Prymus84 Opublikowano 7 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2009 Mam pytanie odnosnie wymiany płynow w Kawasaki ER 5 z roku 97. Chce to zrobic sam i dlatego mam pare pytan. Jaki jest dobry olej silnikowy (wiem ze ma byc 10W40 ale moze jakiegos konkretnego producenta), jaki filtr oleju?? (korek spustowy oleju jest od spodu silnika z przedniej czesci motoru, dobrze mysle?). Czy warto wymieniac filtr powietrze czy wystarczy go przeczyscic?? Jak wymienic plyn chlodnicowy i na jaki?? (uzupelniac go przez zbiornik wyrownawczy pod siedzeniem?). I jeszcze jedna sprawa. Ma moze ktos ksiazke serwisowa do tego modelu (po polsku)?? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suzukigt80 Opublikowano 7 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2009 Mam pytanie odnosnie wymiany płynow w Kawasaki ER 5 z roku 97. Chce to zrobic sam i dlatego mam pare pytan. Jaki jest dobry olej silnikowy (wiem ze ma byc 10W40 ale moze jakiegos konkretnego producenta), jaki filtr oleju?? (korek spustowy oleju jest od spodu silnika z przedniej czesci motoru, dobrze mysle?). Czy warto wymieniac filtr powietrze czy wystarczy go przeczyscic?? Jak wymienic plyn chlodnicowy i na jaki?? (uzupelniac go przez zbiornik wyrownawczy pod siedzeniem?). I jeszcze jedna sprawa. Ma moze ktos ksiazke serwisowa do tego modelu (po polsku)?? Pozdrawiam Witam. Ja w swojej mam wlany olej Motul 5100 10w/40 i bardzo dobrze sie spisuje. Filtr oleju HF 303. Tak sruba spustowa znajduje sie w "przedniej czesci motoru". Ja bym nie nie oszczedzal i kupil nowy filtr powietrza(sam tak zrobilem). Plyn do chlodnicy kupilem koncentrat shella 1 litr i to zozrobilem z woda destylowana 1 litr plynu i 1 litr wody, plynu wchodzi 1.7 litra. Zeby wlac plyn musisz zdjac zbiornik paliwa i tam masz korek, odkrecasz go i wlewasz pod korek i potem uzupelniasz zbiorniczek wyrownawczy pomiedzy poziom MIN a MAX. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 7 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2009 olej oczywiscie markowy a jakiej firmy to juz kwestia biustu. MOBIL MOTUL VALVOLINE BELLRAY CASTROL. itd filtr oczywiscie nowy przy kazdej wymianie. filtr powietrza oczywiscie tez chyba ze jest wkładaka wielokrotnego użytku to wystarczy tylko wyprac. co do płynu chłodniczego to zdania sa podzielone ale jedno nie podlega dyskusji; temp. wrzenia musi byc min 115*C. zwykly samochodowy nie daje rady w niektorych maszynach. dedykowane to motocool z motula i bellraya. z samochodowych to np. prestone i dynagel2000 maja wysokie temp. wrzenia. płyn hamulcowy najlepiej syntetyczny. polecam RBF 660 lub 600 wymienic i smigac, no i nie oszczedzac :) aha, ksiazki serwisowej po polsku nie znajdziesz. MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prymus84 Opublikowano 7 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2009 Wielkie dzięki za pomoc. Pozdrawiam :buttrock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi