w czasie jazdy też nawet wysoko się wkręca. Zębatki niewiem jakie ma kolega ale wyglądają na takie same. V-max na prostej 80 a z średniej górki max 85 km/h. Przyśpiecha nawet spoko ale vmax cięzko dochodzi do 80. od 70 km./h juz zmula i sie rozpędza powoli.

 

 

Jednak na silniku pisze Gilera. a Na cylindrze literka D. (Derbi).....

 

Z takim podejściem do tematu to do niczego konkretnego nie dojdziesz :icon_rolleyes: Bez obrotomierza nie będziesz w stanie stwierdzić czy sprzęt osiąga maksymalne obroty. A w zębatkach masz policzyćilość zębów, bo to one odpowiadają ze przełożenie i jeśli masz wstawione takie które skracają przełożenia to nawet po odblokowaniu wydechu możesz mieć problem z osiągnięciem owej setki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, wchodzi mistrzu dwusuwów , postanowiłem zacząć się udzielać na forum ;) W tego typu motorowerkach Gilera stosuje silniki zaprojektowane i produkowane do któregoś roku przez Derbi , jednak od jakiegoś czasu cylindry mają wybijany też znaczek Piaggio - dzieje się tak ,ponieważ włoski kolos wykupił hiszpankę :) Blokady to - rurki na obudowie filtra powietrza, pod siedzeniem (mam parę Send, oprócz tego, że potrzebna jest wielka dysza by wyregulować to po wyjęciu rurek, korzyści brak. Druga blokada to blaszka w 'dolocie' zamontowana tuż za rurą od filtra powietrza w gaźniku, wyjmujesz, ładujesz dysze 5-10 rozmiarów większą, regulujesz i tyle. Następnie ślepa kiszka - ucinasz na równo i spawasz. Przy okazji można też wyjąć zwężkę w kolanku wydechowym, a jak Ci się chce, wybebeszyć wydech - ale jest to o tyle nie korzystne, że dźwięk jest wtedy bardzo metaliczny, a przyrost mocy - jak dla mnie, niezbyt duży. No i przełożenia, ja używam 12/47 w AM6 - v-max ~95 realne (na kacie niestety, ale przyjemnie się jedzie 80-85) , w Sendach mam 12/52 i niestety kręci według mnie nieużyteczne i nie potrzebne obroty. A i tak mówię Senda, bo SMT to Senda. I jeszcze w nowych rocznikach są chińskie moduły, które odcinają obroty (jako takiej odcinki nie ma, po prostu do niej nie kręci :D) - wystarczy wymiana na jakikolwiek moduł Ducati Energea , nawet od skutera - kupuj jaki wpadnie Ci w łapy w dobrej kasie, bo 'specjalnie' do Sendy kosztują koło 2 paczek, a różnicy brak :) Sprawdzane na własnej skórze :)

Edytowane przez MarcinR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

aha ok. Mam pytania:

1. Jaki rozmiar dyszy będzie najlepszy jak odblokuje wszystkie blokady ??

 

2. Czy mam wybebeszać dyfuzor i końcówkę wydechu też ? czy samą końcówkę wydechu wybebeszyć ?

 

3. Mam zębatki 13/53 to ile pojedzie około po odblokowaniu ? (teraz na prostej jedzie ~75km/h)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...