serwient Opublikowano 16 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2009 Witam, Po dłuższej przerwie chce wrócić do off-roadu. Swoją VFR puścilem na dniach i mam do dyspozycji 10tys, Znalazlem takie ogloszenie http://moto.allegro.pl/item772052607_ktm_4...ena_zimowa.html Pytanie do Was z prośba o pomocne informacje. Czy rzeczywiscie jest to najtrwalsza konstrukcja silnika ktm-a? Jak sie przedstawia podstawowa eksploatacja. Temat jest pilny, bo byc moze pojade po niego w przyszlym tygodniu. Na 1 rzut oka wyglada atrakcyjnie, a sprzedawca deklaruje "super stan"... Wasze objekcje w tym temacie? Dzieki z gory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkulpa Opublikowano 18 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 Znalazłeś ogłoszenie chłopaka który jeździł z nami kilka razy, po ten sprzęt warto jechać bo on nie dawał sobie z nim rady, to jego pierwszy moto jest, na 10000% nie zdążył mu zafundować żadnych batów. Moto cały czas stoi u niego w garażu, chłop nie jeździ nim. Polecam ci go, jeśli nie wierzysz na słowo weź jakiegoś mechanika, potwierdzi ci moje słowa, moto w super stanie. aha, z tego co pamiętam to wchodzi opcja wymiany na coś na drogę ktm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 18 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 Pytanie do Was z prośba o pomocne informacje. Czy rzeczywiscie jest to najtrwalsza konstrukcja silnika ktm-a? Jak sie przedstawia podstawowa eksploatacja. Temat jest pilny, bo byc moze pojade po niego w przyszlym tygodniu. Na 1 rzut oka wyglada atrakcyjnie, a sprzedawca deklaruje "super stan"... Wasze objekcje w tym temacie? Dzieki z gory Jeśli chodzi o wyczynowe enduro KTM w 4T to tak jest to najtrwalsza konstrukcja, wynika to z faktu że silnik i jego podzespoły były projektowane pod większą pojemność skokową czyli 510cm3 była to unifikacja mająca na celu redukcję kosztów produkcji, dlatego też prawie cały silnik jest identyczny jak w 520stece różni się tylko tłokiem i cylinderm, silnik 400setki ma dokładnie taki sam wał i korbę jak 520stka, 520stece korba potrafi wytrzymać kilkanaście tyś. km i więcej więc pod mniejszym obciążeniem w 400setce wytrzyma jeszcze dłużej to samo z głowicą i zaworami, w tych rocznikach są stalowe zawory jeśli nie osiadły w gniazdach to wytrzymają jeszcze długo. Ogólnie maszyna przy zachowaniu podstawowego serwisu jest nie do zamordowania. Podstawowy serwis to wymiana oleju i filtrów + przeczyszczenie sitek, regulacja zaworów co 15MH (według serwisówki to około 1500km) poza tym u mnie dość szybko lecą łożyska w kołach zwłaszcza tył od strony napędu z zestawu All Balls wytrzymuje śerdnio 2000km , dłużej wytrzymują łożyska NTN które bez problemu można dostać w sklepie po 15PLN, na ale u mnie jest trochę mocniejszy silnik więc w 400setce pewnie wytrzymają dłużej. Regulacja zaworów mimo że trzeba zdjąc chłodnice nie jest wielkim problemem bo samo zdjęcie chłodnic zajmuje 10min. i obejmuje poluzowanie kilku zacisków plus odkręcenie chłodnic , regulacja jest na śrubki więc bez kłopotów i żąglerki płytkami, poza tym co 15MH (ale lepiej częściej) odpowietrzasz zawieszenie. Z rzeczy które koniecznie trzeba pilnować to stan napędu, niestety siłownik sprzęgła jest bardzo blisko zębatki napędowej i w razie zerwania łańcucha najczęściej rozwala on siłownik (400PLN), kolejna sprawa to jeśli masz zamiar jeździć w prawdziwym terenie koniecznie załóż płytę pod silnik i handguardy najlepiej z aluminiowym rdzeniem zabezpieczy cię to przed wymianą pompy sprzęgłą (600PLN), kolejna sprawa to sprzęgło, jeśli nie miałeś dotąd doczynienia z KTM w 4T to możesz się nieco przestraszyć :wink: bo odgłosy jego pracy przypominają sieczkarnie :biggrin: . Poza tym lejesz paliwo i śmigasz, Ja z mojej "motorynki" jestem w 100% zadowolony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkulpa Opublikowano 18 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 poza tym u mnie dość szybko lecą łożyska w kołach zwłaszcza tył od strony napędu z zestawu All Balls wytrzymuje śerdnio 2000km coś jest na rzeczy z tymi łożyskami, u mnie jest to samo, u kolegi też. Myślałem tak sobie kiedyś nad rozwierceniem gniazda i założeniu jakiś masywnych łożysk ale prędzej bym spier.. niż ulepszył. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
serwient Opublikowano 18 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 No i właśnie chodziło mi o takie wypowiedzi. Co do mojego doświadczenia to jest ono przeciętne. Największym sprzetem jakim jeździłem byla kawa 650 i dawalem sobie z nia rade, wiec z tym nie powinno byc wiekszego problemu. Chlopak pisze, ze motek jest w b.d stanie, co oczywiscie nie neguje. Wiadomo, teren robi swoje, zawsze cos bedzie do wymiany, ale nie chce zabierac sie od razu do remontu silnika, jak nieraz to bywa. Tak czy inaczej jesli Bog da, w tym tygodniu jeszcze po niego pojade z mechanikiem. Dzieki za konstruktywne sugestie ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.