Skocz do zawartości

Sworzeń ??


Kamil
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kupilem nowy wał ale jak wkladałem w korobowod sworzeń to wchodził bardzo trodo wręcz trzebabylo sporo siły w to włorzyć zeby wbić i teraz mam pytanie czy sworzeń ma być ruchomy w Korobowodzie czy ma się ruszać w boki ?? lub czy ma być sztymny i się nie ruszać tak jakby był przyklejony :( Odpowiedzcie szybko bo wczoraj sklladalem silnik i dzis mosialem rozebrac bo niewiem czy to ma być tak czy tak :) :) :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupilem nowy wał ale jak wkladałem w korobowod sworzeń to wchodził bardzo trodo wręcz trzebabylo sporo siły w to włorzyć zeby wbić i teraz mam pytanie czy sworzeń ma być ruchomy w Korobowodzie czy ma się ruszać w boki ?? lub czy ma być sztymny i się nie ruszać tak jakby był przyklejony :( Odpowiedzcie szybko bo wczoraj sklladalem silnik i dzis mosialem rozebrac bo niewiem czy to ma być tak czy tak  :)  :)  :(

 

O ile pamiętam to sforzeń tłokowy zakładałem tak:

- sforzeń do lodówki

- główkę korbowodu podgrzałem opalarką,

- tłok podgrzałem w piekarniku,

Zimny sforzeń bez poblemu wszedł w garący tłok i główkę korbowodu. Jak wszystko wystygło sforzeń siedzi mocno i tak jest do dzisiaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sworzen powinien sie ruszac. Najlepiej jak jest spasowany tak ze nie ma luzu na boki ale ze da sie go popychac. Jesli masz taka sytuacje sproboj kupic sworzen o mniejszej srednicy. Ewentualnie jesli malo Ci brakuje mozesz troche bardzo drobnym papierem sciernym tuleji wyszlifowac i wtedy powinno byc ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sworzen powinien sie ruszac. Najlepiej jak jest spasowany tak ze nie ma luzu na boki ale ze da sie go popychac. Jesli masz taka sytuacje sproboj kupic sworzen o mniejszej srednicy. Ewentualnie jesli malo Ci brakuje mozesz troche bardzo drobnym papierem sciernym tuleji wyszlifowac i wtedy powinno byc ok.

Sforzeń powinien być odpowiednio dopasowany do tloka "fabrycznie" (właściwy sforzeń do właściwego tłoka), wszelkie poprawianie (szlifowanie, toczenie itp.) nie powinny mieć miejsca bo zmieniają ustalone przez producenta parametry. Sforzeń zabezpiecza się przed przesuwaniem zabezpieczeniami (takie małe okragłe sprężynki).

Powodzenia,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sworzeń musi mieć luz i dosyć łatwo wciskac w tłok.

Jeżeli, brakuje troszke to rzeczywiscie papierem możesz przyszlifować;)

 

Pisałem już,

Sforzeń montuje się na gorąco (na zimno nie wchodzi),

jeśli doszlifujesz sforzeń tak aby wszedł na zimno, po rozgrzaniu elementów silnika w czasie jazdy powstanie luz, który zniszczy główkę korbowodu itd. (jest coś takiego jak rozszerzalność cieplna metali).

Złożyłem wiele silników i wiem co piszę,

 

Ale róbcie jak chcecie w końcu to nie mój silnik :-)

 

pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam sworzen tak ze niema wcale luzy i wogole sie nierusza , rusza siie tylko w tloku bo tak chyba na byc ?

 

Tak ma być, po rozgrzaniu silnika, sforzeń nie siedzi już tak mocno i na wszelki wypadek jest zabezpieczony zabezpieczeniami (takie okrągłe sprężynki) po to, aby nie wysunął się i nie porysował gładzi cylindra.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...