Alkad Opublikowano 23 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2010 Witam. Mam pewnien problem z Honda cb400 z 83r. W motorku przeskoczył rozrząd wiec oddałem go do mechanika. Zrobił wszystko, wymienił napinacz, ustawił zawory, ale motor ma strasznie ciężkie palenie. Mechanik twierdzi ze tak juz bedzie, wszytsko zrobił dobrze i nic sie nie da zrobic. W czym może leżeć przyczyna ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord_Nikkon Opublikowano 23 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2010 (edytowane) A jestes w stanie go zapalic?? Jesli tak sprawdz jak ci wchodzi na wyzsze obroty. Jesli ma z tym problemy, to albo doszlo do wykrzywienia wałka rozrzadu, albo zle ustawił ci rozrzad. Sprawdz tez czy masz olej w silniku. Czesto prz takich robotach dochodzi do ubytku oleju. Uzupelnienie pomaga (sam to mialem). Mozliwe tez jest ze napinacz jest za mocno ustawiony (oczywiscie o ile twoja CB400 jest podobna do mojej i ma taka regulacje). Wedlug japonskiej instrukcji łańcuszek napędzający rozrząd powinien mieć luz wynoszący ok 2-3 mm. opisz dokladniej co sie dzieje a ja pogadam z kolegami ktorzy hondy to zaprzeproszeniem maja w malym paluszku i sa tkimi cwaniakami ze po dzwieku silnika wiedza jaka masz srube obluzowana :notworthy: Edytowane 23 Maja 2010 przez Lord_Nikkon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alkad Opublikowano 23 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2010 Idzie go odpalić, ale juz aku sie kończy i dopiero wtedy złapie. Obroty mu stasznie skakaja, raz mam ok 5tys, innnym razem mi gasnie. Przed przeskoczeniem tego rozrządu nie było problemów z paleniem. Palił na dotyk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord_Nikkon Opublikowano 23 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2010 (edytowane) Idzie go odpalić, ale juz aku sie kończy i dopiero wtedy złapie. Obroty mu stasznie skakaja, raz mam ok 5tys, innnym razem mi gasnie. Przed przeskoczeniem tego rozrządu nie było problemów z paleniem. Palił na dotyk. Ciekawa sprawa to te obroty. To nie jest normalne aby motor po remoncie rozrzadu dostawal takich wachan obrotow, tak samo z siebie. Powinien sie racze dlawic i miec opory z wejsciem na wysokie obroty. Mozliwe ze mechanik zapackal ci gaznik. Ja tak zronilem z swoja CB400SS, objawy to niereguralne obroty, ale nie az tak. Moja rada. 1. Sprawdz wszystko co zwiazane z układem powietrznym. Filtr, czy rurysa dobrze dokrecone i nie ma gdzies dziur ( jak motor leciwy to i guma twardnieje i lubi peknac) 2. sprawdz świece czy są czyste. Polecam wszystkie wykrecić i sprawdzić dystanse, oczyścic dokłądnie miękka szczotką drucianą lub nylonową. do tego możesz spryskać sprayem który akurat u mnie nazywa sie engine cleaner ale od biedy możesz spryskać odrobinką WD-40 a po czyszczeniu użyć spray do czyszczenia części (ang parts cleaner). Po czyszczeniu podłącz świece do kabli ale nie wkręcaj do silnika i kopnij w kick startera. jak iskra przeskoczy na każdym kablu i świecy podłączonej do niego to znaczy że są ok jeśli nie to sprawdz kable i kup nowe świece. Jeśli to nie pomoże spróbój sprawdzić czy kable sie nie wykręciły z cewki (czasem sie zdarza od wibracji itd) i powtórz sprawdzian.czasem świece mogą dać popalić. To by tłumaczyło takie huśtawki obrotów. 3. Głupie ale sprawdz czy ci sie przewód paliwowy gdzieś nie zagioł (ja miałęm takie jajo i już miałem sie zabierać za rozbiórkę silnika :D ) 4. Sprwadz czy cięgna (linki) gazu chodzą bez oporów. Może się gdzieś blokują. 5. Sprawdzenie gaźnika (u ciebie raczej gaźników) - ogólnie zdeczka porąbana robota, bo sprawdzenie jednego gaźnika to bajka ale kilku to juz mordęga. Jednak jest na to sposób. Wyciągnij gaźniki i nic nie reguluj jak zaglądniesz do środka od straony łączeń z silnikiem i fitrem zobaczysz cylinder, który za pomocą palca powinno się bardzo (podkręslam - bardzo) łatwo poruszać w górę i dół, powinieneś rówież słyszeć jakby szelest poruszanego powietrza. Jeśli tłok porusza się z oporem to znaczy że nie ma smarowania. Musisz więc wziąć WD-40 i leciutko spryskać i delikatnie poruszać tłokiem jeśłi zauważysz różnice to i silnik zacznie dobrze pracować. Aha jeszcze w sprawie gaźnika. Na dole pod motorem po lewej stronie powinien być malutki wężyk zaślepiony czarnym czopkiem. odkręć go. To jest zawór wodny. Spuszcza on wode jaka sie zbiera w gaźniku. Jakby co pisz co i jak. AHa i jeszcze jedno. Mechanik który mówi że to normalne że tak silnik ma pracować i że tak już będzie to jest pajac skończony i nawet za kosiarki nie powinien sięzabierać. Edytowane 23 Maja 2010 przez Lord_Nikkon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lionix Opublikowano 23 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2010 A jak stwierdziłeś że rozrząd przeskoczył ? Sam z siebie nie skacze, jak u mnie przestawiłem rozrząd to właśnie takie objawy były, a skoro wcześniej chodził OK to znaczy że wczesniej był dobrze ustawiony a teraz jest skopany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord_Nikkon Opublikowano 23 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2010 A jak stwierdziłeś że rozrząd przeskoczył ? Sam z siebie nie skacze, jak u mnie przestawiłem rozrząd to właśnie takie objawy były, a skoro wcześniej chodził OK to znaczy że wczesniej był dobrze ustawiony a teraz jest skopany No wiesz ja nawet takiej rzeczy nawet już nie zakładałem, bo za coś takiego każdego mechanika bym za przyrodzenie powiesił na najbliższej latarni. No ale z drugiej strony jeśłi rozrzad jest źle ustawiony, to w zależnośći jak bardzo duże jest odchylenie raczej silnik by gasł a nie wchodził na wysokie obroty, no bo skąd by nagle miał tak bogatą mieszanke. WG mnie powinien się dławić. Wg mnie mechanik za przeproszniem zje***ał robotę i ci oddał motor i wmówił że tak ma być a ja bym mu nakopał w cztery litery i kazał wszystko robić od początku. Facet ci zjechał motor co w wypadku starych motorów Hondy jest ciężkie. Bez obrazy dla ciebie ale twoj motor musial trafic do jakiegos buca ze wsi co bawil sie WSK i Jawami, gdzie jako narzedzie sluzyla siekiera, mlotek i plaski srubokret. Jedz do niego i kaz mu wszystko naprawic, bo za to zaplaciles i domyslam sie ze nie male pieniadze bo wiem ile kosztuja czesci do motorow z starszej generacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.