Gość centymetr_sześcienny Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Witam. Od niedawna jestem posiadaczem inazumy 1200. Jest z nią jeden problem: słychać "wycie" na trzecim biegu przy dodawaniu gazu. Jeżeli przygazowuje się na trójce na sprzęgle do "wycia" nie słychać. Innych biegów nie słychać, trójka wchodzi dobrze, redukuje się też ok, motocykl dobrze przyspiesza na owej trójce. Co to mogłoby być? Sprzęgło czy koła zębate trzeciego biegu? Słyszałem, że w bandicie 1200 zdarza się, że koła trzeciego biegu się wyrabiają. Z góry wielkie dzięki za pomoc. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkoch Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 (edytowane) To ten sam silnik co w b12 i te same problemy. Jak wiadomo te silniki mają duży moment obrotowy i gwałtowne przyspieszanie z niskich obrotów może nadwyrężyć koła skrzyni. Dotyczy to gł. 3 biegu, który jest pośrodku między łożyskami i przez to najbardziej narażony na niewielkie odkształcenia podczas dużych obciążeń. Ale wyje w całym zakresie obrotów na tej trójce, czy tylko na niskich?? A może wyje przy pewnym zakresie prędkości motocykla (osiąganym w normalnej jeździe właśnie na 3) - a to mogłoby wskazywać na np łańcuch, który zużyty albo pordzewiały też charakterystycznie wyje. Spróbuj przejechać się inaczej wkręcając dwójkę i czwórkę - wyżej na 2 lub niżej na 4 - zobaczysz czy przypadkiem też nie wyje. Edytowane 10 Sierpnia 2009 przez mkoch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość centymetr_sześcienny Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Wielkie dzięki za odpowiedź. Na razie odpisze tyle "co wiem" na daną chwilę. Wycie jest najgłośniejsze na trójce na niskich obrotach, im są wyższe, tym "wycie" jest cichsze. Na dwójce i czwórce nic nie zauważyłem, ale jeszcze spróbuje to sprawdzić w pełnym zakresie obrotów. Gdyby się okazało, że potrzebna jest wymiana kół trzeciego biegu, to czy z dostępnością części nie byłoby problemu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkoch Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Z dostępnością części nie ma problemu, ale ze względu na niepewność używanych (bardzo prawdopodobne to samo uszkodzenie) pozostaje serwis, a ceny niestety powalające. W 1000 za same koła chyba się nie zmieścisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość centymetr_sześcienny Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Supeeeer. No nic, przynajmniej tyle, że jest to "naprawialne". Proszę was koledzy o kolejne sugestie co do tego problemu. ps. nie wiem, czy inazuma nie ma inaczej przestopniowanej skrzyni niż bandit. Mogłoby to sprawić kłopot przy poszukiwaniach nowej części? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.