ks-rider Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 Siemka ! Dzisiaj przy 20 st. C dosiadlem swojej „ K “ i kopnalem sie na jazde probna na nowej Super Tenere wyposazenie dodatkowe - kufry boczne. W wersji First Edizion sa one gratisowe. Pierwsze co rzuca sie w oczy a wlasciwie w reke to bardzo szybko lapiace sprzeglo ktorym mozna wspaniale dozowac. Motocykl rusza najfajniej miedzy 2000 – 2500 rpm. Na I szym biegu mozna swobodnie wykrecic ca. 80 km/h + Mimo sporej wagi motocyklem niezmiernie latwo sie manewruje, maszyna sama sklada sie w luki. Krotki sdystans i wjazd na autostrade. Silnik kreci swobodnie, jednolicie bez zadnych feuerwerkow i niespodzianek. Od 120 km7h fura zaczyna nieco rzucac, moze to zasluga kufrow, a moze jej naprawde ogromnych gabarytow. Pozycja za sterami jest naprawde imponujaca. Kanapa wyposazona w mate aby dupsko nie latalo jak xxx po pustym sklepie, moze i nieco twarda ale za to jakze wygodna, kat kolan optymalny – zadko spotykam sie z taki idealnym rozwiazaniem Szerokosc baku jak dla mnie optymalna – lepiej nie mozna ( porownywalna do „ K“ ). Z autostrady po miescie swoimi utartymi szlakami na ktorych da sie sprawdzic co i jak. Moj ulubiony lewy winkiej na drodze szybkiego ruchu absolwuje z predkoscia 100 km/h ( bez ograniczen predkosci przynajmneij na tym odcinku ), mozna by bylo znacznie szybciej ale niemam jakos ani ochoty na niespodzianki ze strony opon ani potrzeby z racji motocykla. 45 st wystarczy na pierwszy raz calkowicie. Cazs powolimija, trzeba wracac i oddac maszyne dealerowi. Silnik, mocny dol, fajnie wkreca sie na obroty jednak niema co oczakiwac w komcu to Reise Enduro a nie sportowa V – 2. Zestrojenie Silnika ze skrzynia biegow I – sza klasa, Zostalem b. Pozytywnie zaskoczony tym, ze mimo jak na V – ke to przy niskich obrotach nic nie szarpie i mozna spokojnie bez obaw powolutku powolutku. Przy przepisowej jezdzie z predkoscia 50 km/h ma sie troche dylemacik czy zostac jeszcze na II – cim, czy wrzucic juz IV – ke To wlasciwie jedyna wada motocykla. Od 65 km/h na upartego mozna wrzucic VI – tke. Skrzynia biegow dobrze zestopniowana jedyne co moim zdaniem nie wyszko to z tymi 50 km/h jak wyzej. Reszta cod miod, malina i orzeszki. Zawieszenie brak jakichkolwiek negatywnych odczuc / spostrzezen, moze tylko to, ze przy ostrzejszym hamowaniu motocykl dosc sporo nurkuje, moze i daloby sie przestawic przednie zawieszenie o pare klikow na twardsze, pytanie tylko czy pozniej bylo by tak samo komfortowo, mysle, ze tak a kompromis nie wypadlby za duzy. Hamulce. Co prawda telefonicznie zapewniono mnie, ze testowana maszyna seryjnie wyposazone jest w ABS to jednak przy rzucie okiem na tarcze hamulcowe nie znalazlem harakterystycznego dla ABS'u kranzu. Z lewej strony felgi mozna zauwarzyc wchodzacy w plastikowa oslone kabelek, moez i to byl sensor ABS'u, dokladneij sprawdzac, nie sprawdzalem. Hamulce mogly by byc nieco lepsze do dobrych troche im brakuje. Cokpit Troche duzo tam tego -znaczy sie tych informacji. Co mnie denerwowalo to digitalny predkosciomierz o naprawde „ olbrzymich “ rozmiarach. Moglby byc nieco miiejszy. Osobiscie uwazam, ze analogowy bylby o niebo lepszy, co za tym idzie nie draznil by tak przeskokami cyferek. Diody i ich rozmiar jakos nijak nie pasuja do motocykla- moim zdaniem sa stanowczo za male, mogly by byc nieco wieksze. Ich rozmieszczenie po lewej stronie obrotomierza ( rowniez znajdujacego sie po lewej stronie ) jest nieco niefortunne, Honda w nowych modelach CBF czy VFR rozwiazala to znacznei leoiej umieszczajac je nad obrotosciomierzem i poredkosciomierzem. Sa one rowniez nieco wieksze co lepiej harmonizuje z caloscia. Podsumowanie Yahama odwalila naprawde kawal roboty. W nowej Tenere naprawde niema do czego sie przyczepic. Jedyne co mi nie pasilo to jej cena ktora w porownyniu z R 1200 GS jest niestety za wysoka, stanowczo za wysoka. Jedyna uwaga jaka mi sie w sumie nasowa, to to, ze dla mnie ten sprzet nie wchodzi w rachube. Dlaczego ? Coz, wydaje mi sie, ze jestem jeszcze na nia za mlody a w przyszlosci najprawdopodobniej bede za stary aby tak wysoko podniesc noge aby na nia zasiacsc. Na koniec rodzynek. Najbardziej nieergonomicznym motocyklem z jakim mialem w zyciu kontakt byla tegoroczna MY Agusta F4. Po przesiadce z Suer Tenere na moja „ K “ czulem sie jakbym z mojej „ K “ przesiadl sie no moze nie na F4 ale conajmneij na S 1000 RR czy innego super sporta. :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jrgostek Opublikowano 26 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2011 Dlaczego ? Coz, wydaje mi sie, ze jestem jeszcze na nia za mlody a w przyszlosci najprawdopodobniej bede za stary aby tak wysoko podniesc noge aby na nia zasiacsc. Pełny szacun dla młodego. To ja stary JR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 26 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2011 Całkiem przyzwoity opis i można z niego coś wywnioskować ale są dwa "ale"1 To jest rzędowa dwójka z czapami wału przestawionymi o 270stopni czyli pseudo V902 Podsumowanie jest z lekka pokrętne. Trudno stwierdzić dla kogo jest ten motocykl pomyślany. Niemcom nie idzie dogodzić :laugh: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.