Skocz do zawartości

Cbr 1000 rr brak ładowania :(


Gienek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

myślałem że to akumulator, załozyłem więc nowy. po podłączeniu woltomierza na klemy akumulatora - 12,68 V.

Odpalam motor. Napięcie powoli zaczyna spadać. Przegazówki nawet do odcięcia nie powodują wzrostu napięcia - nawet wartości poprzecinkowych.

Co to może być? jak szukać usterki?

Ktoś mi mówił że to może być regulator napięcia lub alternator, ale jak to samemu zdiagnozować co jest skopane bez podmieniania części i bez komputera serwisowego?

Edytowane przez Gienek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 90% jest to regulator napiecia, flagowa usterka cbr.

Objawy dokladnie takie, jak podajesz.

 

Jeżeli ktoś orientuje się w szczegółach diagnozowania tego elementu rzućcie okiem na mój inny wątek, bo chcę sie upewnić czy to na pewno regulator.

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=103576

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry Gienek nie obraz sie, ale widac, ze masz checi ale brak wiedzy.. to dobry sprzet szkoda byloby zniszczyc instalacje, wydaje mi sie ze warsztat to optymalne rozwiazanie, a jak juz sie upierasz, ze chcesz zrobic sam, to serwisowka, mierzysz napiecie miedzyfazowe i tam bedziesz mial podane wartosci, ktore sa rzedu 70V. miernik na pozycji pomiaru napiecia (prad przemienny), chcesz to probuj Twoj motocykl :lalag:

pozdr

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostrożnie do niego podchodzę, nie ryzykuję. Wiedza: fizyka - szkoła podstawowa:)

Do serwisu muszę targać nalawecie prawie 50 km, chętnie pojechałbym zamówić tylko część...

 

Zrobiłem właśnie pomiary sprawa wygląda tak:

mierzyłem mapięcie na tych przewodach wychodzących z alternatora, ale zmierzyłem je ustawiając miernik na prąd stały i mierzyłem napięcia pomiędzy każdym z przewodów a masą akumulatora no i:

na pierwszym 3 V na drugim 0,9 V na trzecim 0,8 V. Przy przegazówkach - tak do 4 tys obr napięcie na każdym z przewodów rosło o setne części Volta.

 

Następnie:

mierzone na tych co wychodzą z regulatora napięcia /są dwa/: czrwony to plus zielony no musi być minus bo nic nie wskazywał przyrząd pomiędzy nim a masą aku. Na nich wychodzi 12,40 V przy pracującym silniku na wolnych obrotach. przy podniesieniu obrotów do 4000 napięcie wzrasta do 12,45 V.

 

Na klemach akumulatora:

12,80 V na wyłączonej stacyjce

12,24 V na wolnych obrotach

przy podniesieniu obrotów do 2,5 tys. wskazanie przyrządu 12,27 i nie zwiększa się już mimo podnoszenia obrotów nawet na bardzo wysokie.

 

Ja już sam nie wiem... Może tak ma być? Ale wątpię... Dodam że to nowy podładowany jeszcze na full przed tym testem akumulator.

W samochodzie to jak mi silnik zaskoczył to od razy 1,5 V w górę na klemach...

 

Reasumując: Wiem że pomiar prądów na alternatorze nie był profesjonalny /ale chciałem to przede wszystkim bezpiecznie zrobić, gdyż jak zauważyliście brak mi wiedzy - zresztą gdyby było inaczej nie pytałbym;) /

... ale może ktoś na podstawie tego co sprawdziłem w w/w sposób wykmini co dolega mojemu Blademu.

Walcie Panowie śmiało. Z góry dziękuję za podpowiedzi. Tylko nie wprowadzajcie w błąd ! :)) Pozdro.

Edytowane przez Gienek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w odpowiedzi Macka uzyskales informacje ze to na 90% regulator i ja sie tez pod tym podpisuje, pozniej slusznie zreszta rozumujac postanowiles sprawdzic napiecie na alternatorze, zrobiles to zle i nadal nie wykluczylismy 10% winy altka. Zmierz napiecie miedzyfazowe, bedzie ok to regulator do wymiany

pozdr.

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Zmierz napiecie miedzyfazowe, bedzie ok to regulator do wymiany.

 

 

Czyli pomiędzy tymi trzema żółtymi z alternatora...? Ale czy tak to zrobić /żeby czegoś nie popsuć/:

1 ustawić przyrząd na prąd zmienny, zakres pomiaru taki żeby 70 V się "zmieściło"

i mieżyć pomiędzy tymi żółtymi - tzn. pomiędzy "każdym, a każdym"?

Na wolnych obrotach? Później podnosić obroty czy jak? Nie robiłem tego wcześniej. Jakie powinienem uzyskać wskazania przy sprawnym alternatorze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli pomiędzy tymi trzema żółtymi z alternatora...? Ale czy tak to zrobić /żeby czegoś nie popsuć/:

1 ustawić przyrząd na prąd zmienny, zakres pomiaru taki żeby 70 V się "zmieściło"

i mieżyć pomiędzy tymi żółtymi - tzn. pomiędzy "każdym, a każdym"?

Na wolnych obrotach? Później podnosić obroty czy jak? Nie robiłem tego wcześniej. Jakie powinienem uzyskać wskazania przy sprawnym alternatorze?

 

tak pomiedzy wszystkimi zatem masz trzy mozliwosci 1-2, 2-3, 1-3, wskazanie powinny byc podobne rzedu 70V przy obrotach silnika okolo 5tys, jesli wskazania beda niprawidlowe, to nastepny krok to sprawdzenie czy nie ma ktores z uzwojen przebicia na mase, czyli pomiedzy kazdym z nich i masa i dla pewnosci ich rezystancje, ktorej wartosc jest w serwisowce... :)

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak pomiedzy wszystkimi zatem masz trzy mozliwosci 1-2, 2-3, 1-3, wskazanie powinny byc podobne rzedu 70V przy obrotach silnika okolo 5tys, jesli wskazania beda niprawidlowe, to nastepny krok to sprawdzenie czy nie ma ktores z uzwojen przebicia na mase, czyli pomiedzy kazdym z nich i masa i dla pewnosci ich rezystancje, ktorej wartosc jest w serwisowce... :)

Edytowane przez PiotrekRR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gienek, robimy sobie tu dyskusjue jak na gg i zaraz sie nam dostanie :icon_rolleyes: napisalem Tobie przy jakich obrotach w poscie powyzej, czytaj uwaznie :wink:

pozdr

A to przepraszam. idę zmierzyć i zaraz napiszę co tam naierzyłem. Puki co dzięki.

 

A więc sytuacja przedstawia się następująco:

5000 obrotów....

Przy podłączonym alternatorze do regulatora /wtyczka wpieta/ na kostce:

1 z 2 9,1V

1 z 3 8,6 V

2 z 3 3,1 V

 

przy odłączonej kostce - czyli sam alternator:

 

1 z 2 4,4 V

1 z 3 56,3 V

2 z 3 53,2 V

 

każdy z masą akumulatora przy odłączonym regulatorze:

1 1,8 V

2 2,7 V

3 2,4 V

 

 

Co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy odłączonej kostce - czyli sam alternator:

 

1 z 2 4,4 V

1 z 3 56,3 V

2 z 3 53,2 V

 

każdy z masą akumulatora przy odłączonym regulatorze:

1 1,8 V

2 2,7 V

3 2,4 V

Co o tym sądzicie?

 

chyba grubszy problem niz regulator, wyglada na uszkodzenie alternatora zatem udalbym sie na Twoim miejscu do mechanika, przynajmniej na porobienie jeszcze raz tych pomiarow w jego obecnosci :icon_rolleyes:

a z masa miales zmierzyc przebicie czyli czy nie ma przejscia na mase za pomoca omomierza a nie voltomierza, teraz wskazany jest jeszcze pomiar opornosci uzwojen ktore powinny miec 0,1-1ohma, mozesz poczekac na opinie innych na forum bo na razie to dialog miedzy nami, ale ja proponuje warsztat...

pozdrawiam

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Kolego za wsparcie. Trochę mnie Twój werdykt podłamał. Szykuje się wycieczka z lawetą i pewnie spore koszty alternatora. Niemniej jednak cieszę się, że chociaż pobieżnie wniknąłem w usterkę. Z drugiej strony mechanik też człowiek i nie jest powiedziane że znajdzie przyczynę nie majac części na podmianę. Obawiam się celowania: "a może regulator ... no to zamawiamy... o kurcze dalej nie ładuje, ale regulator i tak był zepsuty ... na pewno... zamawiamy więc alternator ..." itd. Już raz spotkała mnie przedwczesna i niepotrzebna wymiana łańcucha rozrządu... W aucie natomiast aparatu zapłonowego.

Tak że nie uważam by przy owych pomiarach był to stracony czas.

raz jeszcze dzięki !

 

 

Panowie Forumowicze, jeżeli ktoś by to czytał i coś by się mu jeszcze nasunęło na myśl, niech dorzuci swoje pięć groszy.

Edytowane przez Gienek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...