Skocz do zawartości

Midnight Star 1300 XVS1300 XVS1300A V-Star1300 - wymiana doświadczeń :)


QuadMan
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

możesz poszukać, zlecić wykonanie wyższego oparcia i przykręcić go w miejsce oryginalnego.

 

Tak też zrobię lecz zastanawiałem się, czy ktoś ma jakiś patent konstrukcyjny, który jest już pozbawiony tak zwanych "wad wieku dziecięcego". Na racie zamówiłem u ślusarza arkusz czarnej blachy 3mm o wymiarach 40x50cm i będę teraz wycinał pożądany kształt.

 

Na blachę na razie wydam 25 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich. Jestem tu świeżakiem. Właśnie rozstałem się z moją SUZI DL 1000 :sad: . Zamierzam przesiąść się właśnie na Midnight Stara 1300 i czytam różne opinie i artykuły. Najlepiej jednak zapytać samych jeźdźców gdy ma się niedosyt. Interesuje mnie zasięg XVS1300 na jednym zbiorniku. Lubię długie przebiegi i nie mogę się doczekać na zmianę moto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Jestem tu świeżakiem. Właśnie rozstałem się z moją SUZI DL 1000 :sad: . Zamierzam przesiąść się właśnie na Midnight Stara 1300 i czytam różne opinie i artykuły. Najlepiej jednak zapytać samych jeźdźców gdy ma się niedosyt. Interesuje mnie zasięg XVS1300 na jednym zbiorniku. Lubię długie przebiegi i nie mogę się doczekać na zmianę moto.

Ja moją XVS 1300 Tourer jestem w stanie zrobić jakieś 270 km. jadąc do 110 km/h.

 

Cześć wszystkim!

 

Właśnie odebrałem od tapicera oparcie.

Tak jak pisałem wcześniej za blachę zapłaciłem - 25 zł.

Lakier akrylowy w spraju i rozpuszczalnik do odtłuszczenia przed malowaniem - 18 zł.

Wspawanie przedłużonych nakrętek i gięcie (profilowanie) oparcia - 40 zł.

Oklejenie pianką i obszycie sztuczną skórą - 200 zł.

 

Łącznie wyszło 283 zł.

 

Załączam zdjęcia.

https://www.dropbox.com/sh/99e4yjgrr9cifsz/AACJlcSkdZw27BuBPoEQvH9ba?dl=0

 

 

Żona przymierzyła się i stwierdziła, że teraz będzie jej wygodnie.

Po zamontowaniu tego "byczego" oparcia troszkę się przeraziłem, że takie wielkie. Ale myślę sobie, że ja i tak będę patrzył do przodu i nie będę tego oparcia oglądał. Z biegiem czasu się przyzwyczaję a plecaczkowi będzie wygodnie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

witam .! wracając z ostatniego wyjazdu usłyszałem dziwne dźwięki w przednim kole ,chyba z lewej strony , do 50 km. na godz. słychać nawet w kasku , jakby coś ocierało , jakby stłumione rzegotanie lub stłumione piszczenie , oglądałem ale nic tam nie widać , przetarłem papierem ściernym tarcze ale nic to nie dało proszę o podpowiedź co się może dziać .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam .! wracając z ostatniego wyjazdu usłyszałem dziwne dźwięki w przednim kole ,chyba z lewej strony , do 50 km. na godz. słychać nawet w kasku , jakby coś ocierało , jakby stłumione rzegotanie lub stłumione piszczenie , oglądałem ale nic tam nie widać , przetarłem papierem ściernym tarcze ale nic to nie dało proszę o podpowiedź co się może dziać .

 

http://teczka.pl/motoryzacja/Zuzycie-lozyska-w-kole-motocykla-czym-grozi-objawy

 

"... Zniszczone łożysko traci swoje właściwości, w wyniku czego zwiększa tarcie elementów składowych. Tarcie to jest powodem wyraźnego przegrzewania się całego koła, zniszczone elementy zaczynają trzeć wydając z siebie głośny szum lub nawet trzaski. Są to właśnie pierwsze symptomy uszkodzeń. W przypadku awarii w przednim kole ich namierzenie nie jest szczególnie problematyczne. W odróżnieniu od szumu, jaki mogą generować tarcze hamulcowe i klocki, dźwięki te zaczynają wydobywać się z okolic przedniego koła już po starcie, przez chwilę zwiększając natężenie. Szybsza jazda niekoniecznie zwiększy poziom hałasu. Szum z przedniej części motocykla może być również generowany przez głośno pracujący rozrząd lub kosz sprzęgłowy, lecz tutaj można wyraźnie zauważyć korelacje z pracą silnika, a nie z obrotami koła... "

 

oraz

Dźwięki które słyszysz mogą nie pochodzić z przedniego koła, mogą być odbite, do głowy przychodzi mi jeszcze wentylator, u mnie jak pracuje mam wrażenie że jest bardziej z przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

http://teczka.pl/motoryzacja/Zuzycie-lozyska-w-kole-motocykla-czym-grozi-objawy

 

"... Zniszczone łożysko traci swoje właściwości, w wyniku czego zwiększa tarcie elementów składowych. Tarcie to jest powodem wyraźnego przegrzewania się całego koła, zniszczone elementy zaczynają trzeć wydając z siebie głośny szum lub nawet trzaski. Są to właśnie pierwsze symptomy uszkodzeń. W przypadku awarii w przednim kole ich namierzenie nie jest szczególnie problematyczne. W odróżnieniu od szumu, jaki mogą generować tarcze hamulcowe i klocki, dźwięki te zaczynają wydobywać się z okolic przedniego koła już po starcie, przez chwilę zwiększając natężenie. Szybsza jazda niekoniecznie zwiększy poziom hałasu. Szum z przedniej części motocykla może być również generowany przez głośno pracujący rozrząd lub kosz sprzęgłowy, lecz tutaj można wyraźnie zauważyć korelacje z pracą silnika, a nie z obrotami koła... "

 

oraz

Dźwięki które słyszysz mogą nie pochodzić z przedniego koła, mogą być odbite, do głowy przychodzi mi jeszcze wentylator, u mnie jak pracuje mam wrażenie że jest bardziej z przodu.

szum wentylatora słyszę ale to jest inny głos myślałem też że to może klocki ,dlatego chciałem przetrzeć chociaż tarcze , powyżej 60 km. tego nie słychać nawet w okolicy łożyska psiknołem WD- 40 i pomysłu mi brak , od strony silnika raczej w porządku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wzroście prędkości występuje coraz silniejszy efekt żyroskowy.

Jeśli to nie klocki, z nutą maniaka sugeruję sprawdzić łożyska.

 

Ostatecznie moto na podnośnik, kręcić kołem, słuchać, patrzeć i dedukować ... może to coś rozjaśni.

 

Więcej pomysłów nie mam.

 

Pozdrawiam.

-OLO-

Edytowane przez -OLO-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Moi Drodzy,

 

chciałbym poinformować, iż od początku sezonu 2016 jestem posiadaczem XVS 1300 2007r. Oczywiście na początek mam ogromną prośbę o uwagi / sugestie co do użytkowania tego typu "maskotki". Nie chciałbym, aby przez moje zaniedbanie coś się przytrafiło mojej pięknej. Oczywiście przygotowanie do sezonu odbyło się na początku roku ( wym. oleju. płynów, reg. pasa itp.)

Jeżeli mogę liczyć na mądre rady będę wdzięczny przeogromnie.

 

Jeszcze ostanie pytanie: gdzie "dorwać" instrukcję obsługi w języku polskim? :sad: Szukam i szukam i nic.

 

Pozdrowienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...