Skocz do zawartości

kawasaki zx9r


Jerry :)
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam otóż chodzi o zbiorniczek wyrównawczy zalałem chłodnice a następnie zbiorniczek miedzy max a min i po przejechaniu ok 40km i zagrzaniu moto zauważyłem,że poziom spadł poniżej min i słychać jakby bulgotanie z tego zbiorniczka już po raz drugi.Jaką funkcję pełni ten zbiorniczek w układzie chłodzenia dodam że silnik się nie przegrzewa - z chłodzeniem jest ok.Boję się tego że płyn może dostawać się do oleju przez uszczelkę głowicy(jutro sprawdzę olej i proszę o wskazówkę jak rozpoznać płyn w oleju).Być może układ jest zapowietrzony albo coś innego - proszę o radę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam otóż chodzi o zbiorniczek wyrównawczy zalałem chłodnice a następnie zbiorniczek miedzy max a min i po przejechaniu ok 40km i zagrzaniu moto zauważyłem,że poziom spadł poniżej min i słychać jakby bulgotanie z tego zbiorniczka już po raz drugi.Jaką funkcję pełni ten zbiorniczek w układzie chłodzenia dodam że silnik się nie przegrzewa - z chłodzeniem jest ok.Boję się tego że płyn może dostawać się do oleju przez uszczelkę głowicy(jutro sprawdzę olej i proszę o wskazówkę jak rozpoznać płyn w oleju).Być może układ jest zapowietrzony albo coś innego - proszę o radę

hej, spoko, układ się odpowietrza, dlatego ubyło w zbiorniku wyrównawczym.

dolej na znacznik max i obserwuj poziom.

napewno rozpoznasz obecnosć płynu w oleju, poprostu na bagnecie czy w okienku bedzie białawy syf.

no i poziom w misce olejowej się podniesie.

myślę że przypanikowałeś, ale to dobrze :buttrock: lepiej dwa razy sprawdzać jak raz zarżnąć silnik :buttrock:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej, spoko, układ się odpowietrza, dlatego ubyło w zbiorniku wyrównawczym.

dolej na znacznik max i obserwuj poziom.

napewno rozpoznasz obecnosć płynu w oleju, poprostu na bagnecie czy w okienku bedzie białawy syf.

no i poziom w misce olejowej się podniesie.

myślę że przypanikowałeś, ale to dobrze :buttrock: lepiej dwa razy sprawdzać jak raz zarżnąć silnik :buttrock:

Czyli jak już się odpowietrzy to będzie trzymać stały poziom - czy tak.Byłbym wdzieczny gdyby ktoś mi wyjasnił funkcję tego zbiorniczka układzie i zasade jego działania i naczym polega to zjawisko zapowietrzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wiadomo płyny pod wpływem temperatury zmieniają swoją objętość i ten zbiorniczek służy właśnie temu żeby te procesy mogły przebiegać bez większych problemów. Naturalnie zaraz po zalaniu moto nowym płynem zaczną się wariacje, gdyż układ zacznie się odpowietrzać. Najlepiej jest w miarę odpowietrzyć układ na postoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi ostatnio w uno dostalo sie borygo do silnika moja wina przegzalem uszczelke pod glowica oczywiscie w silniku odrazu zrobil sie syf bialy kisile byl widoczny wszednie na bagnecie pod korkiem nawed wyjebalo mi go filtrem powietrza jakie bylo moje zdziwienie bo przejezdzilem z takim syfem w silniku kolo miesiaca i nic sie nie dzialo tylko strasznie kopcil na bialo..wiedz moja uwaga jest taka ze jak sie dostanie woda czy plyn do silnika to nie ma co robic zaraz paranoij ze sie zatrze...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlewasz płyn na max do chłodnicy na zimnym silniku i na max do zbiorniczka wyrównawczego. Odpalasz jeździsz, studzisz i sprawdzasz poziom.

 

W miarę nagrzewania może przybywać płynu w zbiorniczku, w miarę studzenia może ubywać płynu ze zbiorniczka.

Ok chłopaki dzięki wielkie za pomoc i wskazówki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi ostatnio w uno dostalo sie borygo do silnika moja wina przegzalem uszczelke pod glowica oczywiscie w silniku odrazu zrobil sie syf bialy kisile byl widoczny wszednie na bagnecie pod korkiem nawed wyjebalo mi go filtrem powietrza jakie bylo moje zdziwienie bo przejezdzilem z takim syfem w silniku kolo miesiaca i nic sie nie dzialo tylko strasznie kopcil na bialo..wiedz moja uwaga jest taka ze jak sie dostanie woda czy plyn do silnika to nie ma co robic zaraz paranoij ze sie zatrze...

Do motorynki zalewam denaturat + ropę i jeździ. Ty spróbuj to zrobić i zobaczysz co stanie się z Twoim uno. Nie wciskaj kitu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak już się odpowietrzy to będzie trzymać stały poziom - czy tak.

 

:biggrin: tak dla scisłości, to nie :biggrin:

na gorącym silniku bedzie inny poziom a na zimnym inny.

ważne zeby na zimnym był zawsze taki sam, w ramach rozsądku, w trakcie sezonu zawsze coś tam odparuje.

więc jak po 10k kilometrów dolejesz setke czy dwie to norma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...