kozaczy Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Przepraszam wszystkich, ale chcę zacząć temat od nowa, gdyż problem z moim motocyklem rozbiłem na kilku tematach całkiem niepotrzebnie wprowadzając zamęt, a więc zacznę od początku. Kupiłem sobie Motor jest to CZ 175 / 487 88r. produkcji. Od przysłowiowego dziadka, jest to mój pierwszy motocykl. Motor stał dwa lata w piwnicy nie odpalany, po naładowaniu akumulatora, źle go podłączyłem zamieniając bieguny :banghead: . Motor odpalił za drugim kopem, jednak po trzech minutach zgasł i nie chciał zapalić, jak się zorientowałem z tym akumulatorem ponownie go naładowałem i podłączyłem poprawnie :buttrock: , wizualnie regulator napięcia B/U. Motor odpalił ale na pych gdzieś tak za 4 razem, jak silnik się rozgrzał odpalał na kopa. Jednak gdy próbowałem nim ruszyć tracił moc, a w konsekwencji gasł, jedyny sposób jazdy to na tzw pół sprzęgle. Na luzie motor działa jak powinien ładnie podnosi obroty, napięcie ładowania około 7 V. Dzisiaj próbowałem ponownie odpalić motocykl, nie udało mi się to nawet na pych. Iskrę podaje, zdemontowałem tłumik do czyszczenia szkoda że nie udało mi się odpalić bo bym sprawdził czy tłumik nie przymulał. Dziadek jak mi sprzedawał motor wspominał coś , że wymienił gaźnik na nowy, mam zamiar go zdemontować i wyczyścić, i pokręcić tymi śrubkami, chyba nie popsuje ? Może macie jeszcze jakiś pomysł co powinienem jeszcze zrobić, chcę doprowadzić temat do końca aż motor będzie chodził jak igła, niestety na motor na razie mogę poświęcić jakąś godzinę dziennie, pozdro... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 No po takim długim postoju czyszczenie gaźnika to podstawa. Przy okazji kup filterek paliwa i załóż go. Wlej świeże paliwo, lub ewentualnie dobrze wymieszaj to co masz już w baku, olej 2T mógł się wytrącić z paliwa i osadzić na dnie, musisz dobrze wstrząsnąć całym motocyklem. Po tym sprawdź czy z kranika dobrze leci paliwo. Załóż nowe świece a jeśli nie masz i nie stać Cię na nowe to wypal te stare - połóż w domu na palnik gazowy tak aby końcówka z elektrodą wystawały nad płomień i niech tak leżą z 10 minut. Po tym odłóż je na godzinę, niech ostygną, załóż do moto i będą git. Sprawdź też filtr powietrza lub narazie odłącz go od gaźnika co by wykluczyć jego niedrożność. Jeśli czyszczenie świec i gaźnika + nowe paliwo i kontrola wydechu nie pomogą to będzie można podejrzewać nieszczelność skrzynki korbowej. W Kuj.-pom. mieszkasz. Daleko do Bydgoszczy? Jeśli blisko to możesz przywieść mi tą CZ na serwis, odpalę, wyreguluję i będziesz miał gotową do jazdy. :biggrin: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozaczy Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 w przyszłym tygodniu mam zamiar zrobić to co napisałeś, poczyniłem już pierwsze zakupy, zrelacjonuje na bieżąco dzięki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozaczy Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 a wiec tak, gaźnik czyszczony, paliwo wymienione tłumik wyczyszczony, a motor nadal nie miał mocy. Problem rozwiązałem ale chyba nikt by na to nie wpadł. Sprawa banalna do uśmiania. Wg, instrukcji oraz innych użytkowników CZ czy Jawy, bieg 1 do góry a 2,3,4 w dół. Okazało się że szukając luzu wyszukiwałem neutral pomiędzy 3 a 4 i wbijając do góry wg. instrukcji zamiast jedynki wrzucałem 4 , i motor ruszał bardzo słabo, a ja myślałem że nie ma mocy, Teraz wiem ,że 1 mam całkiem na dole i asfalt mogę zwijać taką mam moc hi hi hi. generalnie teraz mam inny problem, jak się motor rozgrzeje i go zgaszę to potem nie chce odpalić, najlepiej pali na zimnym silniku wiem , że to dziwne może mi ktoś coś podpowie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Wcale nie dziwne że na zimno pali a na ciepło nie. Bogata mieszanka, zalewa się i dlatego nie pali na ciepłym. A na zimno pali bo potrzebuje bogatej mieszanki na zimno, po to jest ssane aby wzbogacić mieszankę. Opuść iglicę i wtedy zobacz jak pali na ciepło. A Twoja "usterka" z brakiem mocy - niezły numer. Nikomu do głowy nie przyszło z tymi biegami bo standard jest taki że jedynka zawsze w dół, reszta do góry. Ale....też tak miałem, a raczej kolega miał i mi przypchał Jawę 250 narzekając że mocy nie ma a remont zrobił. Okazało się że też ruszał z 4 biegu, jechał powoli, silnik robił sobie miarowe "pum,pum" ale nie przyspieszał. :biggrin: :banghead: Teraz masz nauczkę - przed użyciem przeczytaj instrukcję obsługi. :biggrin: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.