racoon Opublikowano 15 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2004 MaM takie pytanie, szczegolnie do posiadaczy, bardziej " cywilizowanych enduro" ( XT600, XL600, KLR, DR itp)chodzi mi o to jak macie ustawione zawieszenie przod i tyl, wiekszosc zapewne jezdzi wiecej po miescie jak macie wtedy ustawione zawieszenie np: tyl, wiekszosc tych motocykli ma podobne skoki zawieszen z tylu.macie ustawione dosc twardo czy odwrotnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bUgI Opublikowano 16 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2004 MaM takie pytanie, szczegolnie do posiadaczy, bardziej " cywilizowanych enduro" ( XT600, XL600, KLR, DR itp)chodzi mi o to jak macie ustawione zawieszenie przod i tyl, wiekszosc zapewne jezdzi wiecej po miescie jak macie wtedy ustawione zawieszenie np: tyl, wiekszosc tych motocykli ma podobne skoki zawieszen z tylu.macie ustawione dosc twardo czy odwrotnie?W tych sprzetach ciezko cos mowic o ustawianiu zawieszenia. Tyl to tylko napiecie sprezyny, a przod to gesciejszy lub rzadszy olej i ewentualnie, moim zdaniem gowno warte, pompowanie zawieszenia... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
racoon Opublikowano 16 Lutego 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2004 ja mam tez regulacje tlumienia :buttrock:( XL600R) z tylu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rysiek25 Opublikowano 5 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2004 szanowny kolego ustawienie zawieszenia jest bardzo indyeidualną sprawą, zależną od preferowanego stylu jazdy. Trudno podać recepte jak dobrze ustwic zawieszenie dlatego proponuje eksperymentowac zaczynają od nastawów wszystkiego na połowe a póżniej metodą prób i błędów co jedno - dwa kliknięcia zmieniać tak jak Ci odpowiada testując na drodze o zróżnicowanej nawierzchni.Zupełnie nie rozumię kolegi który pisze ze w tych sprzętach nie ma możliwości regulowania zawieszenia jeżeli nie w tych to w jakich????? Ja posiadam TT600r i tu reguluję się dosłownie wszystko czyli naprężenie wstępne sprężyny, tłumienie dobicia i odbicia stwarzając w ten sposób ogromną ilosć możliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rysiek25 Opublikowano 6 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2004 w ogóle to był fajny artykuł na łamach ŚM dotyczący regulacji zawieszenia. Omawiał on wiekszość pojęć i przedstawiał zależności między nimi i jak zdjagnozować pewne błędne ustawienia. Myśle ze powinieneś chyba czuć czy np motocykl nie jest zbyt twardy czy nie przenosi uderzeń drgań na kierownice lub sidło jezeli tak to zmniejszasz tłumienie dobicia . Jżeli jest za mieki dobija to zwiększasz. Jeżeli motocykl posiada regulację tłumienia dobicia to nie staraj się utwardzić go zmieniając napręzenie wstępne spręzyny ponieważ ten parametr ustawiaż w zależności od obciażenia motocykla a nie w zależności czy ma być twardszy czy bardziej miękki. Pamietac nalezy o zwiększaniu tłumienia odbicia w sytuacji kiedy zwiekszasz napięcie wstępne sprezyny poniewaz sprezyna bardziej sciśnięta będzie chciała szybciej powrócić do swojej pierwotnej długości dlatego trzeba ten powrót spowolnic aby motocykl nie zachowywał sie jak piłka.Dowiem sie w którym numerze był ten artykuł i Ci napisze ale dopiero w poniedziałek moze dotej pory juz ktos Ci pomoże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
QuadMan Opublikowano 6 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2004 Cześć, Wszystkim. ...Zupełnie nie rozumię kolegi który pisze ze w tych sprzętach nie ma możliwości regulowania zawieszenia jeżeli nie w tych to w jakich????? Ja posiadam TT600r i tu reguluję się dosłownie wszystko czyli naprężenie wstępne sprężyny, tłumienie dobicia i odbicia stwarzając w ten sposób ogromną ilosć możliwości. Niestety bUgI ma rację. Nawet TT600RE ( ten model z 2003 ) nie ma żadnej regulacji poz napięciem wstępnym sprężyny. Ani z przodu, ani z tyłu :mrgreen: . Tym bardziej XT600 ( przynajmniej te nowsze modele, nie wiem jak starsze). W innych moto nie wiem, ale pewnie jest tak jak napisał bUgI. A tak przy okazji: czy ktoś nie orientuje się, gdzie można kupić Ohlinsa do TT600RE do tyłu. Chociaż tył miałbym normalnie regulowany :buttrock: . Nara. QuadMan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rysiek25 Opublikowano 9 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2004 Cześć bugi!!Spotkałem się z dwiema informacjami dotyczacymi luzu zaworów w tt600r. Posiadam model z 2001r, Ty ustawiasz dolotowe w granicach 0.05-0,1 czy 0,07-0,13 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bUgI Opublikowano 9 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2004 Widze, ze musze troszke pocytowac. Zupełnie nie rozumię kolegi który pisze ze w tych sprzętach nie ma możliwości regulowania zawieszenia jeżeli nie w tych to w jakich????? Ja posiadam TT600r i tu reguluję się dosłownie wszystko czyli naprężenie wstępne sprężyny, tłumienie dobicia i odbicia stwarzając w ten sposób ogromną ilosć możliwości. Chyba sie Rysku nie zrozumielismy...MaM takie pytanie, szczegolnie do posiadaczy, bardziej " cywilizowanych enduro" ( XT600, XL600, KLR, DR itp)Racoon pytal o XT, XL, KLR, DR. Jak juz powiedzialem, w nich (poza XL, o czym dowiedzialem sie z tego watku) nie ma zadnej regulacji, albo jest gowno warte pompowanie zawieszenia. Oczywiscie, ze TTR ma full wypas ustawienia, ale racoon nie pytal o ten motocykl. Niestety bUgI ma rację. Nawet TT600RE ( ten model z 2003 ) nie ma żadnej regulacji poz napięciem wstępnym sprężyny. Ani z przodu, ani z tyłu . Tym bardziej XT600 ( przynajmniej te nowsze modele, nie wiem jak starsze). W innych moto nie wiem, ale pewnie jest tak jak napisał bUgI.Quad, w interpretacji mojego posta zrobiles podobny blad jak Rysiek. Pisalem o XTkach i jemu podobnych.W TTR do 2002 roku jest pelna regulacja. Z przodu - dobicie i odbicie, z tylu - sprezyna, dobicie i odbicie.Dodatkowo skok w modelach '97-2002 jest wiekszy niz w TTRE bo ma az 280 z przodu i tyle samo z tylu. Mam nadzieje, ze wszystko juz jasnePozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bUgI Opublikowano 9 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2004 Cześć bugi!!Spotkałem się z dwiema informacjami dotyczacymi luzu zaworów w tt600r. Posiadam model z 2001r, Ty ustawiasz dolotowe w granicach 0.05-0,1 czy 0,07-0,13Czesc,jak na razie nie mialem koniecznosci ustawiania luzu, wiec nie wiem ktore z tych wartosci sa poprawne... sprobuje poszukac jakichs informacji na ten temat. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rysiek25 Opublikowano 12 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2004 Cześć raccon!!!!!Numer ŚM o którym Ci pisałem, czyli ten gdzie znajdziesz informacje o ustawieniu zawieszenia to nr8/2001 naprawde dość fajny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.