Denzel25 Opublikowano 5 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2008 Opiszę Wam początek mojej kariery motocyklisty, bo wydaje mi się że zaczęło się, jak to mawiał pewien słynny reżyser, „od trzęsienia ziemi a potem napięcie rosło”. Nie liczę tutaj ostatniego miesiąca który razem z kumplem spędziliśmy w garażu na doprowadzeniu CZki do stanu technicznego który zapewni bezpieczeństwo, chociaż tez było ciekawie. Pasmo niespodziewanych sukcesów i porażek :) W piątek odebrałem prawo jazdy kat. A, motocykl był już zarejestrowany i ubezpieczony więc ciśnienie na jazdę było ogromne. W motocyklu zostały do wymiany opony i nowy gaźnik który kupiłem na Allegro. Zaczęło się od gaźnika. Po wymianie na nowy moto przestało jeździć. Jak już odpalił to strasznie mulił, gasł – generalnie nie dało się jeździć. Kilka godzin kręcenia śrubkami w gaźniku nie dało żadnego pozytywnego rezultatu… Siedzimy tak załamani pod garażem i nagle zjawił się znajomy dziadek – sąsiad kolegi. Powiedział że przerabiał te gaźniki z Allegro, są to jakieś tanie zamienniki które ładnie wyglądają, ale motocykl na nich nie pojedzie. Poradził nam wyczyścić solidnie stary oryginalny gaźnik. Tak tez zrobiliśmy i ….sukces – wszystko działa idealnie :icon_eek: Problem numer dwa – wymiana opon. Zdemontowaliśmy koło i jedziemy do Bagumy – ponoć jedynej w Kaliszu firmie oponiarskiej która ma maszynę do wyważania kół od motocykla. Kolesie w Bagumie jak usłyszeli że chcę wyważyć koła do CZki mało się nie tarzali ze śmiechu po podłodze. Stwierdzili że takich kół się nie wyważa. Nie wiem co o tym sądzicie? W każdym razie miałem ciśnienie na jazdę i zaufałem im. Poszła przekładka na nowe opony Mitas H06 i do tego nowe dętki (chińskie za 27zł/szt.)Wróciliśmy do garażu, założyliśmy tylne koło, zabieramy się za przednie a tu nagle to tylne zrobiło Pssssssss…. I powietrze z niego uciekło. Było już grubo po 22 więc przełożyliśmy temat na sobotę. W sobotę podczas kolejnej wizyty w Bagumie okazało się że dętka pękła na łączeniu. Założyli mi więc na tył starą (22 lenia Barum, wyglądała całkiem spoko więc jej nie wyrzuciłem). W przednim kole została ta chińska. I sam nie wiem czy mogę jej ufać?W każdym razie wszystko już było zrobione – nic tylko wsiadać i jechać. Moto mam w garażu u kolegi jakieś 4 km od mojego bloku. Podjechałem pod dom. Wskoczyłem na górę pochwalić się małżonce że już jeżdżę a tu nagle dzwoni mój wujek z góry i mówi że moto leży w kałuży !!! O cholera, biegnę przed blok z myślą że głupek sobie żartuje bo zazdrości, ale niestety moto wywróciło się ze stopki bocznej i walnęło na stertę kostki brukowej (naprawiają chodnik pod blokiem). Wskoczyłem w kałużę i szybko podniosłem moto. Uszkodzenia: ułamany lewy przedni migacz, wygięta klamka od sprzęgła i zbity klosz przedniej lampy :/ Szkoda że nie miałem gmoli, pewnie nic by się nie stało. Założyłem nawet kilka dni temu nowy wątek o gmolach do Cześki, ale nikt mi jeszcze nie pomógł. Ta moja boczna stopka jakaś taka dziwna była od początku, moto jest strasznie na niej pochylone (45-50 stopni). Stopki centralnej nie mam. Kupiłem nawet taką na Allegro, ale wlazłem pod motocykl i stwierdziłem że mój model (rok 86) chyba takiej nie miał, bo nie ma jej do czego przyczepić…. Nie wiem może coś się urwało? Może ktoś z Was wie jak ugryźć temat żeby moto nie było takie wywrotne podczas postoju? Póki co jeżdżę z takim drewnianym klockiem, który podkładam pod stopkę boczną, ale przypał jest z tym straszny….Wracam do garażu. Na szczęście wymieniałem kierunkowskazy na nowe i starych nie wyrzuciłem. Wymiana kierunkowskazu poszła szybko i nawet nie widać że jest nie od kompletu. Klamka przesunęła się z całym uchwytem więc wystarczyło ja wyregulować. Kolega znalazł tez lampę od syrenki i okazało się że po małych przeróbkach pasuje Musieliśmy wprawdzie wciskać ja na siłę, ale świeciła pięknie bo wsadziłem tam żarówkę H4 Pomyślałem, hura będę zaraz śmigał :icon_eek: No to jazda na miasto. Sam miodek, jeździło się tak jak to sobie wyobrażałem. Sprawdziło się też wiele rzeczy które wcześniej wyczytałem na forum typu zajeżdżanie drogi przez katamarany, wyprzedzanie mnie za wszelką cenę (mimo że nie jechałem jak zawalidroga) itd. Wbrew temu co radziliście mi w wątku o jeździe z plecakiem, przewiozłem małżonkę. Byłem strasznie zaskoczony jej reakcją, bo była nastawiona do motocykli na „nie”. W któreś wakacje podczas pobytu nad morzem wypożyczyłem skuterek (chyba Aprilia RS50) do którego dostaliśmy dwa kaski otwarte bez szybek. Nie trzeba było długo czekać aż jakiś owad wleciał mojej Asi do oka…(była afera bo żonka nosi soczewki) Potem jak rozpędziłem się do 70km/h, kazała mi się zatrzymać bo nie mogła oddychać (mówiła że jej nosek rozdyma ;) ). Po tej jeździe stwierdziła że motocykle to diabelskie maszyny i mam się zająć czymś odpowiedzialnym… Po powrocie z wakacji przez 3 lata walczyłem żeby dostać „pozwolenie” na moto (już wtedy zarejestrowałem się na forum) a potem widziałem jej niezadowolenie na twarzy jak przez ostatni miesiąc znikałem z domu i wracałem w nocy cały upaprany smarem ;) Asia, jako pasażer zachowywała się idealnie, w ogóle nie czułem że ja mam z tyłu. Dostała porządny kask Sharka tym razem z szybką, więc nie było problemu z owadami w oku i oddychaniem. Jadąc słyszałem tylko jak krzyczy: Wow, super, szybciej !!!! . Po jeździe powiedziała mi że zakochała się w jeździe na moto i ona też chce spróbować sama ;) Póki co stwierdziłem że lepiej najpierw ja nauczę się jeździć a żonkę nauczę w przyszłym sezonie.Odstawiłem małżonkę do domu i postanowiłem jechać za miasto nad zalew Szałe (jakieś 10 km). Czytałem sobie wątek o jeździe na długich światłach i postanowiłem że co tam wrzucę długie, będą mnie lepiej widzieć. Jadę sobie powolutku a tu nagle trzask, cholera co się stało ? Zatrzymałem się, zsiadłem z moto i okazało się że pękła przednia lampa !!!!! Drugi raz tego samego dnia….. Moja głupota, nie pomyślałem że jak wcisnę lampę na siłę w obudowę to jak się nagrzeje to efekt będzie właśnie taki….. No nic pozostaje mi zamówienie lampy na Allegro i czekanie….. A może mogę trochę pojeździć ze zbitym kloszem? Lampa świeci w sumie normalnie. Jak myślicie Policja się przyczepi ? Acha, co radzicie zrobić z tą chińska dętką z przodu? Zostawić ją czy zmienić na 22 letniego Baruma ? Uff, ale się rozpisałem :buttrock: Pozdrawiam i do zobaczenia na drodze na 2oo !!!! PS.Jeszcze kilka uwag dotyczących moich zakupów na Allegro. Generalnie kupiłem sam badziew. Stopki pasażera, na zdjęciu wyglądające super w rzeczywistości okazały się 1/3 wielkości oryginalnych i po jednej przejażdżce wygięły się do dołu :/ Przełączniki na kierownicę okazały się badziewiem z plastiku – zostawiłem oryginalne metalowe (jak je pomaluje też będą fajnie wyglądać). Gaźnik – niby napisane na nim IKOV, ale jak już pisałem wcześniej Czka nie chciała na nim jeździć mimo kilku godzin regulacji. Może znacie jakieś źródło części zamiennych dobrej jakości niedaleko Kalisza ? PS2.Odnośnie tego wyważania/centrowania koła. Zauważyłem że podczas jazdy tylne koło lekko „buksuje” na boki (jakieś 0,5 cm). Czy te typy tak mają, czy mam coś z tym natychmiast zrobić ? PS3.Jeszcze jedno pytanko. Moja Czka do 3tyś Obr/min w ogóle nie przyspiesza, po przekroczeniu tej bariery zaczyna wyrywać ostro do przodu. Czy ona tak ma czy to kwestia regulacji zapłonu/gaźnika ?Acha, motocykl odpala jak jest zimny za drugim kopnięciem, jak jest ciepły zawsze od pierwszego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.