moto-akcesoria Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2010 (edytowane) Wiele osób zaczynających swoją przygodę z motocyklami z powodów finansowych musi uporać się z dylematami, które spędzają sen z powiek. Kupić motocykl? Zrobić prawo jazdy? Może jeszcze poczekać i zrobić te dwie rzeczy na raz? Gdzie tu miejsce na bezpieczeństwo? Otóż nie wielu młodych motocyklistów zastanawia się jak to będzie, kiedy już wsiądą na upragnioną maszyną, najczęściej dopiero wtedy orientują się, że nie mają nawet kasku. Z pomocą przychodzi kolega, który pożycza nam kilkuletni wysłużony kask. O ochronie raczej mowy być nie może. Tymczasem już za około 1200zł możemy mieć kompletny strój, który zapewni nam podstawowe bezpieczeństwo. O ile oczywiście zaczynając przygodę nie zaczynamy od „litra”. W takiej sytuacji jedynie opaczność ma jakikolwiek wpływ na to co się z nami będzie działo. Tym przydługim wstępem zaczynamy test zestawu Cycle Spirit Summer + ProBiker Active + Nolan N62 + Bulletproof GEL. http://a.imageshack.us/img517/6364/dsc01916y.jpg Strój: http://www.moto-akcesoria.pl/kurtka-motocy...-summer,p,36846 http://www.moto-akcesoria.pl/spodnie-motoc...-meskie,p,36855 Miałem to szczęście, że mogłem rozpocząć testy wraz z rozpoczęciem mojego kursu na upragnioną kategorię A. Ubrałem się i w pełnym rynsztunku wyszedłem na placyk powitać się z instruktorem oraz 35 stopniowym upałem. Po krótkiej pogadance wsiadłem na motocykl – dzisiaj placyk. Znalazłem wywietrzniki w spodniach i kurtce, które na postoju zupełnie niczego nie zmieniały, po czym ruszyłem trzaskać idealne ósemki. Ogromne było moje zdziwienie, kiedy po przejechaniu jakiś 5m przestało mi być gorąco, a zrobiło się przyjemnie chłodno. Wystarczyła nie wielka prędkość, a pęd powietrza robił swoje. Wniosek(który potwierdził się w jeździe miejskiej) z tego płynie taki, że przy wyższych temperaturach, a przede wszystkim w słoneczny dzień nasz Summerek swoją czernią będzie próbował nas ugotować, jednak tylko na światłach, bo w czasie jazdy temperatura jest idealna, a dodatkowo możemy ją regulować otwierając lub domykając wywietrzniki. Jeżdżąc kilka godzin w mieście i na trasie w zasadzie zapominałem, że mam ten strój na sobie. Jest naprawdę wygodny i nie waży tyle co zbroja płytowa. Kurtka i spodnie posiadają wiele zapinanych na zamek kieszeni, w których możemy zmieścić całkiem sporą liczbę gadgetów. Technicznie: Kurtka: posiada wzmocnione plecy (100% poliester) odblaskowe wstawki możliwość regulacji wysokości ochraniaczy łokci kieszeń na ochraniacze pleców Super Shield Cechy: nie przepuszcza wiatru (potwierdzone testami) nie przepuszcza deszczu możliwość regulacji szerokości w pasie i na rękawach w rękawach posiada rozpinane wywietrzniki systemu AirVent krótki zamek błyskawiczny pozwalający spiąć kurtkę ze spodniami 4 kieszenie zewnętrzne (nie wodoszczelne) 1 kieszeń wewnętrzna 1 kieszeń na komórkę Spodnie: Podszewka perforowana 100% poliester Wzmocnione kolana z materiału 600D poliester, 100% poliester Wstawki z materiału odblaskowego Możliwość regulacji wysokości ochraniaczy kolan Kieszenie na ochraniacze kolan Super Shield Kieszenie na ochraniacze biodra Super Shield Bezpieczne szwy spełniające normy ISO 4916 Nie przepuszczają wiatru i deszczu Na pośladkach wszyty materiał anty poślizgowy Możliwość regulacji szerokości w pasie i na nogawkach W nogawkach na wysokości ud posiadają rozpinane wywietrzniki systemu AirVent Krótki zamek błyskawiczny pozwalający spiąć spodnie z kurtką 2 kieszenie zewnętrzne (nie wodoszczelne) http://a.imageshack.us/img715/402/dsc01926h.jpg http://a.imageshack.us/img818/30/dsc01927.jpg Rękawice: http://www.moto-akcesoria.pl/rekawice-moto...oof-gel,p,26663 Zupełnie nie wiem, dlaczego wybrałem akurat te rękawice do testów i czego się spodziewałem. W moim odczuciu mogą się nadawać do wycieczek do sklepu po bułki, pod warunkiem, że jedziemy czymś co ma problem z wyprzedzeniem zaprzęgu konnego, ale nie na motocykl. Po kilku włożeniach rozerwały się na niewielkim fragmencie. Nie zapewniają, absolutnie żadnej ochrony, poprawa komfortu jazdy jest niewielka, a wewnętrzny szef, który po dłuższej chwili zaczyna wbijać się w palce potrafi go jeszcze pogorszyć. http://a.imageshack.us/img689/6742/dsc01929sw.jpg http://a.imageshack.us/img230/7471/dsc03208v.jpg Buty: http://www.moto-akcesoria.pl/buty-motocykl...er-active,p,398 Zakładając te buty nie spodziewałem się niczego dobrego. W mojej głowie krążyła jedna myśl. Jak buty motocyklowe kosztujące tyle co nie firmowe „adidasy” mogą być wygodne, praktyczne i potrzebne? Szybko jednak zmieniłem zdanie. Buty ProBiker Active to naprawdę świetna pozycja - są wygodne, sztywna konstrukcja ułatwia wbijanie biegów czy używanie hamulca. a przemyślane zapięcie powoduje, że trzymają się pewnie nogi nie krępując jednocześnie ruchów. Pamiętając o tym, że buty te posiadają jedynie ochraniacze na kostkę mogę polecić je wszystkim początkującym, jako wygodne uzupełnienie motocyklowego stroju. Materiał: - Zewnętrzna część buta wykonana z wytrzymałego materiału tekstylnego - Wewnętrzna część buta wykonana ze 100% poliestru - Elementy skórzane zabezpieczają materiał przed uszkodzeniem od dźwigni zmiany biegów Bezpieczeństwo: -Wyposażone w elementy odblaskowe w tylnej części zwiększające bezpieczeństwo motocyklisty -Posiadają ochraniacze kostek -W górnej części butów pasek zapinany na rzep, dodatkowo usztywniający kostkę, oraz zabezpieczający sznurówki przed rozwiązywaniem Kask: http://www.moto-akcesoria.pl/kask-motocykl...-czarny,p,25451 Nolan N62 jest jedną z tańszych pozycji na rynku biorąc pod uwagę kaski, nie skorupy w cenie 122zł. Pierwszą rzeczą po założeniu jaka „rzuca się w oczy” jest przyjemne w dotyku wnętrze, które jest pokryte powłoką antybakteryjną. Następne w kolejności mamy zapięcie. Z początku przysparza nieco trudności, ponieważ trzeba je delikatnie odchylić, żeby się wypiąć, jednak to tylko kwestia kilku prób. W kasku jeździ się wygodnie, szybka nie paruje. Po łącznie około 20 wyjeżdżonych godzinach mogę jedynie zauważyć, że w okresie "rozjeżdżania" i dopasowywania się kasku po około 2h nieustannej jazdy czułem nacisk u góry głowy, jednak później zjawisko to ustąpiło. Jako osoba bez 30-sto letniego stażu na motocyklu nie mam mu nic do zarzucenia. Bezpieczeństwo: Materiał: Lexan – wysoka odporność na ścieranie Posiada atest ECE 22.05 Szybka: jasna, odporna na zarysowania Możliwość założenia wewnętrznej szybki Pinlock Zapięcie zatrzaskowe Komfort: Wentylacja Wloty powietrza na brodzie oraz w górnej części kasku Wyloty w tylnej części Aktualnie w promocji model N62 w specjalnym malowaniu. http://a.imageshack.us/img832/243/nolann62...icschwarzro.jpg Podsumowując: Cena zestawu wraz z dodatkowo zakupionymi ochraniaczami to około 1310zł. Jest to kwota, która pozwala czuć się dużo bezpieczniej niż w jeżdżąc w jeansach i wiosennej kurtce, a na tle innych motocyklowych wydatków nie zabija. Jeśli mam być obiektywny i szczery to proponował bym dołożyć 50-70zł i kupić normalne rękawiczki z protektorami. PS: Proszę się nie sugerować zdjęciami, spodnie do jazdy były oczywiście włożone w buty :) W razie pytań, sugestii, czy konstruktywnej krytyki proszę śmiało pisać. Edytowane 4 Sierpnia 2010 przez moto-akcesoria Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zonq Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Buty: http://www.moto-akcesoria.pl/buty-motocykl...er-active,p,398 Zakładając te buty nie spodziewałem się niczego dobrego. W mojej głowie krążyła jedna myśl. Jak buty motocyklowe kosztujące tyle co nie firmowe „adidasy” mogą być wygodne, praktyczne i potrzebne? Szybko jednak zmieniłem zdanie. Buty ProBiker Active to naprawdę świetna pozycja - są wygodne, sztywna konstrukcja ułatwia wbijanie biegów czy używanie hamulca. a przemyślane zapięcie powoduje, że trzymają się pewnie nogi nie krępując jednocześnie ruchów. Pamiętając o tym, że buty te posiadają jedynie ochraniacze na kostkę mogę polecić je wszystkim początkującym, jako wygodne uzupełnienie motocyklowego stroju. Materiał: - Zewnętrzna część buta wykonana z wytrzymałego materiału tekstylnego - Wewnętrzna część buta wykonana ze 100% poliestru - Elementy skórzane zabezpieczają materiał przed uszkodzeniem od dźwigni zmiany biegów Bezpieczeństwo: -Wyposażone w elementy odblaskowe w tylnej części zwiększające bezpieczeństwo motocyklisty -Posiadają ochraniacze kostek -W górnej części butów pasek zapinany na rzep, dodatkowo usztywniający kostkę, oraz zabezpieczający sznurówki przed rozwiązywaniem Miałem te buty i: Fakt są wygodne. Maja niezłą podeszwę, sztywną i cienką oraz ochraniacze kostek. Ale cały but to przecież kapeć, absolutnie nie jest sztywny. Brak jakiejkolwiek ochrony pięty. Każde buty do kosza są o niebo sztywniejsze i zapewniaja lepsza ochrone. A pasek na rzep trochę ciężko żeby usztywniał kostkę skoro jest nad nią. Te niby skórzane wstawki to koło skóry nawet nie leżały. Brak wentylacji, wodoodporne też nie są. Buty na cywilny wypad do miasta przy temp. nie przekraczających 20 st. C Podsumowując drugi raz bym ich nie kupił nawet za tak niska cenę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gravis Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Czy to jest artykuł reklamowy? Bo chyba nie obiektywny test? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moto-akcesoria Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Starałem się, żeby był jak najbardziej obiektywny, a nie tylko był. Po jego umieszczeniu na forach wiele rzeczy zostało zweryfikowanych. Poniżej podaję link do tematu w którym było najwięcej uwag, sugeruję jednak filtrowanie treści, które są tylko złośliwe i z obiektywizmem nie mają nic wspólnego. http://xtzclub.pl/threads/1157-Test-zestaw...go-motocyklisty Pozdrawiam Jacek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.