Skocz do zawartości

Yamaha uper Tenere 1200


Rekomendowane odpowiedzi

Siemka !

 

Dzisiaj przy 20 st. C dosiadlem swojej „ K “ i kopnalem sie na jazde probna na nowej Super Tenere wyposazenie dodatkowe - kufry boczne. W wersji First Edizion sa one gratisowe.

 

Pierwsze co rzuca sie w oczy a wlasciwie w reke to bardzo szybko lapiace sprzeglo ktorym mozna wspaniale dozowac. Motocykl rusza najfajniej miedzy 2000 – 2500 rpm. Na I szym biegu mozna swobodnie wykrecic ca. 80 km/h +

 

Mimo sporej wagi motocyklem niezmiernie latwo sie manewruje, maszyna sama sklada sie w luki. Krotki sdystans i wjazd na autostrade. Silnik kreci swobodnie, jednolicie bez zadnych feuerwerkow i niespodzianek. Od 120 km7h fura zaczyna nieco rzucac, moze to zasluga kufrow, a moze jej naprawde ogromnych gabarytow. Pozycja za sterami jest naprawde imponujaca. Kanapa wyposazona w mate aby dupsko nie latalo jak xxx po pustym sklepie, moze i nieco twarda ale za to jakze wygodna, kat kolan optymalny – zadko spotykam sie z taki idealnym rozwiazaniem

 

Szerokosc baku jak dla mnie optymalna – lepiej nie mozna ( porownywalna do „ K“ ).

 

Z autostrady po miescie swoimi utartymi szlakami na ktorych da sie sprawdzic co i jak. Moj ulubiony lewy winkiej na drodze szybkiego ruchu absolwuje z predkoscia 100 km/h ( bez ograniczen predkosci przynajmneij na tym odcinku ), mozna by bylo znacznie szybciej ale niemam jakos ani ochoty na niespodzianki ze strony opon ani potrzeby z racji motocykla. 45 st wystarczy na pierwszy raz calkowicie.

 

Cazs powolimija, trzeba wracac i oddac maszyne dealerowi.

 

Silnik, mocny dol, fajnie wkreca sie na obroty jednak niema co oczakiwac w komcu to Reise Enduro a nie sportowa V – 2.

 

Zestrojenie Silnika ze skrzynia biegow

I – sza klasa, Zostalem b. Pozytywnie zaskoczony tym, ze mimo jak na V – ke to przy niskich obrotach nic nie szarpie i mozna spokojnie bez obaw powolutku powolutku.

 

Przy przepisowej jezdzie z predkoscia 50 km/h ma sie troche dylemacik czy zostac jeszcze na II – cim, czy wrzucic juz IV – ke To wlasciwie jedyna wada motocykla. Od 65 km/h na upartego mozna wrzucic VI – tke.

 

Skrzynia biegow

dobrze zestopniowana jedyne co moim zdaniem nie wyszko to z tymi 50 km/h jak wyzej. Reszta cod miod, malina i orzeszki.

 

Zawieszenie

brak jakichkolwiek negatywnych odczuc / spostrzezen, moze tylko to, ze przy ostrzejszym hamowaniu motocykl dosc sporo nurkuje, moze i daloby sie przestawic przednie zawieszenie o pare klikow na twardsze, pytanie tylko czy pozniej bylo by tak samo komfortowo, mysle, ze tak a kompromis nie wypadlby za duzy.

 

Hamulce.

Co prawda telefonicznie zapewniono mnie, ze testowana maszyna seryjnie wyposazone jest w ABS to jednak przy rzucie okiem na tarcze hamulcowe nie znalazlem harakterystycznego dla ABS'u kranzu. Z lewej strony felgi mozna zauwarzyc wchodzacy w plastikowa oslone kabelek, moez i to byl sensor ABS'u, dokladneij sprawdzac, nie sprawdzalem. Hamulce mogly by byc nieco lepsze do dobrych troche im brakuje.

 

Cokpit

Troche duzo tam tego -znaczy sie tych informacji. Co mnie denerwowalo to digitalny predkosciomierz o naprawde „ olbrzymich “ rozmiarach. Moglby byc nieco miiejszy. Osobiscie uwazam, ze analogowy bylby o niebo lepszy, co za tym idzie nie draznil by tak przeskokami cyferek. Diody i ich rozmiar jakos nijak nie pasuja do motocykla- moim zdaniem sa stanowczo za male, mogly by byc nieco wieksze. Ich rozmieszczenie po lewej stronie obrotomierza ( rowniez znajdujacego sie po lewej stronie ) jest nieco niefortunne, Honda w nowych modelach CBF czy VFR rozwiazala to znacznei leoiej umieszczajac je nad obrotosciomierzem i poredkosciomierzem. Sa one rowniez nieco wieksze co lepiej harmonizuje z caloscia.

 

Podsumowanie

 

Yahama odwalila naprawde kawal roboty. W nowej Tenere naprawde niema do czego sie przyczepic. Jedyne co mi nie pasilo to jej cena ktora w porownyniu z R 1200 GS jest niestety za wysoka, stanowczo za wysoka. Jedyna uwaga jaka mi sie w sumie nasowa, to to, ze dla mnie ten sprzet nie wchodzi w rachube. Dlaczego ? Coz, wydaje mi sie, ze jestem jeszcze na nia za mlody a w przyszlosci najprawdopodobniej bede za stary aby tak wysoko podniesc noge aby na nia zasiacsc.

 

Na koniec rodzynek. Najbardziej nieergonomicznym motocyklem z jakim mialem w zyciu kontakt byla tegoroczna MY Agusta F4. Po przesiadce z Suer Tenere na moja „ K “ czulem sie jakbym z mojej „ K “ przesiadl sie no moze nie na F4 ale conajmneij na S 1000 RR czy innego super sporta.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Całkiem przyzwoity opis i można z niego coś wywnioskować ale są dwa "ale"

1 To jest rzędowa dwójka z czapami wału przestawionymi o 270stopni czyli pseudo V90

2 Podsumowanie jest z lekka pokrętne. Trudno stwierdzić dla kogo jest ten motocykl pomyślany.

 

Niemcom nie idzie dogodzić :laugh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...