Skocz do zawartości

Sezon w garażu Yamaha YZF 750 teraz z sercem Thunderace


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Kolegów,

 

swego czasu pisałem o wypiętym zaworze z yzfce 750,tak jak zamierzałem kupiłem silnik od Thundera.

Swap dość przyjemny technicznie o ile się posiada yzfkę od roku 95 w góre.Zainteresowani od strony technicznej pytajcie a odpowiem,między czasie po tygodniu jazd litrem wykryłem uszkodzoną uszczelkę pod głowicą,dziś świeżo po wymianie uszczelki odpaliłem moto i tu mam prośbę o pomoc bo już sfiksowałem a z prądów nie jestem mistrzem,motocykl odpalony i w odp. temp. pracy,pomiar ładowania ok.14.3V przy zapaleniu świateł 14,6 przy załączonych wiatrakach 15,2V!Najciekawsze jest że kiedy zapalałem światła wskaźnik temperatury leci o kilka stopni w górę...Jak pisałem mistrzem nie jestem w prądach więc miałem drugi alternator który ma chyba w tym modelu wbudowany regulator i zamontowałem go,objawy identyczne.Nowy akumulator zainstalowany i teraz bieg jałowy 14,2V zapalone lampy - 13,4V , lampy oraz wiatraki 12,8V.Wskazówka od temp dalej się podnosi kiedy zapalam światła i wyraźnie słabiej chodzą wiatraki kiedy światła są zapalone.Przy 5000 obr i zapalonych światłach 13.8V,przy wyłączonych 14,2-14,4.Jeśli macie jakieś sugestie byłbym wdzięczny...

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciej no gratuluję tego przeszczepu!!

Mógłbyś zdać relację jak to się odbywało lub napisać jakiś skromny Know-How plus kosztorys jakiś?? Osobiście bardzo interesuje mnie ten temat i sam też może niebawem zrobię takie coś u siebie.

Co do twojego tematu to ja też tak mam że jak zapalam światło to jakby wiatraki lub pompa słabnie ale chyba aku jest dobry bo nigdy z nim problemów nie było, może styki jakieś są zaśniedziałe??

PS

Napięcia ładowania nie sprawdzałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

dziś przegoniłem trochę bzyka i ładowanie się ustabilizowało na poziomie 14.4 nawet na światłach także ok,dalej jednak wiatraczki słabo dają radę,na razie śmigam i zobaczę co dalej.

W swapie bardzo pomocne było angielskie forum EXUPBROTERHOOD, w zasadzie kierowałem się ich radami.Tył silnika pasuje idealnie do ramy,uchwyty głowicy dorabiałem z blachy 8mm jedno popołudnie.Zdjęcia mogę wysłać na priv ale na angielskim forum są nawet powklejane w posty,zastosowałem śruby 8,8 na klej do gwintów Loctite.W roku 93 i 94 trzeba zmienić wiązkę elektryczną z roku 95 w górę,wtedy moduł zapłonowy od Ace tylko wpinamy i wszystko w temacie.Cewki zostawiłem od 750 i dają radę.Wersja VD modułu oczywiście oddławiamy,dwa kabelki trzeba obciąć i do masy podłaczyć,ciekawostką jest to że jest to sygnał z czujnika 2 i 3 biegu.Obrotomierz idealnie działa tylko trzeba sobie czerwone pole namalować od 11500obr. tak jak w Ace :flesje:

Odcięcie przy 12000obr.Problem to gaźniki,w Ace są chłodzone cieczą co wiąże się z wymianą pewnej rureczki pod gaźnikami,jednak w 750 rurka jest inna i podpięta jest pod chłodnicę,na razie zostawiłem gaźniki bez cieczy ale na zimę na pewno zmienię chłodnicę na tą od Ace bo ta od 750 średnio daję radę i przy tych temp jak teraz chwila w korku i 100st.Wtedy też zmienię tą rureczkę pod gaźnikami i podłączę je do cieczy.Wyraźnie czuć różnicę w oddawaniu ciepła przez ten silnik,20st na dworze i majtki już mokre,za to zimą będzie cieplej:)

Kolektor wydechowy zakupiłem od FZR 1000 z EXUP i pasuje perfekt do Ace.Airbox jest wyższy niż ten od 750 i musiałem troszkę podnieść przednie mocowanie zbiornika tak około 4-5 cm,ogólnie nie rzuca się to w oczy.

Teraz ceny:silnik z gaźnikami wersja SV kupiłem za 1770zł,trochę w ciemno się to odbyło ale sprzedawca zapewniał że silnik sprawdzał,ja go zastałem na starej oponie,ogólnie pracuje dobrze nie licząc przeskakującej dwójki od czasu do czasu-pewnie ktoś się uczył na gumie śmigać oraz oczywiście zużywa olej,podobno jest z roku 98,ale nie mogłem tego zweryfikować.Skrzynia biegów zimą wjedzie 6-stopniowa z 750-tki.A co,jak ma leżeć i się marnować.Airbox-100,filtr-80,wiązka elektryczna-150,kolektor-200,moduł zapłonowy-150 no i ekstra wydatek uszczelka pod głowicą-200 plus kolejne wyciąganie silnika z ramy:).

To w skrócie wszystko,jakieś pytania-chętnie odpowiem.Aha,no i to co najlepsze-MaDaFaKa pisał kiedyś że ten silnik jest mocny jak tur-i jest to idealne określenie dla motoru,w ramie 750 to po prostu fruwa!!Silnik od 750 można włożyć na półeczkę,i jeszcze ciekawostka,poznałem dwóch ludzi którym się wypiął zawór w 750,to ze mną już 3 przypadki i jeszcze jednego gościa któremu pękł wał korbowy...także zmieniać silniki i się nie zastanawiać!!:lalag:

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...