Skocz do zawartości

Kawasaki ER5


Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie odnosnie wymiany płynow w Kawasaki ER 5 z roku 97. Chce to zrobic sam i dlatego mam pare pytan. Jaki jest dobry olej silnikowy (wiem ze ma byc 10W40 ale moze jakiegos konkretnego producenta), jaki filtr oleju?? (korek spustowy oleju jest od spodu silnika z przedniej czesci motoru, dobrze mysle?). Czy warto wymieniac filtr powietrze czy wystarczy go przeczyscic?? Jak wymienic plyn chlodnicowy i na jaki?? (uzupelniac go przez zbiornik wyrownawczy pod siedzeniem?). I jeszcze jedna sprawa. Ma moze ktos ksiazke serwisowa do tego modelu (po polsku)?? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnosnie wymiany płynow w Kawasaki ER 5 z roku 97. Chce to zrobic sam i dlatego mam pare pytan. Jaki jest dobry olej silnikowy (wiem ze ma byc 10W40 ale moze jakiegos konkretnego producenta), jaki filtr oleju?? (korek spustowy oleju jest od spodu silnika z przedniej czesci motoru, dobrze mysle?). Czy warto wymieniac filtr powietrze czy wystarczy go przeczyscic?? Jak wymienic plyn chlodnicowy i na jaki?? (uzupelniac go przez zbiornik wyrownawczy pod siedzeniem?). I jeszcze jedna sprawa. Ma moze ktos ksiazke serwisowa do tego modelu (po polsku)?? Pozdrawiam

 

 

Witam. Ja w swojej mam wlany olej Motul 5100 10w/40 i bardzo dobrze sie spisuje. Filtr oleju HF 303. Tak sruba spustowa znajduje sie w "przedniej czesci motoru". Ja bym nie nie oszczedzal i kupil nowy filtr powietrza(sam tak zrobilem). Plyn do chlodnicy kupilem koncentrat shella 1 litr i to zozrobilem z woda destylowana 1 litr plynu i 1 litr wody, plynu wchodzi 1.7 litra. Zeby wlac plyn musisz zdjac zbiornik paliwa i tam masz korek, odkrecasz go i wlewasz pod korek i potem uzupelniasz zbiorniczek wyrownawczy pomiedzy poziom MIN a MAX.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej oczywiscie markowy a jakiej firmy to juz kwestia biustu. MOBIL MOTUL VALVOLINE BELLRAY CASTROL. itd

 

filtr oczywiscie nowy przy kazdej wymianie. filtr powietrza oczywiscie tez chyba ze jest wkładaka wielokrotnego użytku to wystarczy tylko wyprac.

 

co do płynu chłodniczego to zdania sa podzielone ale jedno nie podlega dyskusji; temp. wrzenia musi byc min 115*C. zwykly samochodowy nie daje rady w niektorych maszynach. dedykowane to motocool z motula i bellraya. z samochodowych to np. prestone i dynagel2000 maja wysokie temp. wrzenia.

 

płyn hamulcowy najlepiej syntetyczny. polecam RBF 660 lub 600

 

wymienic i smigac, no i nie oszczedzac :)

 

 

 

aha, ksiazki serwisowej po polsku nie znajdziesz.

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...