Skocz do zawartości

Regulacja zapłonu


ares
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

a wiec:

 

Do prawidlowego wykonania czynności bedziemy potrzebowali:

 

a/ czujnik zegarowy wkrecony w zamiast swiecy zaplonowej

 

b/ kontrolka lub miernik

 

Wkrecamy czujnik zegarowy w miesjce swiecy, a nastepnie ustawiamy tlok 2,5-3 mm przed GMP. pod zaciski cewki wys napiecia podlanczamy kontrolke.Nastepnie luzujemy podstawe przerywacza lub tez czujnika halla przy zaplonie elektronicznym. Krecimy delikatnie w lewo-prawo wczesniej poluzowaną podstawą do momentu zgasniecia kontroli -- wtedy nastepuje przeskok iskry na elektrodach swiecy. Przy ustawianiu zaplonu wlóz swiece w fajke.

 

Ps. przemieszczając podstawe przeciwnie do ruchu wskazówek zegara zaplon zostaje przyspieszany natomiat jesli przemieszczemy podstawe w prawo zaplon opózniamy

 

TO by bylo na tyle. Mam nadzieje ze wszystko jasne.

 

powodzenia. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a/ czujnik zegarowy wkrecony w zamiast swiecy zaplonowej

 

 

W Jeżdżę motocyklem MZ jest opisany zderzak tłoka może być takie coś zamiast czujnika zegarowego

 

Zderzak tłoka najlepiej jest wykonać ze starej uciętej świecy zapłonowej oraz śruby M10/80. W celu odpowietrzenia cylindra gwint śruby można zfrezować płasko wzdłuż śruby lub śrubę przewiercić wzdłuż.

 

 

Teraz pytanie na jakiej zasadzie działa taki ZDERZAK :?:

i kiedy będe wiedział że tłok będzi znajdować się 2,5-3 mm przed GMP :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiec : ustalasz GMP tloka, wkrecasz srubę tego zderzaka az oprze sie o tlok, nastepnie cofasz o jakas tam wartosc tlok, wkrecasz srube zderzaka o te 2,5-3 mm , "wędrujesz" z tlokiem do góry (ma sie oprzec na srubie) --- w momencie zetkniecia sie tloka ze srubą ma byc iskra.

 

mam nadzieje ze pomoglem.

 

 

pozdro,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanko:

 

Jak podłacze zarówke do cewki to ona powina cały czas swiecic tylko w jednym miejscu powina zgasnac i w tym własnie miejscu nastapił zapłon (tak mi sie wydaje), a umnie zarówka mruga wystarczy leciutko przekrecic wałemzacznie swiecic jeszcze troszke i gasnie itd. Tak powino byc czy nie?

 

Z góry dzieki za odp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...