krzywer Opublikowano 18 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 Witam. Kilka dni temu jak zwykle uruchomilem swój motocykl. Standardowa procedura - ssanie, rozrusznik i...zwijanie pokrowca :). Gdy zwijałem pokrowiec moją uwage zwrócił obrotomierz, który pokazywał dziwnie wysokie wartości. Normalnie na ssaniu moto ma ok 3,5 tys obr/min, wtedy pokazał sie 7! Poczekałem, aż silnik nabierze troszke temperatury (wiadomo - świece), zgasiłem silnik (kluczykiem :bigrazz: ), po czym ponownie uruchomiłem. Efektu brak - znowu pokazywał za wysokie obroty. Nadmieniam, że silnik obroty miał prawidłowe, niewłaściwie wskazywał jedynie obrotomierz. Po powrocie do domu przejrzałem forum, ale nic nie znalazłem. Poprosiłem więc o pomoc wujka Google no i...proszę:). Koledzy z forum elektronicznego spotkali się juz kilkakrotnie z identycznym probleme w GPZcie. Twierdzili, że za taki stan rzeczy odpowiadają umieszczone w układzie elektronicznym obrotomierza kondensatory elektrolityczne (3 szt). Jako, że innej koncepcji nie miałem, a usterka sama nie ustąpiła - wymontowałem obrotomierz, zakupiłem nowe kondensatory i poprosiłem znajomego o wylutowanie starych i wlutowanie nowych. Dzis po powrocie z pracy podłączyłem wszystko do kupy i...działa poprawnie:). Sam koszt takiej naprawy jest groszowy, bo za kondensarory zapłaciłem chyba 1zł, chwila roboty jest tylko ze ściągnięciem czachy, bo inaczej nie da się niestety wymontować zegarów. Założyłem ten temat, ponieważ nie znalazłem takiej usterki na forum, a może ktoś kiedyś skorzystać i mieć gotowe rozwiązanie problemu. Pzdr Cytuj Na pohybel wszystkim zdradliwym sukom! <== kliknij i polub :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.