Karneades Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 Witam. Mam mały problem z podłączeniem paliwa w GPZ 500 rocznik 91. Kupiłem niedawno sprzęt nie na chodzie, po wstepnym rozebraniu okazało się, że kranik paliwa - który jest do czyszczenia, bo paliwa nie puszcza - nie jest podłączony do gaźników. I tu moje pytanie. Z gaźników wychodzą 3 rurki gumowe. Pierwsza zamocowana jest przy pokrywie gażnika, druga na poprzeczce między gaźnikami na wysokości pokryw, trzecia na podobnej poprzeczce ale poniżej, na wysokości komór pływakowych. Wie ktoś może, do którego z nich podłączyć paliwo z kranika??? (kranik ma tylko 1 wyjście, oznaczenia bez PRI, więc chyba nie jest podciśnieniowy), i jeśli już się ktoś orientuje, to do czego podłączyć pozostałe 2 przewody??? Czekam na odpowiedzi, bo sezon już tuż tuż... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vitu Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 W moim GPZ z 94 roku były trzy rurki , ale w kraniku były 2 otwory. Jeden grubszy i drugi cieńszy takie tez rurki wychodziły z gaźnika wiec z podłączeniem nie było problemów. 3 rurka idzie tam gdzie akumulator, ona jest od jakiegoś odpowietrzenia chyba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karneades Opublikowano 26 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 no to pierwsza wersja już sie klaruje. Ktoś albo włożył gaźniki z nowszego modelu, albo kranik ze starszego. Fakt, ze jedna rurka jest węższa, akurat pod paliwo, druga troche grubsza, widać ze na cos była naciągnięta, bo są slady ba końcówce..... Ma ktoś jeszcze jakies sugestie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vitu Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 Grubsza jest od "ON" a cieńsza od rezerwy ta trzecia od odpowietrzenia. U mnie te do kranika były czarne a odpowietrzająca przezroczysta. Myślę ze ktoś podmienił kranik bo chyba w rocznikach 89-93 był ten sam kranik co w 94-XX ale mogę się mylić .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 Grubsza jest od "ON" a cieńsza od rezerwy ta trzecia od odpowietrzenia. U mnie te do kranika były czarne a odpowietrzająca przezroczysta. Myślę ze ktoś podmienił kranik bo chyba w rocznikach 89-93 był ten sam kranik co w 94-XX ale mogę się mylić .... nie prawda - grubsza doprowadza paliwo a cieńsza steruje kranikiem paliwo z kranika podłączasz do dolnej poprzeczki do górnej jakiś wężyk wyprowadzony do dołu moto (to tak zwany przelew - odprowadza czasami nadmiar paliwa z komór pływakowych ) a do wężyka przy pokrywach gaźnika - jeśli nie masz zamiaru wymieniać kranika na podciśnieniowy to tylko go zaślep bo to właśnie sterowanie kranikiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karneades Opublikowano 26 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 No to już mam jakis obraz. jak tylko czas pozwoli, podejdę próbować. A jak sie nie uda, będe szukał oryginalnego kranika, z podwójnym wyjściem. Przeglądałem też schematy do GPZ, ale tam raczej nie można sie połapać, który wężyk od czego (z wyjątkiem przelewowego), bo jeśli oba mają doprowadzać paliwo, w najprostrzy sposób, a nie odpowiadają za ciśnienie, to można by trójniczek załozyć, i puścić paliwo do obu naraz. No ale zobaczymy, moze jeszcze ktoś ma jakies sugestie, lub kranik do GPZ na zbyciu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 No to już mam jakis obraz. jak tylko czas pozwoli, podejdę próbować. A jak sie nie uda, będe szukał oryginalnego kranika, z podwójnym wyjściem. Przeglądałem też schematy do GPZ, ale tam raczej nie można sie połapać, który wężyk od czego (z wyjątkiem przelewowego), bo jeśli oba mają doprowadzać paliwo, w najprostrzy sposób, a nie odpowiadają za ciśnienie, to można by trójniczek załozyć, i puścić paliwo do obu naraz. No ale zobaczymy, moze jeszcze ktoś ma jakies sugestie, lub kranik do GPZ na zbyciu... kolego czy przeczytałeś co ci napisałem ???? ORYGINALNEGO kranika GPZ wychodzą dwa wężyki jeden grubszy podaje paliwo a drugi to podciśnienie które nim steruje nie ma osobnych wężyków do rezerwy itp a na schematach kawasaki można się jedynie połapać który wężyk przy gaźniku podaje paliwo a który jest przelewem w dosyć dziwny sposób - ten który podaje paliwo na schemacie zabezpieczony jest dodatkowo opaskami a przelew nie :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karneades Opublikowano 27 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 Oczywiście, że przeczytałem, i miałem nadzieję, że także zostałem zrozumiany pisząc na początku, że z mojego kranika jest tylko jedno (1) wyjście, a nie dwa, dlatego też pytam. Odpowiedź jest tu prosta, musze kupić oryginalny kranik, i już. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 (edytowane) Oczywiście, że przeczytałem, i miałem nadzieję, że także zostałem zrozumiany pisząc na początku, że z mojego kranika jest tylko jedno (1) wyjście, a nie dwa, dlatego też pytam. Odpowiedź jest tu prosta, musze kupić oryginalny kranik, i już. mozesz ale nie musisz jak postapisz jak poradzil Killer bedzie ok, ale musisz pamietac o zamykaniu kranika na postoju... pozdr Edytowane 27 Stycznia 2009 przez JanuszK30 Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 dokładnie tak . napisałem już to ale powtórzę - tą jedną rurkę przy pokrywie na gaźniku zaślepiasz a to jedyne wyjście z kranika podłączasz do gaźnika do tej niższej poprzeczki i musi działać tylko przy takim podłączeniu warto pamiętać o zamykaniu kranika :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karneades Opublikowano 27 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 czyli da się ekonomicznie... dzieki bardzo za odpowiedź, dużo mi pomogły. Bedę jednak musiał kupić oryginał... z prostego powodu. Moto jest dla mojej dziewczyny, jej pierwszy pojazd, wystarczająco dużo stresu będzie miała z jazdą, i wątpię, żeby pamietała jeszcze o zamykaniu kranika na postoju :P A nie uśmiecha mi się gdzieś na wyjeżdzie usłyszeć "ojej, zapomniałam, zrób coś..." kiedy paliwo już w trawie, lub co gorsza cylindry zalane do pełna :P Wiecie moze jaki jest koszt kranika z drugiej ręki? bo karmelkowa juz niedługo, ale może się trafi coś wcześniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 czyli da się ekonomicznie... dzieki bardzo za odpowiedź, dużo mi pomogły. Bedę jednak musiał kupić oryginał... z prostego powodu. Moto jest dla mojej dziewczyny, jej pierwszy pojazd, wystarczająco dużo stresu będzie miała z jazdą, i wątpię, żeby pamietała jeszcze o zamykaniu kranika na postoju :P A nie uśmiecha mi się gdzieś na wyjeżdzie usłyszeć "ojej, zapomniałam, zrób coś..." kiedy paliwo już w trawie, lub co gorsza cylindry zalane do pełna :P Wiecie moze jaki jest koszt kranika z drugiej ręki? bo karmelkowa juz niedługo, ale może się trafi coś wcześniej. Znajdziesz mnostwo na allego, przejrzyj sobie, nie musi byc nawet od tego modelu byle by pasowal gwint... Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 tam nie ma gwintu - kranik jest montowany na dwie śruby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yahoo Opublikowano 29 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2009 Witam. Mam mały problem z podłączeniem paliwa w GPZ 500 rocznik 91. Kupiłem niedawno sprzęt nie na chodzie, po wstepnym rozebraniu okazało się, że kranik paliwa - który jest do czyszczenia, bo paliwa nie puszcza - nie jest podłączony do gaźników. I tu moje pytanie. Z gaźników wychodzą 3 rurki gumowe. Pierwsza zamocowana jest przy pokrywie gażnika, druga na poprzeczce między gaźnikami na wysokości pokryw, trzecia na podobnej poprzeczce ale poniżej, na wysokości komór pływakowych. Wie ktoś może, do którego z nich podłączyć paliwo z kranika??? (kranik ma tylko 1 wyjście, oznaczenia bez PRI, więc chyba nie jest podciśnieniowy), i jeśli już się ktoś orientuje, to do czego podłączyć pozostałe 2 przewody??? Czekam na odpowiedzi, bo sezon już tuż tuż... Chłopaki już sporo napisali, ja tylko dodam swoje jako były posiadacz. Nie widziałem jeszcze w GPZ500S (miałem dwie własne, a serwisowałem kilka innych) pozycji PRI na podciśnieniowym kraniku paliwa. Jest ON/RES/OFF. Nie widziałem też, żeby między poszczególnymi modelami kraniki w ogóle się różniły, a miałem i taką sprzed jak i taką po lifcie. Różnice są - ale z mojej wiedzy polegają jedynie na dołożeniu (w nowszych sztukach) układu podgrzewania gaźników cieczą chłodzącą. Poza tym gaźniki są praktycznie identyczne w każdym roczniku. Jest tylko jeden wąż zasilający paliwem - ktoś pisał o dwóch, do ON i do RES. Taki układ to jest w GS500 i zdaje się w ER5 , w GPZ jest tylko jedno wyjście, wspólne dla rezerwy i normalnego otwarcia. Jesteś stuprocentowo przekonany, że z kranika wychodzi tylko jedno wyjście? Zdejmowałeś zbiornik? Ta złączka podciśnieniowa jest schowana z tyłu kranika, z wierzchu jej nie widać, chociaż można ją wymacać. Co więcej - możliwe jest jej założenie w kilku różnych pozycjach (a membrana zaworu podciśnieniowego lubi w tym kraniku umrzeć, więc w używanych robi się to dość często) - mogłeś dać się zmylić. Jeżeli na gaźnikach masz trzy węże, to wygląda, że jednak to podciśnienie gdzieś musiało iść (inaczej byłoby zaślepione) - stawiam na kranik - niepodłączone/niezaślepione podciśnienie (czyli wężyk wychodzący z gardzieli) wywołuje problemy z pracą na wolnych obrotach. Sposób podłączenia opisali koledzy. Gruby wąż z kranika idzie do rurki łączącej oba gaźniki z tyłu, nisko, przy komorach pływakowych. Cienki wężyk podciśnieniowy idzie od gardzieli do membrany kranika, a gruby wąż wychodzący spomiędzy gaźników wypuszcza się w okolice tylnego amortyzatora, bo to wąż przelewowy. Reasumując: na tę chwilę nie jestem przekonany, że problem z Twoim motocyklem dotyczy kranika, to mógł być wybieg pod tytułem "nie pali, ale wystarczy podłączyć dobrze kranik", podczas gdy prawdziwa przyczyna niesprawności tkwi gdzieś indziej. -- pzdr yahoo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karneades Opublikowano 29 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2009 Dobre rady zawsze w cenie, szczególnie w takiej ilości. Dobry pakiet wiadomości, za co bardzo dzięki, ale u mnie NAPRAWDE jest tylko jedno wyjście z kranika, i oglądałem go na wszystkie sposoby, dosłownie żąglując zbiornikiem. Też myślałem, że może komuś poprostu mosiężna rurka gdzieś z kranika wypadła, lecz tam są wszystkie inne możliwości zaślepione. Dlatego wiec doszedłem do wniosku, ze ktoś sobie podmienił kranik, skoro moto i tak stało nieużywane, zakładjąc jakikolwiek do sprzedaży. Moze w niedługim czasie nabędę wymagany kran, z 2 wyjściami, to zobaczymy gdzie tkwiła przyczyna tej podmiany... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.