Skocz do zawartości

Problem z CZ 175 / 487 zaczynamy od nowa.


kozaczy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przepraszam wszystkich, ale chcę zacząć temat od nowa, gdyż problem z moim motocyklem rozbiłem na kilku tematach całkiem niepotrzebnie wprowadzając zamęt, a więc zacznę od początku.

 

Kupiłem sobie Motor jest to CZ 175 / 487 88r. produkcji. Od przysłowiowego dziadka, jest to mój pierwszy motocykl. Motor stał dwa lata w piwnicy nie odpalany, po naładowaniu akumulatora, źle go podłączyłem zamieniając bieguny :banghead: . Motor odpalił za drugim kopem, jednak po trzech minutach zgasł i nie chciał zapalić, jak się zorientowałem z tym akumulatorem ponownie go naładowałem i podłączyłem poprawnie :buttrock: , wizualnie regulator napięcia B/U. Motor odpalił ale na pych gdzieś tak za 4 razem, jak silnik się rozgrzał odpalał na kopa. Jednak gdy próbowałem nim ruszyć tracił moc, a w konsekwencji gasł, jedyny sposób jazdy to na tzw pół sprzęgle. Na luzie motor działa jak powinien ładnie podnosi obroty, napięcie ładowania około 7 V. Dzisiaj próbowałem ponownie odpalić motocykl, nie udało mi się to nawet na pych. Iskrę podaje, zdemontowałem tłumik do czyszczenia szkoda że nie udało mi się odpalić bo bym sprawdził czy tłumik nie przymulał. Dziadek jak mi sprzedawał motor wspominał coś , że wymienił gaźnik na nowy, mam zamiar go zdemontować i wyczyścić, i pokręcić tymi śrubkami, chyba nie popsuje ?

Może macie jeszcze jakiś pomysł co powinienem jeszcze zrobić, chcę doprowadzić temat do końca aż motor będzie chodził jak igła, niestety na motor na razie mogę poświęcić jakąś godzinę dziennie, pozdro...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No po takim długim postoju czyszczenie gaźnika to podstawa. Przy okazji kup filterek paliwa i załóż go. Wlej świeże paliwo, lub ewentualnie dobrze wymieszaj to co masz już w baku, olej 2T mógł się wytrącić z paliwa i osadzić na dnie, musisz dobrze wstrząsnąć całym motocyklem. Po tym sprawdź czy z kranika dobrze leci paliwo. Załóż nowe świece a jeśli nie masz i nie stać Cię na nowe to wypal te stare - połóż w domu na palnik gazowy tak aby końcówka z elektrodą wystawały nad płomień i niech tak leżą z 10 minut. Po tym odłóż je na godzinę, niech ostygną, załóż do moto i będą git. Sprawdź też filtr powietrza lub narazie odłącz go od gaźnika co by wykluczyć jego niedrożność.

 

 

Jeśli czyszczenie świec i gaźnika + nowe paliwo i kontrola wydechu nie pomogą to będzie można podejrzewać nieszczelność skrzynki korbowej.

 

W Kuj.-pom. mieszkasz. Daleko do Bydgoszczy? Jeśli blisko to możesz przywieść mi tą CZ na serwis, odpalę, wyreguluję i będziesz miał gotową do jazdy. :biggrin:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiec tak, gaźnik czyszczony, paliwo wymienione tłumik wyczyszczony, a motor nadal nie miał mocy. Problem rozwiązałem ale chyba nikt by na to nie wpadł. Sprawa banalna do uśmiania.

Wg, instrukcji oraz innych użytkowników CZ czy Jawy, bieg 1 do góry a 2,3,4 w dół.

Okazało się że szukając luzu wyszukiwałem neutral pomiędzy 3 a 4 i wbijając do góry wg. instrukcji zamiast jedynki wrzucałem 4 , i motor ruszał bardzo słabo, a ja myślałem że nie ma mocy,

Teraz wiem ,że 1 mam całkiem na dole i asfalt mogę zwijać taką mam moc hi hi hi.

generalnie teraz mam inny problem, jak się motor rozgrzeje i go zgaszę to potem nie chce odpalić, najlepiej pali na zimnym silniku wiem , że to dziwne może mi ktoś coś podpowie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcale nie dziwne że na zimno pali a na ciepło nie. Bogata mieszanka, zalewa się i dlatego nie pali na ciepłym. A na zimno pali bo potrzebuje bogatej mieszanki na zimno, po to jest ssane aby wzbogacić mieszankę. Opuść iglicę i wtedy zobacz jak pali na ciepło.

 

 

A Twoja "usterka" z brakiem mocy - niezły numer. Nikomu do głowy nie przyszło z tymi biegami bo standard jest taki że jedynka zawsze w dół, reszta do góry. Ale....też tak miałem, a raczej kolega miał i mi przypchał Jawę 250 narzekając że mocy nie ma a remont zrobił. Okazało się że też ruszał z 4 biegu, jechał powoli, silnik robił sobie miarowe "pum,pum" ale nie przyspieszał. :biggrin: :banghead:

 

Teraz masz nauczkę - przed użyciem przeczytaj instrukcję obsługi. :biggrin:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...