Gienek Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2008 (edytowane) myślałem że to akumulator, załozyłem więc nowy. po podłączeniu woltomierza na klemy akumulatora - 12,68 V.Odpalam motor. Napięcie powoli zaczyna spadać. Przegazówki nawet do odcięcia nie powodują wzrostu napięcia - nawet wartości poprzecinkowych.Co to może być? jak szukać usterki?Ktoś mi mówił że to może być regulator napięcia lub alternator, ale jak to samemu zdiagnozować co jest skopane bez podmieniania części i bez komputera serwisowego? Edytowane 10 Sierpnia 2008 przez Gienek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Macjek Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Na 90% jest to regulator napiecia, flagowa usterka cbr.Objawy dokladnie takie, jak podajesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gienek Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Na 90% jest to regulator napiecia, flagowa usterka cbr.Objawy dokladnie takie, jak podajesz. Jeżeli ktoś orientuje się w szczegółach diagnozowania tego elementu rzućcie okiem na mój inny wątek, bo chcę sie upewnić czy to na pewno regulator.http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=103576 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2008 A przegazówki na postoju do odcięcia załatwią Ci jeszcze silnik. Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Sorry Gienek nie obraz sie, ale widac, ze masz checi ale brak wiedzy.. to dobry sprzet szkoda byloby zniszczyc instalacje, wydaje mi sie ze warsztat to optymalne rozwiazanie, a jak juz sie upierasz, ze chcesz zrobic sam, to serwisowka, mierzysz napiecie miedzyfazowe i tam bedziesz mial podane wartosci, ktore sa rzedu 70V. miernik na pozycji pomiaru napiecia (prad przemienny), chcesz to probuj Twoj motocykl :lalag: pozdr Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gienek Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2008 (edytowane) Ostrożnie do niego podchodzę, nie ryzykuję. Wiedza: fizyka - szkoła podstawowa:)Do serwisu muszę targać nalawecie prawie 50 km, chętnie pojechałbym zamówić tylko część... Zrobiłem właśnie pomiary sprawa wygląda tak:mierzyłem mapięcie na tych przewodach wychodzących z alternatora, ale zmierzyłem je ustawiając miernik na prąd stały i mierzyłem napięcia pomiędzy każdym z przewodów a masą akumulatora no i:na pierwszym 3 V na drugim 0,9 V na trzecim 0,8 V. Przy przegazówkach - tak do 4 tys obr napięcie na każdym z przewodów rosło o setne części Volta. Następnie:mierzone na tych co wychodzą z regulatora napięcia /są dwa/: czrwony to plus zielony no musi być minus bo nic nie wskazywał przyrząd pomiędzy nim a masą aku. Na nich wychodzi 12,40 V przy pracującym silniku na wolnych obrotach. przy podniesieniu obrotów do 4000 napięcie wzrasta do 12,45 V. Na klemach akumulatora:12,80 V na wyłączonej stacyjce12,24 V na wolnych obrotachprzy podniesieniu obrotów do 2,5 tys. wskazanie przyrządu 12,27 i nie zwiększa się już mimo podnoszenia obrotów nawet na bardzo wysokie. Ja już sam nie wiem... Może tak ma być? Ale wątpię... Dodam że to nowy podładowany jeszcze na full przed tym testem akumulator. W samochodzie to jak mi silnik zaskoczył to od razy 1,5 V w górę na klemach... Reasumując: Wiem że pomiar prądów na alternatorze nie był profesjonalny /ale chciałem to przede wszystkim bezpiecznie zrobić, gdyż jak zauważyliście brak mi wiedzy - zresztą gdyby było inaczej nie pytałbym;) /... ale może ktoś na podstawie tego co sprawdziłem w w/w sposób wykmini co dolega mojemu Blademu.Walcie Panowie śmiało. Z góry dziękuję za podpowiedzi. Tylko nie wprowadzajcie w błąd ! :)) Pozdro. Edytowane 10 Sierpnia 2008 przez Gienek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2008 w odpowiedzi Macka uzyskales informacje ze to na 90% regulator i ja sie tez pod tym podpisuje, pozniej slusznie zreszta rozumujac postanowiles sprawdzic napiecie na alternatorze, zrobiles to zle i nadal nie wykluczylismy 10% winy altka. Zmierz napiecie miedzyfazowe, bedzie ok to regulator do wymianypozdr. Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gienek Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2008 ... Zmierz napiecie miedzyfazowe, bedzie ok to regulator do wymiany. Czyli pomiędzy tymi trzema żółtymi z alternatora...? Ale czy tak to zrobić /żeby czegoś nie popsuć/:1 ustawić przyrząd na prąd zmienny, zakres pomiaru taki żeby 70 V się "zmieściło"i mieżyć pomiędzy tymi żółtymi - tzn. pomiędzy "każdym, a każdym"? Na wolnych obrotach? Później podnosić obroty czy jak? Nie robiłem tego wcześniej. Jakie powinienem uzyskać wskazania przy sprawnym alternatorze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Czyli pomiędzy tymi trzema żółtymi z alternatora...? Ale czy tak to zrobić /żeby czegoś nie popsuć/:1 ustawić przyrząd na prąd zmienny, zakres pomiaru taki żeby 70 V się "zmieściło"i mieżyć pomiędzy tymi żółtymi - tzn. pomiędzy "każdym, a każdym"? Na wolnych obrotach? Później podnosić obroty czy jak? Nie robiłem tego wcześniej. Jakie powinienem uzyskać wskazania przy sprawnym alternatorze? tak pomiedzy wszystkimi zatem masz trzy mozliwosci 1-2, 2-3, 1-3, wskazanie powinny byc podobne rzedu 70V przy obrotach silnika okolo 5tys, jesli wskazania beda niprawidlowe, to nastepny krok to sprawdzenie czy nie ma ktores z uzwojen przebicia na mase, czyli pomiedzy kazdym z nich i masa i dla pewnosci ich rezystancje, ktorej wartosc jest w serwisowce... :) Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gienek Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2008 na wolnych obrotach 70 V? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrekRR Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2008 (edytowane) tak pomiedzy wszystkimi zatem masz trzy mozliwosci 1-2, 2-3, 1-3, wskazanie powinny byc podobne rzedu 70V przy obrotach silnika okolo 5tys, jesli wskazania beda niprawidlowe, to nastepny krok to sprawdzenie czy nie ma ktores z uzwojen przebicia na mase, czyli pomiedzy kazdym z nich i masa i dla pewnosci ich rezystancje, ktorej wartosc jest w serwisowce... :) Edytowane 10 Sierpnia 2008 przez PiotrekRR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2008 na wolnych obrotach 70 V? Gienek, robimy sobie tu dyskusjue jak na gg i zaraz sie nam dostanie :) napisalem Tobie przy jakich obrotach w poscie powyzej, czytaj uwaznie :banghead: pozdr Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gienek Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Gienek, robimy sobie tu dyskusjue jak na gg i zaraz sie nam dostanie :icon_rolleyes: napisalem Tobie przy jakich obrotach w poscie powyzej, czytaj uwaznie :wink: pozdrA to przepraszam. idę zmierzyć i zaraz napiszę co tam naierzyłem. Puki co dzięki. A więc sytuacja przedstawia się następująco:5000 obrotów....Przy podłączonym alternatorze do regulatora /wtyczka wpieta/ na kostce:1 z 2 9,1V1 z 3 8,6 V2 z 3 3,1 V przy odłączonej kostce - czyli sam alternator: 1 z 2 4,4 V1 z 3 56,3 V2 z 3 53,2 V każdy z masą akumulatora przy odłączonym regulatorze:1 1,8 V2 2,7 V3 2,4 V Co o tym sądzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2008 przy odłączonej kostce - czyli sam alternator: 1 z 2 4,4 V 1 z 3 56,3 V2 z 3 53,2 V każdy z masą akumulatora przy odłączonym regulatorze:1 1,8 V2 2,7 V3 2,4 VCo o tym sądzicie? chyba grubszy problem niz regulator, wyglada na uszkodzenie alternatora zatem udalbym sie na Twoim miejscu do mechanika, przynajmniej na porobienie jeszcze raz tych pomiarow w jego obecnosci :icon_rolleyes: a z masa miales zmierzyc przebicie czyli czy nie ma przejscia na mase za pomoca omomierza a nie voltomierza, teraz wskazany jest jeszcze pomiar opornosci uzwojen ktore powinny miec 0,1-1ohma, mozesz poczekac na opinie innych na forum bo na razie to dialog miedzy nami, ale ja proponuje warsztat...pozdrawiam Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gienek Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2008 (edytowane) Dzięki Kolego za wsparcie. Trochę mnie Twój werdykt podłamał. Szykuje się wycieczka z lawetą i pewnie spore koszty alternatora. Niemniej jednak cieszę się, że chociaż pobieżnie wniknąłem w usterkę. Z drugiej strony mechanik też człowiek i nie jest powiedziane że znajdzie przyczynę nie majac części na podmianę. Obawiam się celowania: "a może regulator ... no to zamawiamy... o kurcze dalej nie ładuje, ale regulator i tak był zepsuty ... na pewno... zamawiamy więc alternator ..." itd. Już raz spotkała mnie przedwczesna i niepotrzebna wymiana łańcucha rozrządu... W aucie natomiast aparatu zapłonowego.Tak że nie uważam by przy owych pomiarach był to stracony czas. raz jeszcze dzięki ! Panowie Forumowicze, jeżeli ktoś by to czytał i coś by się mu jeszcze nasunęło na myśl, niech dorzuci swoje pięć groszy. Edytowane 10 Sierpnia 2008 przez Gienek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.