ozyozy Opublikowano 30 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2011 Po remoncie silnika mialem problemy zeby go odpalic ale sobie poradzilem. Teraz mam problem takiego typu ze mi sie mocno grzeje. Wiadomo po remoncie silnika nie daje mu za duzo a on puszcza pare wezykiem od chlodnicy, 2 razy az gwizdał jak czajnik. Co moze być tego powodem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woziu Opublikowano 30 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2011 jeżeli silnik pracuje dobrze bez zadnych niepokojących dźwięków to sprawdz ustawienia mieszanki jeżeli jest z zbyt uboga to sie wtedy szybciej grzeje oraz zobacz czy masz dobą świecę do tego modelu. Mi się kiedys też szybko grzał ale powód był taki że w środku w silniku pod wałem jest taka rurka w kształcie sitka tj. w środku pompy oleju, która filtruje olej który idzie na wał. No i sitko było zatkane stopionym plastikiem spod trybu od kopniaka, który to stopiony plastik popłynął wraz z olejem i zatrzymał się na sitku. Wał nie dostawał smarowania i silnik się grzał i też poszło łożysko dolne korbowodu. Objaw był taki: kiedy silnik był nagrzany to olej wyrzucało z węża odpowietrzenia skrzyni biegów (to właśnie jest znak że sitko jest zatkane kiedy wyrzuca olej z węża od skrzyni biegów ponieważ olej nie może się dostać na wał). Sprawdź też cisnienie oleju po czym stwierdzisz czy system smarowania działa poprawnie. sprawdź również termostat czy działa też jest opcja że coś się zaciera tj. łożyska lub inne części i powoduje gwałtowny wzrost temperatury silnika.. jak robisz sam remont lub ktoś kto uważa że się zna i książki nie potrzebuje to niech lepiej zaglądnie i całą procedurę remontu powtórzy tak jak jest napisane w książce to wszystko będzie dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 30 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2011 Przejrzyj najpwierw układ chłodzenia, czy jest dobrze odpowietrzony, czy korek na chłodnicy nie jest walnięty, czy pompa wody chodzi. Jeśli tu bedzie wszystko ok to możliwe że uszczelka pod głowicą poszła lub sama głowica jest uszkodzona. Na odpalonym silniku odkręć korek chłodnicy i zobacz co się w środku dzieje, jeśli płyn się pieni i bulgocze znaczy że problem jest z głowicą\uszczelką. Ona ci się grzeje na postoju czy w czasie jazdy?P.S. Woziu a gdzie w tym motocyklu jest termostat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 30 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2011 Tak jak pisze major, układ chłodzenia do zbadania. podejrzewam że trzeba będzie splanować lekko głowice i zakupić nowa ORYGINALNĄ uszczelkę pod głowice ....jak robisz sam remont lub ktoś kto uważa że się zna i książki nie potrzebuje to niech lepiej zaglądnie i całą procedurę remontu powtórzy tak jak jest napisane w książce to wszystko będzie dobrze..... To samo można powiedzieć ludziom którzy dają rady bez zapoznania się z budową motocykla ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozyozy Opublikowano 30 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2011 no uszczelka pod glowica na poczadku mi sie podwinela lekko i mi pluł ojejem ale ja poprawilem zmienilem olej i juz nie pluje, wiec chyba uszczelka nie czy moze tez byc?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woziu Opublikowano 31 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2011 Przejrzyj najpwierw układ chłodzenia, czy jest dobrze odpowietrzony, czy korek na chłodnicy nie jest walnięty, czy pompa wody chodzi. Jeśli tu bedzie wszystko ok to możliwe że uszczelka pod głowicą poszła lub sama głowica jest uszkodzona. Na odpalonym silniku odkręć korek chłodnicy i zobacz co się w środku dzieje, jeśli płyn się pieni i bulgocze znaczy że problem jest z głowicą\uszczelką. Ona ci się grzeje na postoju czy w czasie jazdy?P.S. Woziu a gdzie w tym motocyklu jest termostat? No tak racja termostatu brak. Dosyć dawno byłem w posiadaniu RMzetki nie pamiętałem że niema. to tylko moja sugestia lecz nie jestem pewien czy to dobry pomysł drugi raz skręcać głowice na tą samą uszczelke ale niech eksperci się wypowiedzą.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.