archie22081983 Opublikowano 23 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2008 Problem w moim motorku polega na tym, ze w starczej wersji z silnika z impulsatora wychodzily 4 kable, a w nowszej wychodza dwa i rozdzieleniu tych dwoch na 4 silnik stuka tak, jakby zaplon byl zbyt szybko (strzela tez w gaznik). Jak temu zaradzic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yahoo Opublikowano 23 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2008 Problem w moim motorku polega na tym, ze w starczej wersji z silnika z impulsatora wychodzily 4 kable, a w nowszej wychodza dwa i rozdzieleniu tych dwoch na 4 silnik stuka tak, jakby zaplon byl zbyt szybko (strzela tez w gaznik). Jak temu zaradzic? Zaradzisz temu wsadzając impulsatory i koło magnesowe od starego silnika, albo wsadzając instalację (w tym moduł zapłonowy) od nowego silnika. -- pzdryahoo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
archie22081983 Opublikowano 23 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2008 Dziekuje. A w takim razie nasowa mi sie jeszcze jedno pytanie, czy przelozenie samego modulu zaplonowego by nie wystarczylo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
henio Opublikowano 24 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2008 Jak dobrze podepniesz to pewnie że wystarczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
archie22081983 Opublikowano 24 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2008 W takim razie juz zaczynam szukac impulsatora na allegro. Dzieki wielkie i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yahoo Opublikowano 24 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2008 Jak dobrze podepniesz to pewnie że wystarczy No, teoretycznie tak, tylko że właściwe podpięcie zupełnie innego (z tego co wiem) modułu może być nieco problematyczne. Pomijam kwestię, że inaczej jest rozwiązana kwestia impulsów sterujących momentem zapłonu (jeden impulsator zamiast dwóch, inne magnesy sterujące na kole magnesowym) więc pewno we wiązkach są inne liczby przewodów... Wyjścia są dwa, jak już pisałem: 1. Kupić całą instalację od nowszego modelu, razem z modułem i przełącznikami kierownicy - wtedy po prostu wyjmuje się starą i wkłada nową i już. Oświetlenie itd - wszystko pasuje. Zegary też, tylko trzeba dobrze podłączyć. Jak kupić bez przełączników - to trzeba przekładać kable w kostkach - kostki są takie same, ale układ kabli inny. Schemat do łapki i jechane, ja tak robiłem :) Trzeba by też sprawdzić czy regulator napięcia jest taki sam, ale na 95% tak. Alternator jest ten sam, więc regler pewno też. 2. Wsadzić do nowego silnika stary układ sterujący zapłonem, tj. koło magnesowe i impulsatory. Wtedy po prostu podłącza się wszystko do istniejącej instalacji i cześć. Moc ta sama, sposób jej oddawania ten sam, miałem GPZ sprzed 1994 i z po 1994, różnic w osiągach żadnej, w odczuwalny sposób zmieniło się tylko podwozie. Prostsza jest opcja nr 2, do zrobienia w 10 minut. Tak swoją drogą. Odstawione przez archiego kombinacje powodują u mnie opadanie rąk, a jakbym miał cycki to by mi obwisły :( Jak można zrobić coś tak absolutnie głupiego, jak rozdzielenie kabli z impulsatora? Silnik stuka, bo, tak jak już się domyślasz, na jednym cylindrze ma zapłon w zupełnie złym momencie i tyle, przecież to wystarczy 10 sekund zastanowienia... Naprawdę myślałeś, że to ma prawo działać? -- pzdryahoo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
archie22081983 Opublikowano 24 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2008 (edytowane) No coz, tak to jest jak sie czlowiek uczy metoda prób i błedow i przyczyna nie byla tu głupota tylko brak dostatecznej wiedzy na temat zasady dzialania czterosowow. Ja powalcze z instalacja, bo stare kolo magnesowe mam uszkodzone, wiec nie mam innego wyjścia. W kazdym razie dzieki za informacje. Edytowane 24 Czerwca 2008 przez archie22081983 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yahoo Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 No coz, tak to jest jak sie czlowiek uczy metoda prób i błedow i przyczyna nie byla tu głupota tylko brak dostatecznej wiedzy na temat zasady dzialania czterosowow. Ja powalcze z instalacja, bo stare kolo magnesowe mam uszkodzone, wiec nie mam innego wyjścia. W kazdym razie dzieki za informacje. A weź popatrz po Allegro - może się okaże, że całą instalację dostaniesz za jakieś sensowne pieniądze. I nie trzeba będzie kombinować. -- pzdryahoo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.