Tomy M. Opublikowano 24 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2008 (edytowane) Witam ! Padł mi korbowód na wale w SUZUKI RM125 1994 rok.Rozbierając silnik trafiłem na problem nie do rozwiązania:- z prawej strony silnika jest zębatka zdawcza wału korbowegoprzykręcona śrubą do wału. Zgodnie z kierunkiem obrotów wałupowinna być ona lewoskrętna. Nie wiem czy jest tak faktyczniebo nie jestem w stanie jej odkręcić za pomocą żadnego klucza :-(Próbowałem już nawet przecinakiem, pozostaje mi chyba tylkoobciąć ją fleksem, jednak jeżeli jest faktycznie lewa to pomijającproblem z usunięciem pozostałości pozostanie mi problemskąd wziąć taką śrubę (lewą) ... z doświadczenia wiem że baaaardzotrudno kupić jakiekolwiek lewoskrętne śruby. Może ktoś wie chociaż w którą stronę kręcić ?! Edytowane 24 Czerwca 2008 przez Tomy M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomy M. Opublikowano 6 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 Sam sobie odpowiem, może komuś się to przyda. Śruba mocująca zębatkę zdawczą do wału korbowego w silniku SUZUKI RM125 z ok 1990-94 rokuodkręca się normalnie (w lewo) jest do niej zalecany środek STOP GWINT który zapobiega jejodkręcaniu dlatego ciężko ją wykręcić. Należy luzować ją gdy silnik jest jeszcze w ramie i możnazblokować go za pomocą uchwytu na łańcuch (np. ściskacz stolarski). Generalnie powinno się używaćdo tego klucza pneumatycznego. Można blokować zębatkę zdawczą z zębatką kosza sprzęgłowegoza pomocą innej malej zębatki np. z silnika romet (pasuje rodzaj zębów). Nakrętka mocująca magneto również odkręca się normalnie.W silniku SUZUKI RM125 jedyną lewoskrętną śrubą jest śruba mocująca wirnik pompypłynu chłodniczego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.