Skocz do zawartości

cb400 cięzkie palenie/ rozrząd


Alkad
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam pewnien problem z Honda cb400 z 83r.

W motorku przeskoczył rozrząd wiec oddałem go do mechanika. Zrobił wszystko, wymienił napinacz, ustawił zawory, ale motor ma strasznie ciężkie palenie. Mechanik twierdzi ze tak juz bedzie, wszytsko zrobił dobrze i nic sie nie da zrobic. W czym może leżeć przyczyna ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jestes w stanie go zapalic??

 

Jesli tak sprawdz jak ci wchodzi na wyzsze obroty. Jesli ma z tym problemy, to albo doszlo do wykrzywienia wałka rozrzadu, albo zle ustawił ci rozrzad. Sprawdz tez czy masz olej w silniku. Czesto prz takich robotach dochodzi do ubytku oleju. Uzupelnienie pomaga (sam to mialem). Mozliwe tez jest ze napinacz jest za mocno ustawiony (oczywiscie o ile twoja CB400 jest podobna do mojej i ma taka regulacje). Wedlug japonskiej instrukcji łańcuszek napędzający rozrząd powinien mieć luz wynoszący ok 2-3 mm. opisz dokladniej co sie dzieje a ja pogadam z kolegami ktorzy hondy to zaprzeproszeniem maja w malym paluszku i sa tkimi cwaniakami ze po dzwieku silnika wiedza jaka masz srube obluzowana :notworthy:

Edytowane przez Lord_Nikkon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idzie go odpalić, ale juz aku sie kończy i dopiero wtedy złapie. Obroty mu stasznie skakaja, raz mam ok 5tys, innnym razem mi gasnie. Przed przeskoczeniem tego rozrządu nie było problemów z paleniem. Palił na dotyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idzie go odpalić, ale juz aku sie kończy i dopiero wtedy złapie. Obroty mu stasznie skakaja, raz mam ok 5tys, innnym razem mi gasnie. Przed przeskoczeniem tego rozrządu nie było problemów z paleniem. Palił na dotyk.

 

Ciekawa sprawa to te obroty. To nie jest normalne aby motor po remoncie rozrzadu dostawal takich wachan obrotow, tak samo z siebie. Powinien sie racze dlawic i miec opory z wejsciem na wysokie obroty. Mozliwe ze mechanik zapackal ci gaznik. Ja tak zronilem z swoja CB400SS, objawy to niereguralne obroty, ale nie az tak.

 

Moja rada.

 

1. Sprawdz wszystko co zwiazane z układem powietrznym. Filtr, czy rurysa dobrze dokrecone i nie ma gdzies dziur ( jak motor leciwy to i guma twardnieje i lubi peknac)

 

2. sprawdz świece czy są czyste. Polecam wszystkie wykrecić i sprawdzić dystanse, oczyścic dokłądnie miękka szczotką drucianą lub nylonową. do tego możesz spryskać sprayem który akurat u mnie nazywa sie engine cleaner ale od biedy możesz spryskać odrobinką WD-40 a po czyszczeniu użyć spray do czyszczenia części (ang parts cleaner). Po czyszczeniu podłącz świece do kabli ale nie wkręcaj do silnika i kopnij w kick startera. jak iskra przeskoczy na każdym kablu i świecy podłączonej do niego to znaczy że są ok jeśli nie to sprawdz kable i kup nowe świece. Jeśli to nie pomoże spróbój sprawdzić czy kable sie nie wykręciły z cewki (czasem sie zdarza od wibracji itd) i powtórz sprawdzian.czasem świece mogą dać popalić. To by tłumaczyło takie huśtawki obrotów.

 

3. Głupie ale sprawdz czy ci sie przewód paliwowy gdzieś nie zagioł (ja miałęm takie jajo i już miałem sie zabierać za rozbiórkę silnika :D )

 

4. Sprwadz czy cięgna (linki) gazu chodzą bez oporów. Może się gdzieś blokują.

 

5. Sprawdzenie gaźnika (u ciebie raczej gaźników) - ogólnie zdeczka porąbana robota, bo sprawdzenie jednego gaźnika to bajka ale kilku to juz mordęga. Jednak jest na to sposób. Wyciągnij gaźniki i nic nie reguluj jak zaglądniesz do środka od straony łączeń z silnikiem i fitrem zobaczysz cylinder, który za pomocą palca powinno się bardzo (podkręslam - bardzo) łatwo poruszać w górę i dół, powinieneś rówież słyszeć jakby szelest poruszanego powietrza. Jeśli tłok porusza się z oporem to znaczy że nie ma smarowania. Musisz więc wziąć WD-40 i leciutko spryskać i delikatnie poruszać tłokiem jeśłi zauważysz różnice to i silnik zacznie dobrze pracować. Aha jeszcze w sprawie gaźnika. Na dole pod motorem po lewej stronie powinien być malutki wężyk zaślepiony czarnym czopkiem. odkręć go. To jest zawór wodny. Spuszcza on wode jaka sie zbiera w gaźniku.

 

Jakby co pisz co i jak.

 

AHa i jeszcze jedno. Mechanik który mówi że to normalne że tak silnik ma pracować i że tak już będzie to jest pajac skończony i nawet za kosiarki nie powinien sięzabierać.

Edytowane przez Lord_Nikkon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak stwierdziłeś że rozrząd przeskoczył ? Sam z siebie nie skacze, jak u mnie przestawiłem rozrząd to właśnie takie objawy były, a skoro wcześniej chodził OK to znaczy że wczesniej był dobrze ustawiony a teraz jest skopany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak stwierdziłeś że rozrząd przeskoczył ? Sam z siebie nie skacze, jak u mnie przestawiłem rozrząd to właśnie takie objawy były, a skoro wcześniej chodził OK to znaczy że wczesniej był dobrze ustawiony a teraz jest skopany

 

No wiesz ja nawet takiej rzeczy nawet już nie zakładałem, bo za coś takiego każdego mechanika bym za przyrodzenie powiesił na najbliższej latarni. No ale z drugiej strony jeśłi rozrzad jest źle ustawiony, to w zależnośći jak bardzo duże jest odchylenie raczej silnik by gasł a nie wchodził na wysokie obroty, no bo skąd by nagle miał tak bogatą mieszanke. WG mnie powinien się dławić. Wg mnie mechanik za przeproszniem zje***ał robotę i ci oddał motor i wmówił że tak ma być a ja bym mu nakopał w cztery litery i kazał wszystko robić od początku. Facet ci zjechał motor co w wypadku starych motorów Hondy jest ciężkie. Bez obrazy dla ciebie ale twoj motor musial trafic do jakiegos buca ze wsi co bawil sie WSK i Jawami, gdzie jako narzedzie sluzyla siekiera, mlotek i plaski srubokret. Jedz do niego i kaz mu wszystko naprawic, bo za to zaplaciles i domyslam sie ze nie male pieniadze bo wiem ile kosztuja czesci do motorow z starszej generacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...