Skocz do zawartości

Wszystko o Hondzie CRM 125/250


Rekomendowane odpowiedzi

Ja zmieniłem na 13/40 i o dziwo udało mi się osiągnąć 135 licznikowo, prawie zamknąłem obrotomierz. Ja równie często jeżdżę po szosie jak i w terenie więc mi odpowiada.

 

Jackuzy gdzie kupiłeś i za ile te boczki od cr500? Szukałem wczoraj to znalazłem tylko firmy UFO za 180zł komplet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem w intermotors za 95zł z przesyłka komplet. Ale najpierw się dowiedz o oryginały bo to jednak niejest idealne zastępstwo...

 

13/40 i 135km/h ... ładnie ja piłowałeś :D ale nie jest to nie możliwe :D

 

 

 

___

 

tak zerknąłem na ceny teraz... dolar poszedł do góry i już kosztują 109 plus przesyłka.

Edytowane przez Jackuzy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13/40 i 135km/h ... ładnie ja piłowałeś D.gif ale nie jest to nie możliwe D.gif

 

Tym się nie da inaczej, szczególnie po szosie. Oczywiście taka jazda nie jest dobra.

 

Szykuje mi się wymiana pierścieni w mojej crm i teraz się zastanawiam czy kupić oryginalne pierścienie hondy za 200zł, czy tłok z pierścieniami wossnera za ok. 300zł? Teraz tak, widziałem Yakuzy na twoich fotkach (bikepics), że wymieniałeś na taki właśnie tłok wossnera tylko ty masz żeliwną tuleję, a ja nicasil (tak wnioskuję, bo silnik nigdy nie był otwierany). Jeśli oferują te tłoki ze różnymi pierścieniami to ok. Pytanie w czy jest lepszy taki tłok wossnera jeśli w ogóle jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samych pierścieni się nie wymienia. Jeśli masz nicasil to albo dokładnie zmierz średnicę cylindra i zamów dopasowany tłok z pierścieniami i sworzniem albo wyślij cylek do profesionalnej firmy takiej jak motor-tech i oni Ci dobiorą tłok. Ja mam wossnera -1200 km na nim przejechane i jak na razie spisuje się miodowo :)

 

PS: Sam korzystałem z usług motor-techu i muszę przyznać im pełen profesionalizm.

Edytowane przez JacekB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samych pierścieni się nie wymienia.

 

Hehe, zależy gdzie ale...

 

W takim motorku i przy moim przebiegu (15tys.) zalecana jest właśnie wymiana pierścieni. Przy dość ostrej jeździe nawet co 10 należy wymieniać.

 

Wiele osób chyba nie umie użytkować tego typu motocykli i jeździ aż zatrą silnik. W tej hondzie można zrobić naprawdę niezły przebieg wymieniając w odpowiednim czasie pierścienie (ok. 12tys. km.), na jednym tłoku można zjechać 2 komplety pierścieni potem należy kupić tłok+pierścienie zgodny z selekcją cylindra (przy ok. 24tys. km.). Oczywiście w wyczynowych maszynach nie ma to zastosowania ale CRM takim sprzętem nie jest.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze będzie Ciepło :P

 

 

Co do pierścieni to nie polecam mimo wszystko... pierścionki zmieniać będziesz a tłok ci sie rozleci i h*j i tak...

 

Kup wossnera tak jak napisał JacekB.....

 

Musisz dokładnie zmierzyć cylinder i dobrać sobie selekcję tłoka... jak kupowałem na szlif pierwszy nadwymiar wiec i tak tuleja była do niego szlifowana.... ale do nicasilu dobiera się całość według rozmiaru z luzem 6 setek ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ja też bym się nie bawił w wymianę samych pierścieni chodź jednak sobie teraz tak myślę tłok kuty powinien teoretycznie wytrzymać 3 razy tyle co tłok odlewany więc może jednak jest tak jak piszę ja i @Jackuzy, że lepiej nie wymieniać samych pierścieni ale przy tłokach odlewanych a przy kutym może jednak się opłaca i jest tak jak pisze @ukasz2. Nie myślałem nad tym nigdy tak dogłębnie i są to tylko moje gdybania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no czy tłok kuty powinien wytrzymać 3 razy tyle co normalny to pierwsze słyszę... poza tym problemem mogło by sie okazać znalezienie pierścieni pasujących do tłoka wossnera.. no chyba ze są identyczne jak oryginały i po 200zł kupować je w serwisie..... wiesz jakbym miał oszczędzić 150zł a potem miało by sie coś zje*ac i cylinder z drogocennym nicasilem wymieniać to ja dziękuje wole dać to 150zł i kupic cały tłoczek ;]

 

 

(jako ze ja mam tuleję tak bardzo się tym nie martwię.... moge tylko przywidzieć odnośnie wossnera ze przytarłem mojego świeżego tłoka dwa razy.... za uboga odrobinę mieszanka oleju i mimo lekkich zadrapań na tłoku nadal maszyna chodzi i jest mocna ... :) to świadczy o jakości tego producenta. )

 

 

 

wracając do wczesniejszego tematu plastików po moim wypadku musiałem kombinowac z tylnym błotnikiem (idealnie by było wymienić tylną ramę dodatkową... ale raz ze mnie nie stać a dwa ze najbliższa jest w anglii nie mogłem tego zrobić) zatem dopasowałem błotnik od CRki i niestety bez dodatkowych modyfikacji się nie obeszło.... wszystko jest solidne i się trzyma, jednak nie do końca podoba mi się z wyglądu... sami oceńcie:

 

http://www.occur.pl/images/0245c46c/89ccaf90/b4ae7725e6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemyślałem sprawę i w sumie troszeczkę tylko drożej (50zł więc nie ma co oszczędzać) wychodzi kupić kompletny tłok wossnera czy vertexa niż same oryginalne pierścienie+sworzeń+zapinki.

Z tymi tłokami to nie jest tak, że one się aż tak sypią. Przez kilkanaście lat (długa historia) miałem honde 80 2T i ja sam na jednym tłoku zjeździłem nią 50tys i tylko 2x wymieniłem pierścienie potem trzeba było już szlif robić.

 

Co do plastiku tylnego to rzeczywiście nie wygląda super ale lepsze to niż nic.

Znalazłem takie coś trochę dziwne :D :

 

http://picasaweb.google.pl/ukaszkoziol/CRM...063856852037394

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry wieczór forum ;) Ja jak zwykle z pytaniem :P Gdzie jest korek spustowy od oleju przekładniowego w naszych CRMkach? Muszę zmienić bo po pierwsze nie wiem ile już tam czasu ktoś nie zmieniał oleju, a i jest już go jakoś za mało bo na wzierniku nic nie widać. Więc jak którędy go spuszczać? ;>

 

PS: U mnie jest nalepka przy korku wlewowym i jest tam na niej napisane żeby lać jakiś Castrol 10W40, prawda to?

Edytowane przez JacekB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej nie musi to być koniecznie Castrol, może być inny ale o tej samej gęstości i przystosowany do pracy z mokrym sprzęgłem. Ja zalałem Mobil transoil expert 2t.

Korek jest tutaj: :bigrazz:

http://img8.imageshack.us/my.php?image=kopiacarbufini.jpg

 

No to teraz ja mam pytanie gdzie znajduje się czujnik luzu, bo u mnie coś kontrolka nie chce świecić?

Edytowane przez Damiano
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ukasz.... to moto to też CRMa ale młodsza.... w Brazylii czy gdzies tam w południowej Ameryce nadal produkuja CRmki a że to zawsze byłą cywilna wersja krosówki teraz budują je na bazie nowych CRek i CRFek :) nie wiem jaki to model na fotce ale pewnie 125... lub 50 ;) ma nowe plastiki ale starszą zawiechę... podejrzewam ze to jednak 50.... Ale widziałem też 125 w 2T z zawiechą USD z przodu :) z tym że na kołach SM.

 

Olej ja tez mam transoil expert... jest Ok wazne zeby sie trzymać lepkości :) 10W40 :)

 

a czujnik luzu jest w skrzyni :D polecam iść po kabelku według schematu w serwisówce.... niestety nie szukałem go nigdy i nie wiem gdzie dokładnie jest :) .... coś mi świta ze od strony magneta się tam należy dostać ale to takie wróżenie z fusów wiec trzeba to sprawdzić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...