Skocz do zawartości

honda xr 400 ustawienie zawieszenia


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów. Poszukuje informacji na temat ustawienia zawieszenia w hondzie xr 400 z 2001 roku. Posiadam manuala ale nie ma tam nic na ten temat, oprócz ilosci oleju wlanego do lag. Konkretnie chodzi mi ostandartowe ustawienie amortyzatorów na dobicie i odbicie - tzn ile kliknięć .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm, myśląc logicznie jeśli chcesz ustawić zawieszenie na pozycję standardową to musisz wszystkie wartości ustawić jako średnie. Czyli np dla tylnego amortyzatora kręcisz śrubką od regulacji tłumienia dobicia w jedną storne do końca potem w drugą do końca i liczysz ilość kliknięć albo obrotów, potem kręcisz połowę tej liczby i jest na środku, tyle mojej rozkminki, pzdr.

Zadbaj o zdrowie z najlepszą wyciskarką do soków!

 

Zapraszam do odwiedzenia sklepu w Warszawie, sprawdź na http://alesoki.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ustaw tak jak ci wygodnie , co ci po standardowym ustawieniu ? jak moze byc dla ciebie za twardo albo za miekko

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj tylko, że wedle japońców standardowy jeździec ma 68kg :P

 

Ja mam 82 i zarówno dobicie jak i odbicie mam ustawione na ok 85% w stronę Hard (wkręcone). Jeżeli chodzi o tył to mam sprężynę skręconą na mniej więcej połowę (178cm wzrostu) a dobicie i odbicie jak z przodu.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o ust. stand. to od wartosci podanych przez producenta szybciej dochodzi sie do ustawienia optymalnego. W suzuki rmz 250 w manualu są podane te wartość i ustawienie pod jeżca trwa mniej więcej 5 min ponieważ wystarczy zrobić dwie korekty i już gotowe , natomiast w xr 400 trzeba szukać po omacku.

A propos ustawienia spręzyny gdzieś kiedyś wyczytałem że faktycznie japońce ustawiają moto na jeżca około 70 kg i że należy ustawić to do swojej wagi. Jeden obrót na gwińcie to 1,5 kg wagi jeżca ale nie udało mi sie tego nigdzie potwierdzić. jesli ktoś ma szersze wiadomosci w tym zakresie to również proszę o poradzę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie przód jest dokręcony na maxa na hard, a i tak jest miękki tył ustawiłem następująco, śrubka na samym dole na max na soft, śrubka przy gazowcu od max hard cztery przekręcenia w lewo w strone soft. Tylni amortyzator poddawałem regeneracji, nowy olej uszczelniacze i świeze 9 atmosfer gazu. Waze ok 82 kg I zawieszenie tlumi wspaniale. Z tego co zauwazylem spore znaczenie ma cisnienie powietrza w oponach i tutaj juz trzeba kombinowac. Ja mam z przodu 1,3 atmosfery , a z tylu 1,5 atm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...