Jackuzy Opublikowano 14 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 No cóż coś w tym jest co mówisz ;P Ok sparawdziłem swój cylek i mam Gilardoni 2 .... hmmm no ok .... Ciekawoastka.... Cytuj Jacek Winiarek Fotografia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukaszs2 Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 Z tymi G1 to wychodziły z przed '93 i jeszcze w '97 (akurat mam tą wersje) no i podobno wersje na włochy i UK z tego co udało mi się ustalić, przynajmniej tak było z NSR. Można to łatwo sprawdzić, na stronkach gdzie można zamówić nowe, oryginalne cylindry do tego modelu, są właśnie 2 typy. No to mam jeszcze pytanie czy i jakie blokady mieliście w CRM? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackuzy Opublikowano 14 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 (edytowane) Wiesz moja maszyna jest teoretycznie z 93 a praktycznie z 90 ... a pochodzie ze Szwajcarii :P tzn z tamtąd do nas przyjechała. Jak wspominałem cylek był wymieniany jeszcze przez jakiegoś szwajcara na nówke i dlatego pewnie dostał G2..... niemniej jakoś to mi nie pasuje szczerze do charakterystyki mojego moto.... bo jeżeli G1 ma jeszcze gorszy dół to w ogóle nie jedzie ;/ Co do blokad to ja nie miałem już jak kupiłem.... Blokada jest co najmniej jedna jest nią dławik na wlocie do dyfuzora (zwężający przelot) coś jak w NSRce.... mozliwe ze były też blokowane na module i służył do tego układ ukryty pod siedzeniem, u mnie tam jest pusta przestrzeń wiec nie wiem czy to prawda..... co do blokady na króćcu to jeżeli macie blaszkę zwężająca przelot gardzieli to to jest blokada, nie wyciągajcie plastikowego takiego beżowego elementu z dolotu to tam ma być :) Edytowane 14 Lutego 2009 przez Jackuzy Cytuj Jacek Winiarek Fotografia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukaszs2 Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 Tu masz rozrysowane w obu cylindrach >>Kanały<< Jeśli umiesz to zinterpretować to będziesz wiedział jaką mniej więcej charakterystykę one dają. Na module też były blokowane, wiem bo sam miałem tą blokadę ale trzeba "otworzyć" moduł żeby ją ściągnąć, ostatnio to zrobiłem, efekt odczuwalny ale słabo (głównie co udało mi się zauważyć to od na zablokowanym max. moc czuć było w okolicy 9,5tys potem spadek, a teraz nie czuć tego do 11,5tys). Na wydechu też nie miałem już blokady przy kupnie, a moduł od zaworu wydechowego (TV-84A) otwiera go w pełni pow. 8tys. Gdzieś mam nawet filmik jak on działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackuzy Opublikowano 14 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 No No ciekawie to wygląda.... G1 ma ostrzejsze fazy otwarcia kanałów .... i dłuższy czas płukania (oraz czas na odbicie mieszanki) w sumie dużo nie stoi na przeszkodzie żeby wypiłować trochę kanały w G2... wydechowy można poszerzyć bez problemu, co do podnoszenia go już bym tak bardzo nie ryzykował ale po milimetrze można w obie strony go ruszyć.... podobnie z kanałami przepłukującymi można je o ten milimetr bez problemu poszerzyć.... po połowie w obie strony :) oczywiscie z wysokoscia kanałów do krawędzi cylindra nie da się za wiele zrobić.... ale ogólnie jak ktoś ma ochotę i czas to może się pobawić :) Generalnie od razu widać ze można te cylindry tuningować w sposób podobny jak się to w WSKach robiło :D tylko komu by się chciało?:D Ogólnie nieźle... zawsze jakąs ciekawostkę mozna się dowiedziec :D odnośnie motocykla :D Swoją dogą ciekawe jak to było czy produkowano dwie wersje czy też cylindry te niejako przeszły z NSR do CRm... Cytuj Jacek Winiarek Fotografia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukaszs2 Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 Cylindry są te same co w NSR, różnice w silniku to brak rozrusznika, inne przełożenia w skrzyni i inne dysze w gaźniku (tyle wiem). Te G2 produkowali po '93 bo wtedy wprowadzono przepisy gdzie 125 miała mieć te 11kW dlatego nie było sensu robić cylindrów które miały moc max przy wysokich obrotach, oczywiście na niektóre rynki wypuszczano wersje z G1. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackuzy Opublikowano 14 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 a właśnie ze nie do końca... Różnica to zamiast rozruchacza kopajka, przełożenia sa takie same inne jest tylko końcowe (inne zębatki łańcucha) i inna dysza główna gaźnika poza tym nie było żadnych różnic silnikowych.... No inne jest uzwojenie alternatora.... Generalnie NSRki miały ten sam silniczek bo z kądeś silnik włosi do CRMy wsadzić musieli wiec wzieli z NSR.... a że to dobre silniki to im to dało dużego plusa :D uprościli je pod względem elektrycznym tylko nieco. co do teorii o spalinach to bardzo możliwe ze w tym okresie zmienili konstrukcję ze względu na czystość spalin.... no cóż generalnie wtedy kastrowano sprzety 2T.... a co do 11kW to to załatwiały blokady i wcale by przekonstruowywać cylindra nie musieli.... jakby chcieli zbudować 125 co ma tylko 11kW to by taki zrobili bez blokad :P a teraz pytanie gdzie kupic G1 jakby ktoś chciał? :D swoją droga jakiś czas temu zastanawiałem się nad zakupem oryginalnego cylindra od Hondy.... pewnie bym dostał G2... Cytuj Jacek Winiarek Fotografia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 No więc tak dzisiaj pierwszy raz odpaliłem swoją maszyne, wszystko ładnie pięknie, lecz jest jedno ale :bigrazz: mam odwrotnie biegi 1 mam na górze, a 6 na dole bo w NSR nóżka biegów jest do tyłu. Da sie to odwrócić czy pozostaje mi sie przyzwyczaić do tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukaszs2 Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 W sumie co do tych przełożeń to nie daje głowy, ale jak jeszcze kiedyś miałem prawdziwą japońską hondę 2T to występowała ona też w wersji szosowej oraz terenowej i tam przełożenia były różne, tak różne, na kilka silników jakie mi zostały na części w każdym są inne przełożenia. Oczywiście zastosowanie tej samej skrzyni obniża koszty produkcji co jest zrozumiałe. Co do tych cylindrów to przeczytałem to na angielskim forum i tam koleś jest strasznie obeznany w tych modelach NSR. Ogólnie jak chcesz zmienić na G1 to nie wystarczy sam cylinder musisz jeszcze kupić cały zawór wydechowy bo jednak kanały wylotowe są znacznie większe. Oczywiście można je tuningować ale pamiętaj o tym, że to nicasil (chyba, że masz żeliwny albo tuleję żeliwną), a ta powłoka wchodzi trochę w te okna, poza tym jak zbyt zwiększysz wylotowe to pasuje zmienić zawór lub go wyciągnąć. Jeśli chcesz wydłużyć czas przepłukiwania kanałów i wyostrzyć otwarcie kanałów to: kupujesz dwie uszczelki pod cylinder i wsadzasz w pomiędzy nie np. aluminiową 2mm odpowiednio wyciętą blaszkę, a sam cylinder od góry zjeżdżasz te 2mm i jeszcze 0,6mm głowicę lub samą głowicę 2,6mm tylko musisz ją wtedy bardziej wyżłobić. Z innych rzeczy jakie można zrobić to polerka głowicy, tłoka (choć to nie koniecznie jest dobre), zaworów wylotowych i lekka polerka kanałów. Cylinder możesz dostać na nimieckich stronach albo ebay.de jak szukasz to TU i TU masz 2 wersje i pokazane są różnice z zewnątrz właściwa to ta od JC20 (ps. nie sugeruj się, że na obu jest wypisane Gilardoni 2 bo ktoś na tych zdj. poszedł na łatwiznę i po prostu w edytorze grafiki przeniósł tą dziurę :D) Uff... ale się opisałem No więc tak dzisiaj pierwszy raz odpaliłem swoją maszyne, wszystko ładnie pięknie, lecz jest jedno ale bigrazz.gif mam odwrotnie biegi 1 mam na górze, a 6 na dole bo w NSR nóżka biegów jest do tyłu. Da sie to odwrócić czy pozostaje mi sie przyzwyczaić do tego. Wystarczyło by chyba wymienić bęben co wodziki po nim chodzą na taki jak jest oryginalnie w CRM, a jak nie masz to będziesz miał tak jak maszynach motoGP :D szybsza zmiana biegów na wyższe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 (edytowane) To jednak pozostanie jak jest, myśle że po kilku wypadach w teren sie przyzwyczaje do tego, będe zmieniał biegi szybciej o ułamki sekund :bigrazz:. Teraz wiem dlaczego nie mogłem znaleźć luzu bo szukałem go pomiędzy 5 a 6, teraz nie mam z tym żadnego problemu. A najlepsze było odpalanie, bo bez luzu musiałem na biegu jak odpaliłem na 6 myśląc że to 1, jak sie zdziwiłem gdy to nie chciało jechać, dopiero po krótkiej przejażdżce jak zacząłem wbijać biegi w góre skapowałem o co biega :buttrock: . Edytowane 15 Lutego 2009 przez Damiano Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackuzy Opublikowano 15 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 Przełożenia skrzynia wyczytałem z serwisówki która traktuje o obu motocyklach jednoczesnie.... i z tąd wiem o tej skrzyni. Co do odwrotnego działania dzwigni to jakas masakra.... heh nigdy bym o tym nie pomyślał :D Ja mam żeliwna tuleję.... wiesz nie mam zamiaru nic tunningować to co jest mi wystarczy ... mowie tylko że jakby ktoś chciał to jak widać można :D zresztą sposobów tuninngu silników jest od cholery i troszeczke ;) Niemniej w sprzetach pokroju CRm mocniejszy dół by nie zaszkodził bo mimo wszystko jazda ciagle na wysokich obrotach nie jest taka dobra..... heh tak mi teraz trial na myśl przyszedł :P heh nie ważne Kurde ale bym sobie pojeździł :( Cytuj Jacek Winiarek Fotografia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekB Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 No i znowu mam pytanko. Co myślicie o tłumikach firmy DEP Pipes? Znalazłem w necie taką stronkę... http://www.motocombo.pl/produkt-3914.html Co to ma znaczyć? Że zamawiasz tłumik i zrobią Ci to do każdej maszyny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukaszs2 Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 (edytowane) No i znowu mam pytanko. Co myślicie o tłumikach firmy DEP Pipes? Znalazłem w necie taką stronkę... http://www.motocombo.pl/produkt-3914.html Co to ma znaczyć? Że zamawiasz tłumik i zrobią Ci to do każdej maszyny? Dep akurat ma chyba dedykowany tłumik do CRM bo widziałem kilka crm na forach z takim dyfuzorem. Cena dyfuzora powalająca. Ogólnie firma znana i dobra. Jackuzy, kto by nie pojeździł :D ale u mnie opony szosowe na crm i ponad pół metra śniegu :( Edytowane 15 Lutego 2009 przez ukaszs2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekB Opublikowano 16 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2009 No właśnie tylko ile by kosztował DEP bo zastanawiam się nad kupnem dyfuzora+końcówki tłumika i nie wiem czy DEP pipes czy możę arrow, a może jeszcze jakaś inna firma? Bo interesuje mnie stosunek ceny do jakości i osiągów różnych firm produkujących układy wydechowe do naszych pięknych CRM'ek :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackuzy Opublikowano 18 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 z tego co mi wiadomo to tylko DEP, Arrow i Smamoróba robią tłumiki do CRmek ale może jakies francuskie czy inne właskie firmy są jeszcze ..... Osobiscie polecam Arrowa, jak kiedyś czytałem o tym to Arrowy dają lepszy efekt :) Zresztą pogrzeb trochę na zagramanicznych stronkach :) Cytuj Jacek Winiarek Fotografia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.