Skocz do zawartości

Co wybrac? VFR 750 czy CBR 1000f


Rekomendowane odpowiedzi

Miałem do czynienia i z VFR i z CBR. Ale z CBR sporo mniej. Dual jest wiekszy, cięższy, ale manewrowość na parkingu jest dla obu moto porównywalna. CBR potrafi sie rozbując do większych prędkości, natomiast traci w zakretach. Spalanie w VFR to jakieś 4,8Litra przy jeździe tak koło 100km/h i spokojne machanie manetką do nawet 7 Litra przy dawaniu w palnik na maksa. Sednio tak 5,5 trzeba liczyc. Serwis VFR utrudniony i kosztowny ze względu na trudny dostęp do gaźników i zaworów. Zawory na płytki, ale serwis co 24 tys km, więc jak masz zawory na srubki i regulacje co 12tys lub 6 tys km jak jest w wiekszosci moto to wychodzi na to samo. Zresztą zazwyczaj z tego co słysze od mechaników to po 30tys km patrzą na zawory i w wiekszosci przypadków nie ma co regulować,bo jest wszystko w normie. Gaźniki co 12 tys km. Też jest dobrze. Poza gaźnikami i zaworami to w silniku nic nie regulujesz już. Wymiana oleju i filtra co 12 tys km. Moja machina ma 20 lat i na przejechane 15 tys km nie wzieła nic,a nic oleju. Dla pasażera trasy powyżej 100km juz są męczące, wiadomo zależy jaki pasażer. Ja na VFR jechałem 300km na strzała, tylko z przerwą na tankowanie to już czułem tam,że tyłek boli czy coś. Ale z rozsądnymi przerwami można walić trasy sporo,sporo dłuższe. Opona na tył 170tka, moim zdaniem kompromis między poręcznością ,a trzymaniem się w zakrętach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na VFR jechałem 300km na strzała, tylko z przerwą na tankowanie to już czułem tam,że tyłek boli czy coś. Ale z rozsądnymi przerwami można walić trasy sporo,sporo dłuższe. Opona na tył 170tka, moim zdaniem kompromis między poręcznością ,a trzymaniem się w zakrętach.

ja dokładnie 1277km z przerwami na tankowanie :) i żyję, VFR naprwade wiele daje, 170na tyle spoko daje rade, nie warto pchac 180 choć to dość popularne u VFRowców. Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem dwie VFRki (RC24 i RC36I, kilkakrotnie jeździłem na RC36II i dwóch pierwszych modelach CBR1000F)

 

RC36I po przesiadce z RC24 wydawał mi się sprzętem o super hamulcach, prowadzeniu, osiągach. Ostatnio wsiadłem po kilku latach jazdy przecinakami i uważam,że ani to przyspiesza, ani hamuje- jest ciężkim, topornym klocem. CBR1000F ma lepszy ciąg, w zakrętach nie jest dużo gorsza, a w dwie osoby, z kuframi osiągi nie spadają na tyle zauważalnie, co w VFR. Jeśli miałbym jeździć sam i miał możliwość zakupu RC36II-wolałbym VFRę od dowolnej CBR1000F, ale RC36I w konfrontacji z CBRką dla mnie przegrywa.

 

Jeszcze jedno-pod względem bezawaryjności każda z nich jest górną półką-remis, ze wskazaniem na VFRkę.

Mojego kumpla CBr1000F (88r zniosła zadziwiająco dużo, po trzech latach bez żadnego!!! serwisu), dwóch szlifach i pałowaniu na zimnym dalej działała bez zarzutu. Nieco poprawiła się zwrotność po wpuszczeniu lag w półki o jakieś 20-30mm i założeniu zębatki większej o 2-3 zęby w tylnym kole.

Przewaga VFRnad CBR - wygląd(kwestia gustu), łatwiejszy demontaż tylnego koła, dźwięk, rozrząd na koła zębate, nieco większa poręczność, zwłaszcza, podczas jazdy solo

Przewaga CBR nad VFR-lepsze osiągi, zwłaszcza przy wyższych prędkościach, mniejszy spadek osiągów spowodowany obciążeniem, większy komfort podróży kierowcy i pasażera, niższe ceny częsci, większa podaż częsci na rynku wtórnym, lepszy dostęp do głowicy........

 

W każdym razie-mimo pewnego sentymentu do VFR-wybrał bym CBR1000F.

 

93!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam takie pytanie ktory motorek polecacie z tych dwóch? Jak z eksploatacja i reszta. Prosze o wypowiedzi.

 

 

Ja bym polecił VFR 800! Miełem ten motor, zrobiłem na nim ok. 6000 km, zaletami są:

- poręczność,

- stabilność prowadzenia,

- jest w miarę wygodny,

- bardzo żywotny silnik,

- to, że ma wtrysk i nie trzeba się martwić gaźnikami,

- niezły wygląd.

 

VFR 800 ma nienajgorsze osiągi, jednak jeśli chcesz jeździć z pasażerem to może być trochę za słaba. Jeśli jednak chcesz coś większego to dołóż trochę i kup CBR 1100XX - jest poręczna jak VFR a osiągi znacznie lepsze od VFR. CBR 1000 jest już starociem, nie kupisz w Polsce egzemplarza bez przygód lub z prawdziwym przebiegiem.

 

Kopi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam takie pytanie ktory motorek polecacie z tych dwóch? Jak z eksploatacja i reszta. Prosze o wypowiedzi.

 

W tym przedziale cenowym to będzie VFR 750F.

 

Sam miałem podobny dylemat ale kupilem VFR750F model RC24 z 89r. Zawieszenie podobne ( przód ) do CBR. - moim zdaniem sprężyny mogłyby być twardsze ( mam 187 cm wzwyż i 105 kg ). CBR ma więcej koni i większy moment ale też i większą masę. Natomiast VFR ma zajefajną charakterystykę pracy silnika bo ciągnie od samego dołu ( można się zdziwić, ale to V ), pali w trasie przy przelotowej 140 ( czasem 200 ) ok. 6 ale w mieście przy korkach i dużym ruchu i dynamicznej jeździe ( gdy się da ) ok. 9,5.

Przy tak starym moto zadziwia silnik bo suchutki, oleju nie trza dolewać i pali od pierwszego strzała. Ceny materiałów eksploatacyjnych sprawdzałem to takie jak do popularnych moto. Jeżeli chodzi o regulacje to servis więcej kasy weźmie bo trzeba więcej rozbierać aby się dostać do silnika => V-ka , ale z drugiej strony to rzadko to się robi. Wg mnie VFR jest bardziej uniwersalna. Pojechałem w trasę to nawet mi 4 litery nie odpadły i ręce też nie bolały ( a przywykłem raczej do podróżowania autem więc tyłek nie przyzwyczajony ). Motorek okazał się bardzo stabilny i przyjazny a dzięki silniczkowi ( znów V :notworthy: ) nie trzeba było redukować aby wyprzedzić.

Mam ją od początku sezonu i przejechałem nią ok. 1700km. => POLECAM :lalag:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pali w trasie przy przelotowej 140 ( czasem 200 ) ok. 6 ale w mieście przy korkach i dużym ruchu i dynamicznej jeździe ( gdy się da ) ok. 9,5.

 

W trasie, przy dynamicznej jeździe zdarzało się,że moje RC24 wciagało 13l/100km (bliżej 200km/h) a w mieście do 10l/100km ( sprzęt serwisowany w BoldOrze, czyli wówczas ASO Hondy, wykluczam ;) złe ustawienie gaźników), minimalne to 2l na 50km, ale to w sytuacji, kiedy zapomniałem portfela (kasy, karty) i 2l musiały wystarczyć na powrót - snułem się na katowickiej za TIRem,żeby zmniejszyć opór powietrza ;)

 

Ogólnie CBR1000F potrafi wciągnąć jeszcze więcej, a jej elastyczność w środkowym zakresie obrotów jest porównywalna z VFRą....

 

 

93!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...