Skocz do zawartości

Remont silnika Aprilia AF1 50 Futura


Kogni
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam poważny problem z moim moto.Aprilia AF1 50 Fututra(silnik AM3).Mechanik z Bielawy sobie nie poradził z moim moto,ale może ktoś stąd będzie potrafił mi pomóc. Sprawa wygląda tak , że po włożeniu w moto ok 1,7K-2K zł , mechanik stwierdził żebym go zabrał,bo on nie potrafi go naprawić,a kasa poszła w błoto...Od początku...Gdy otrzymałem moto,ledwo jeździł,ledwo wbijał na obroty,ale coś tam jechał,skrzynia biegów była uszkodzona.W moto było wymienione: linka sprzęgła(stara pękła),łańcuch,zębatki,uszczelniacze przedniego zawieszenia+olej,cylinder (aluminiowy TEC 50ccm),pierścienie,tłok,zawór membranowy,naprawił skrzynię biegów. Kazał mi nim pojechać do domu (ok 3km) i za jakiś czas przyjechać z innym gaźnikiem , bo stwierdził , że ten (oryg.14mm) to za mało.Wiec pojechałem,moto jechał ok 10km/h pod lekką górkę na dwójce , na trójce w ogóle nie chciał jechać . Zauważyłem podczas jazdy , że jeśli w czasie jazdy przełączę go na chwile na ssanie i zaraz je wyłączę to motor troszkę bardziej się rozpędza.Pod większą górkę jechał już tylko na jedynce ok 5km/h,po tych 3 km męczarni,zauważyłem , że temp skoczyła do 120 stopni .Odkręciłem korek wlewu płynu chłodnicy i trochę wody wyleciało , chyba się zagotowała . Mówiłem o tym mechanikowi,ale stwierdził , że pewnie nic się nie stało. Motor dale palił i dalej jeździł tak samo,wymieniłem wodę na płyn chłodniczy i było ok. Kupiłem gaźnik Dellorto 21mm(ssanie ręczne) , kruciec , nową świecę (sportową) , dyszę do gaźnika (paliwa) 0,85mm. Zjechałem wczorasj do mechanika w dół , motor się rozpędzał gorzej jak chiński skuter. Po 2 km w ogóle nie mogłem mu gazu dawać na trójcę , bo się dławił paliwem (jazda ok 40km/h),poczekałem chwilę i gaz znowu jakoś chodził o_O Dojechałem do mechanika , a ten dziś dzwoni i mówi , że po założeniu nwego gaźnika,krućca,dyszy,świecy regulacji gaźnika moto w ogóle nie odpala,ani na starter ani na pych...i żebym go zabrał,a kasa poszła w błoto. Dziś go nie zabiorę , bo mam gorączkę , ale może macie jakieś rady,ja mu je przekaże i może w końcu ogarnie mój moto

Dzięki z góry za pomoc chłopaki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zębatki powinni być 13/40, sprawdź czy takie masz.

Świeca NGK B8ES.

Spróbuj go dłużej na ssaniu potrzymać podczas jazdy i zobacz czy daje to jakieś efekty.

Według mnie błąd leży po stronie gaźnika (zła regulacja).

Sprawdź jaki kolor ma świeca.

Niech Ci ten "mechanik" zmierzy jeszcze kompresje jak ma czym i wie jak to się robi, a Ty podaj wyniki.

A i jeszcze jak wygląda sprawa wkręcania się na obroty na luzie??

Edytowane przez czarekmbx

www.zaplon.fora.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak

Zębatki się zgadzają

Świece mam B8EG (sportowa wersja B8ES)

Gaźnik już jest dobrze wyregulowany (włożona dysza 0,85,wg niego,powietrze odkręcone 2,5 obrotu śrubki,a ta śrubka od obrotów dosyć mocno wkręcona,inaczej moto gaśnie)

Powiedział , że wynik kompresji to 9,5

A więc dziś byłem u mechanika , włączyliśmy ssanie i na pycha odpalił,nawet fajnie jechał,po kilu minutach mogłem wyłączyć ssanie i nadal jechał. Zauważyłem 2 rzeczy. Pierwsza :Odpali tylko na pycha (przy zimnym silniku,bo przy ciepłym ze startera,nawet bez ssania)

Druga : wkreca sie (tak na sluch,zepsuł się niedawno obrotomierz) do ok 6tys obrotow,potem ma przerwe,pewnie jak bym dluzej trzymal gaz to by sie wkrecil,ale nowy

cylek wiec tego nie zrobie,ale czy to normalne zachowanie takiego moto ? (Na luzie też gdzieś tak do 6-7max)

Acha wydech mam jakąś samoróbe , może to tu leży wina ?

Edytowane przez Kogni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dwusuwie wydech odgrywa bardzo ważną rolę. Jaki kolwiek jego uszczerbek odgrywa dużą rolę w pracy silnika, zła szczelność przy samym łączeniu cylindra lub złe wyliczenie wydechu powoduje dziurę w obrotach, najczęściej ok 2 tys. obr/min przed zadziałaniem rezonansu. zmiana wydechu lub przynajmniej samego dyfuzora powinna załatwic sprawę. A że tak zapytam, dysza 85 przy gaźniku 21mm jest odpowiednia? Nie przegrzewa to moto? Może świecę zabielić na biało.. A szczególnie teraz w okresie docierania, chociaż jest to cylinder z nicasilu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze wiesz co nie wiem,kolega polecił , żebym kupił taką dyszę,bo moto będzie zrywniejsze...

Mogę zatrzeć moto na takiej dyszy ? Może lepiej włożyć z powrotem oryginalną ?

Znalazłem coś takiego tylko muszę sprawdzić jakie mocowanie jest u mnie i czy będzie pasować.

http://allegro.pl/item1162640082_aprilia_r...wy_dyfuzor.html

http://allegro.pl/item1170106045_wydech_te...ieju_tanio.html

 

Ja mam taki wydech:

http://i29.tinypic.com/v32adf.jpg

Edytowane przez Kogni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh kiepski,ale lepszego nie mam...Po wypłacie rozejrzę się za wydehcem,bo ten jest od 4T :/

Zauważyłem , że moto trochę się grzeje,po 3km ok 80stopni,i czasem skacze sam gaz w górę,muszę ruszyć manetką od gazu to spadnie...Czasem też jak redukuje z 3 na 2 , gaz podskakuje sporo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej ,a może wiecie gdzie mogę dostać tanio (najlepiej używany) wydech do mojej Aprilli ? Przypominam , że to Aprillia AF1 1991r. silnik Minarelli AM3/5.

Acha gaźnik mam ten : http://allegro.pl/item1150891421_gaznik_ap...1_rx_21_mm.html

Chciałbym też kupić nowy filtr powietrza,ale niestety nie wiem jaki :( Jestem zielony w moto,czytam rózne tematy,ale nie mogę znaleźć nigdzie odpowiedzi...

 

Same problemy z tym moto...od wczoraj nie działają światła z przodu i z tyłu...

Edytowane przez Kogni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A więc kupiłem wydech stąd : http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=82...9b74ac0da127731

 

Był trochę luźny przy cylindrze , założyłem na końcówkę kawałek dętki od roweru i już jest ok.(ale nie wiem czy tak można,czy guma się nie stopi) Tłumik odstaje jakieś 0,5metra od moto , będę musiał coś pokombinować :/

Nie rozwiązało to problemu,moto chodzi ciszej i nic po za tym...

Chciałbym Was zapytać jak wyregulować gaźnik ? Tzn obroty łatwo wyregulować na słuch , to banał ,ale nie wiem jak ustawić powietrze...Moto po wymianie wydechu mocno kopci Mieszankę ustaliłem na 33ml oleju na litr benzyny.Ale nie wiem co było wcześniej w baku,bo już trochę zalany jak go wziąłem...

Zauważyłem , że moto przed zmianą wszystkich części miał ten sam problem co teraz.Wtedy było tak , że na luzie wkręcał do 6 tyś obrotów potem miał zastój,musiał trzymać gaz na full jakieś 15 sekund i nagle coś jak by się odblokowywało i wkręcał się do 12tyś obrotów szybko. Teraz nie mogę tego sprawdzić , bo jest nowy cyl , ale czuję ,że było by tak samo. Może napiszę co już wymieniłem będzie łatwiej ocenić co i jak...

A więc uszczelniacze,kompletny napęd (zębatki,łańcuch),cylinder (aluminiowy TEC 50ccm),tłok,pierścienie,uszczelki,zawór membranowy,gaźnik dellorto 21mm.kruciec,dysza 85,sportowa świeca B8EG,kompletny wydech,mechanik dorobił też klin do magneta , bo był ścięty. Moto tak jak by nie dostawało tyle paliwa ile potrzebuje... Jest słaby,na prostej jako tako jedzie,ale pod minimalną górkę tragedia...Nawet jak jadę w dół,wkręci się do 6 tyś i nie może dalej...

Ktoś ma jakiś pomysł ? Włożyłem tyle kasy i dalej klapa

 

PS tak wygląda mój filtr powietrza,obok leży siatka,udało mi się ją zamontować do środka 2 foty : http://img23.imageshack.us/g/dsc00040small.jpg/

Edytowane przez Kogni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...