Skocz do zawartości

lancuszek balansowy w klr....


emex
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam niedawno uslyszalem dziwny dzwiek z lewej strony silnika w moim klr 650 i mysle ze to "grzechotanie" to niestety luzny lancuszek balansowy... mam w zwiazku z tym kilka pytan...

ten stuk hmm dziwny dzwiek pojawia sie czasami a czasami silnik pracuje normalnie i nic nie slychac przy wyzszych obrotach tez nie slychac zadngo stuku czy dzwieku wskazujacego na owy lancuszek.

no ale jesli dzwiek ten generuje luzny lancuch latajasi sobie po silniki to czy da sie go najok napiac "recznie" ?? bo z tego co sie dowiedzialem w klr mozna cos takieo zrobic ale czy to pozwoli mi spac spokojnie ? lancuch wytrzyma i nie urwie sie po takim recznym naciagnieciu skoro napinacz juz wymiekl ? no i jeszcze jedno czy wymiana napinacza i lancucha bo domyslam sie ze powinno sie wymienic komplet to jakis duzy koszt ? no i jak bardzo jest to skomplikowane tzn jesli posiadam jako takie umiejetnosci mechaniczne to dam sobie rade z wimiana czy powinienem sobie to odpuscic ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

no taki dziwke to mozliwe ze lancuszek , mozna lekko napiac go recznie jak automat juz nie wyrabia ale to tylko i wylacznie doraznie , te napinacze maja wade wyrabiaja sie na kwadracie i dostaja duzego luzu , wymiana malo da bo sie znowu wyrobi , ale to szczegol bo lancuszek mozna napiac mimo to . Ogolnie to moze sie okazac ze i rozrzadu masz do wymiany , balansowy 350 zl , rozrzad 130 w oryginale tourmax , nie polecam DID- a bo to szmelc i zniszczysz nimi silnik !! juz to przerabialem. Nie jest to bardzo skomplikowane aczkolwiek troszke grzebaniny jest wazne jest ustawienie na punkty jak w ksiazce inaczej bedziesz mial wibrator pod dupa , tymbardziej ze rozrzad musisz zdjac w tym celu ( lancuszek z walu ).

 

jak co to pytaj , mialem klekota 4 lata i sam go serwisowalem.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

singie ( 1 garowy motór) ma duuuze wibracje ze wzgledu na 1 tlok , do ich tlumienia uzywa sie ciezarkow w silniku , jak wal idzie w dol to one do gory i odwrotnie. Starsze DR i chyba wszystkie KLR maja je napedzane lancuszkiem ( w KLR sa 3 ciezarki) , a jak to lancuszek ma swoja zywotnosc i po pewnym przebiegu nalezy go wymienic.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm jeszcze jedno regulacja tego lancuszka znajduje sie po lewej stronie na dole silnika mniej wiecej o okolicach konca nozki od zmiany biegow ?? no i napinacz.... wymiana samego napinacza nie wystarczy ? aa no i przedewszystkim pytanie czy dobrze zrozuamialem ze zeby wymienic to cale dziadostwo trzeba rozrzad rozbierac ? torche przy tym dlubania ale z drugiej strony jak peknie to bedzie nie tylko dlubania wiecej ale i kasy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ten lancuszek jest za lancuszkiem rozrzadu i aby go wyjac musisz zdjac rozrzad z walu . Napinacza nie wymieniaj bo i tak przysla ci nie ten ( jaki masz rocznik kawy) , w pozniejszych modelach zmienili nieco jego konstrukcje (grubszy) i nie podpasuje bez przerobki , ale koszt takiej blaszanej "fasolki" to kilka dych .Jak ci peknie lancuszek to moze narobic niezlego burdelu, z zerwaniem lancuszka rozrzadu wlacznie. Wymiana samego napinacza nic nie da !, ale zrobisz jak uwazasz , zeby potem nie bylo ze kawasaki to padaki bo mi sie 20 letni lancuszek zerwal o przebiegu 100 tys, gdzie jego zywotnosc to ok 50 tys.

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na ja wiem ze jak wymieniac to wszystko ale dziwie sie bo motor jest z 2000 rokui ma 12tysiecy przebiegu tylko ;/ no a ten dziwny dzwiek raz jest a raz nic nie slychac ;/ mi osobiscie sie wydaje ze gdyby to byl lancuszek to by grzechotalo caly czas ale moge sie mylic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...