Toolman Opublikowano 29 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2009 Jeszcze przed zimą planuje wymiane płynu chłodniczego w silniku 885 ccm. W zwiazku z tym mam pytanie: gdzie znajdują się punkty do spuszczania płynu z układu? Czy są do tego przeznaczone jakieś śruby spustowe w bloku/chłodnicy czy spuszcza sie rozpinając węże? Chciałbym mieć pewnośc że spusciłem go do końca. I na koniec ile wchodzi płynu do całego układu i jaki płyn jest do tego najlepszy?Jakiś samochodowy do chłodnic alu. czy jest jakiś specjalny? Pytania może na poziomie "przedszkola" ale będe to robił pierwszy raz w motocyklu więc proszę o wyrozumiałość. :lalag: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soulreaver Opublikowano 29 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2009 (edytowane) Nie wiem jak w 885, ale w ST1050 nie ma żadnego korka do spuszczania płynu, trzeba rozpiąć rurę w najniżej położonym punkcie (w moim przypadku przy pompie cieczy). Gdzieś u góry chłodnicy powinien być odpowietrznik, który należy odkręcić przed rozpoczęciem wymiany. Aby mieć pewność że wszystko wyleciało można "zakręcić" rozrusznikiem. Rodzaj płynu i pojemność układu określa serwisówka, u mnie wchodzi chyba ok.2,5l (ethylene glycol) np.petrygo. Najlepiej było by mieć serwisówkę. Edytowane 29 Września 2009 przez soulreaver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiczmar Opublikowano 29 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2009 W 955i też nie ma korka spustowego.Odpowietrznik jest na wysokości cylindrów i przy termostacie. poj.układu to 2,7l Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Toolman Opublikowano 12 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 Ok.Płyn wymieniony. Należy: 1.Odkręcić śrubę w bloku na wysokości osłony napędu wałka wyrównoważającego. 2.Jedną ze śrub mocujących pompę wody???!!!!(górną lewą) 3.Odłączyć gumowy przewód od metalowej rury "powrotu" cieczy do pompy. 4.Oczywiście odkręcić korek przy chłodnicy i zbiorniku wyrównawczym. Trochę pomajdałem na boki i zeszło chyba wszystko. Serwisówka podaje poj. 2,7L i w przybliżeniu tyle weszło. Wlewanie zacząłem oczywiście od "dupy strony" tzn. myślałem że napełnię układ przez zbiornik wyrównawczy.Lipa.Udało się (z trudem-kiepski dostęp) przez wlew do chłodnicy.Jako że nie znalazłem żadnych odpowietrzników postanowiłem pojeździć i poobserwować. Po rozgrzaniu i przejechaniu ok. 30km następnie odczekałem na postoju aż włączy się wentylator - w zbiorniku ani nie przybyło ani nie ubyło cieczy tzn. stan utrzymuje się w okolicy max. Dodam że wskaźnik temp. "zachowywał się normalnie". Niniejszym operację uważam za przeprowadzoną pomyślnie :bigrazz: Gdyby ktoś potrzebował zerknąć do manuala mogę podesłać skany. P.S. Na koniec mała refleksja. Przyjrzałem się całemu układowi i dochodzę do wniosku że jest on prostszy niż w poczciwej Syrenie. Obawiam się też że "faworyzuje" lewą stronę silnika a prawy garnek jest mniej chłodzony, tym bardziej że jest dodatkowo oddzielony "od świata" napędem rozrządu" co uniemożliwia chłodzenie "wiatrem". Cóż ale skoro tak ma być... Pozdrawiam :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.