Skocz do zawartości

yamaha rd mój moto za mozno się grzeje


jarumir9
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zmień tą wodę na płyn chłodniczy, sprawdź pompę, sprawdź żeberka na chłodnicy, sprawdź szczelność układu chłodzenia. Jeśli jest w nim dziura lub gdzieś ucieka ciśnienie to chłodziwo będzie się szybciej gotowało. Układ w tym sprzęcie powinien wytrzymać do 1 atmosfery a korek powinien mieć nabity numer 0.9.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko jest szczelne bo jak mi sie woda zagotuje i jak odkręcam korek to wystrzela go a z płyne m próbowałem żeberka też są w porządku. pompy sprawdzałem dzisiaj wszystko chodzi jest obieg w chłodnicy. ja myśle że to od cylindra bo cylinder mi się najbardziej grzeje silnik normalnie może czas wymienić tłok i pierścienie i zrobić szlif cylindra ?????

Edytowane przez jarumir9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja myśle że to od cylindra bo cylinder mi się najbardziej grzeje silnik normalnie może czas wymienić tłok i pierścienie i zrobić szlif cylindra ?????

:biggrin: :banghead: Sprawdź jaki masz kolor świecy i wyreguluj gaźniki. Zalej płynem chłodnice.

motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamsel łączę się z Tobą w bólu ale warto koledze wyjaśnić jaki to ma związek :icon_mrgreen:

 

Jurimir - Źle wyregulowany silnik podaje za dużo powietrza przez co mieszanka jest uboga w benzynę którą nieco schładza spaliny, świecę i ścianki cylindra. Dlatego wszystko się mocno grzeje a zwłaszcza wydech.

 

Dodatkowo. Woda wrze w 100 (105 pod ciśnieniem) stopniach Celsjusza a płyn w ok 130-140. Teraz wiedząc, że optymalna temp. pracy silnika to ok 89 stopni czyli ciut ponad połowa skali wskaźnika temperatury jesteś na najlepszej drodze żeby rozwalić silnik. Czujesz ? Rozumiesz ?

Edytowane przez Shinigami
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma :) W głowicy po stronie kopa. A Ty jak nie miałeś to chyba o czymś nie wiedziałeś :D Mogę się mylić no ale :wink:

 

P.S Szoti, kwestia jest gotowania się chłodziwa a nie silnika :) Tam czujnik temperatury wskazuje temp. najbliżej komory spalania a tutaj jest przypadek bulgotania w chłodnicy.

Edytowane przez Shinigami
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma :) W głowicy po stronie kopa. A Ty jak nie miałeś to chyba o czymś nie wiedziałeś :D Mogę się mylić no ale :wink:

 

Na pewno nie mam, w pamięci już te silniki moge rozerbać na atomy wraz z całym motorem ;)

motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takich piździkach są termostaty? Ja w exc nie mam w klx tez nie mam i w crm tez nie miałem :D

 

Wiadome ze nie było bo to są większe pojemności do latania po terenie a tych małych są ; ) juz tłok przez termostat w Mtx posadziłem .; ]pozdro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...