RAV_ASR Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Witam, mam ogromny problem. Mianowicie niedziałający obrotomierz w kawasaki Er 5. Jest to spowodowane przepalonym opornikiem. Nie mam możliwości odczytania wartości z niego, jedyne co wiem to to ,że znajduję się on w miejscu oznaczonym na płytce R1. Jeżeli ktoś zna wartość tego opornika, to byłbym wdzięczny gdyby mi go podał. I mam jeszcze jedno pytanko: z jakiego powodu mógł się on przepalić i jak można to ustalić? (jestem zielony w tych sprawach stąd te pytanie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bumet Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Mialem ten sam problem, przy odpalonym moto odlaczylem kabel od aku w celu sprawdzenia ladowania, oczywiscie z obrotomierza poszedl tylko dym, pamietam ze dalem to bratu do przelutowania ale nie jestem w stanie powiedziec jaka on ma wartosc, on cos mowil ze wstawil byle jaki, obrotomierz chodzi do dzisiaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAV_ASR Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Hehe no powiedzmy ,że sobie poradziłem z problemem. Wstawiłem opornik i nowa diode. Obrotomierz działa, natomiast nieznacznie zaniża obroty o jakies 100/200. Nie wiem czy to jest spowodowane źle dobranym opornikiem, nikt nie jest w stanie mi tego za bardzo objaśnić:) ale da sie z tym żyć! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.