-
Postów
118 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Informacje profilowe
-
Lubię
Motocykle, Stare amerykańskie wozy
-
Skąd
Mazowsze
Osobiste
-
Płeć
Mężczyzna
Metody kontaktu
-
Strona www
http://
Osiągnięcia Spnk

NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader (13/46)
0
Reputacja
-
Full Syntetyk olej do B12S?
Spnk odpowiedział(a) na ruthi7 temat w Sport/Naked/Turystyk/Turystyczne Enduro/Maxi Skutery
Miałem zalany syntetyk przez poprzedniego właściciela w B 6,5. Silnik pracował jak w sieczkarni - stukał, dzwonił, szumiał. Po wymianie na mineralny - inna maszyna - cisza, spokój, jak na Japonię przystało. -
KS - masz żywy przykład potwierdzający moją teorię. Druga zasada forum – nie masz pojęcia, nie krytykuj innych.
-
Bardzo prawdopodobne, że macie rację. Jak już wspomniałem, moja wiedza na temat wychodzenia z shimmy jest czysto teoretyczna, a teoria o dawaniu w palnik pochodzi z któregoś z tematów traktujących o tym zjawisku. Był tam przytoczony filmik z Tourist Trophy i wypowiedź kierowcy który się na nim rozbił. Mówił on, że byłby w stanie wyprowadzić moto, ale jechał już na pełnym gazie i nie miał z czego odwinąć. pozdrawiam, spnk
-
Znając polskie serwisy obawiam się, że niewiele ci pomogą - najpierw proponowałbym Ci, żebyś dał się przejechać na moto jakiemuś doświadczonemu motocykliście, być może on znajdzie źródło tego zjawiska. Tak naprawdę powodów może być mnóstwo, a przez Internet trudno zdiagnozować, co to może być. Serwis zostaw sobie jako ostateczną ewentualność - mogą Ci wymienić pół motocykla, a nie znaleźć przyczyny - ja osobiście stawiam na shimmy + zużyte łożysko główki ramy. Długo masz tą furę? Być może to efekt jakiegoś błędu przy jej prowadzeniu? Poczytaj tematy Tomka Kulika, gdzieś tam jest wzmianka o trzymaniu kierownicy i stara, dobra prawda o trzymaniu kierownicy - "nie trzymamy się kierownicy, a trzymamy kierownicę" - cały sekret polega na delikatnym uchwycie, a nie kurczowym ucisku. Negatywne efekty złego trzymania kierownicy mogą być szczególnie odczuwalne na motocyklu pokroju NSR-ki - lekkim i z clip-onami, przez co każdy, nawet nieodczuwalny ruch ciała może się przenosić na przednie koło. Ku tej teorii skłania mnie to, że jak sam piszesz - delikatne zwolnienie lub przyspieszenie niweluje zjawisko "drgawek", a obie z tych operacji wymagają zmiany uchwytu. pozdrawiam, spnk
-
Jak się pozbyć firmowej kalkomanii z kasku?
Spnk odpowiedział(a) na Candlekeep temat w Co, jak i gdzie kupić - dla motocyklisty
A czy ktoś orientuje się jak wygląda sprawa w przypadku kasku z matowym lakierem, w którym nie ma na wierzchu bezbarwnego lakieru, a naklejka wydaje się integralną częścią powłoki lakierniczej - chodzi mi konkretnie o kask Caberg Rhyno. -
Z Twojego opisu wynika, że to shimmy - zjawisko występujące w wyniku jazdy, a zwłaszcza przyspieszania na złej nawierzchni - najczęściej występuje w motocyklach z clip-onami. Jest ono efektem odciążenia przedniego koła, a następnie jego ponownego obciążenia przy delikatnie skręconej kierownicy - z tego co mi wiadomo, jedynym sposobem wyprowadzenia moto jest ostre danie w palnik i ustawienie koła prosto, ale jest to wiedza czysto teoretyczna, więc powinieneś to skonsultować z wujkiem Google, tudzież innymi użytkownikami moto (w Bandicie mam szeroką kierownicę, więc zjawisko jest bardzo słabo odczuwalne, i zanim zdołam je poczuć już wygasa). Ewentualnym sposobem uniknięcia shimmy jest zainwestowanie w amortyzator skrętu, ale w przypadku Nerki będzie to chyba nieopłacalne. Na pytanie "co mam wymienić" nie jestem w stanie odpowiedzieć - sam wiesz w jakim stanie jest motocykl, i co ewentualnie powinieneś naprawić. Jedno jest pewne - geometrii ramy nie sprawdzą Ci w stacji kontroli pojazdów , ale w mojej opinii to nie była przyczyna wypadku. Najprostszym, i w miarę pewnym sposobem sprawdzenia, czy rama jest prosta jest puszczenie kierownicy podczas jazdy - jeśli moto będzie szło prosto - rama jest raczej nienaruszona. Poza tym - czy moto poza tym jednym przypadkiem prowadziło się dobrze? Czy dobrze składało się w zakręty? Czy nie stawiało oporu podczas jazdy w zakrętach? Profilaktycznie powinieneś także sprawdzić ciśnienie w oponach i ich stan(raczej małe szanse, że było ono powodem), i łożysko główki ramy - to jest znacznie pewniejsza hipoteza - taka mała głupotka może znacznie pogorszyć prowadzenie cykla, a dodatkowo jest to często zaniedbywany element serwisu większości motocykli. Twój wypadek mógł być spowodowany przez wszystkie z tych czynników, jak i kumulację kilku z nich. pozdrawiam, spnk
-
gdzie kupić taki tłumik?
Spnk odpowiedział(a) na Kusiaczek temat w Co, jak i gdzie kupić - dla motocykla
Tak, po wymianie tłumika musisz regulować gaźniki. Myśle, że zdobycie takiego wydechu może być całkiem trudne - polecam popytać w sklepach, poza tym Allegro lub eBay. Opłaca Ci się do 125-ki zakładać wydech za ponad 1000zł ( bo tyle będziesz musiał za niego wysupłać) ? -
Guzzi robi V-ki.
-
Bandit 650 - bardzo nietypowy problem.
Spnk odpowiedział(a) na Spnk temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Wielkie dzięki za odpowiedź. Sprawdzę to jutro, bo dziś jestem już tak wymięty, że nie mam na nic ochoty. Też myślałem nad przewodami, ale zauważyłem po południu, że wariują zewnętrzne cylindry, co wskazywałoby na cewki, jako że jedna obsługuje cylinder 1 i 4, a druga 2 i 3. -
Mam nietypowy problem z Bandziorem 650 z 2005 roku (gaźnik, chłodzony olejem). Kiedyś złapał mnie deszcz podczas powrotu ze zlotu, na co motocykl zareagował nierówną pracą i nietrzymaniem wolnych obrotów. Jakoś udało mi się dotoczyć do domu, odstawiłem furę do garażu, a następnego dnia wszystko wróciło do normy. Uznałem, że to jakiś paproch w gaźniku, i nic nie sprawdzałem. Wczoraj znów jeździłem w deszczu, objawy powtórzyły się w stu procentach. Znów odstawiłem moto do garażu, jednak tym razem to nie pomogło. Wyczyściłem świece (były czarne i suche, co wskazywałoby na niespalanie mieszanki), odpaliłem moto, pochodziło jakieś dwie minuty, początkowo trzymając obroty, by w końcu zgasnąć. Kolektor wydechowy od drugiego cylindra był gorący, reszta tylko ciepła. Wnioskuję, że to cewka zapłonowa, ale może macie inne koncepcje? Mój kłopot polega na tym, że MUSZĘ mieć moto na sobotę, a żaden ze znajomych mechaników nie chce się za nie zabrać do tego terminu, więc staram się sam zaradzić temu problemowi. Macie jakieś dobre pomysły?
-
Yamaha V-max (vmax) - straciłem głowę ;)
Spnk odpowiedział(a) na marekz temat w Sport/Naked/Turystyk/Turystyczne Enduro/Maxi Skutery
Mniejsza o szczegóły - warto za kilka stówek się bawić? -
Yamaha V-max (vmax) - straciłem głowę ;)
Spnk odpowiedział(a) na marekz temat w Sport/Naked/Turystyk/Turystyczne Enduro/Maxi Skutery
13 000 - motocykl 2 000 - V-Boost 1 000 - jakikolwiek wydech (licząc po najmniejszej linii oporu) ------------------------------- 16 000 - cały motocykl, bez uwzględnienia czasu i robocizny. Za 16 tysięcy można spokojnie kupić wersję oryginalnie otwartą, nie bawiąc się w żadne głupie przeróbki -
Yamaha V-max (vmax) - straciłem głowę ;)
Spnk odpowiedział(a) na marekz temat w Sport/Naked/Turystyk/Turystyczne Enduro/Maxi Skutery
Boa ma rację, V-boost to tylko i wyłącznie system zasilania jednego cylindra z dwóch gaźników. W wersjach dławionych było więcej przeróbek czyniących konwersje kastrata w prawdziwy motocykl nieopłacalną. -
Yamaha V-max (vmax) - straciłem głowę ;)
Spnk odpowiedział(a) na marekz temat w Sport/Naked/Turystyk/Turystyczne Enduro/Maxi Skutery
Na niektóre rynki była wypuszczana wersja zdławiona do 100KM, w której nie było V-boosta. Z tego co mi wiadomo przeróbka jest bardzo droga, co skutkuje jej nieopłacalnością. Moim zdaniem nie powinieneś pakować się w tą furę. Poszukaj czegoś z pełną mocą. -
Zauważyłem, że w Bandziorze (650ccm, 2005, gaźnik) coś dzwoni w silniku pomiędzy 4500 a 5000 obr. Zarówno poniżej, jak i powyżej tych prędkości obrotowych silnik pracuje gładko. Dźwięk jest niezależny od biegu czy prędkości, dzwoni także na luzie. Poza tym motocykl wpada w delikatne wibracje kiedy go słychać. Nie wiem czy jest się czym niepokoić, zależy mi zwłaszcza na opinii innych osób które mają Bandziory. Chciałbym wiedzieć czy to zjawisko występuje tylko w moim moto, czy jest powszechne. Zależy mi także na tym, aby dowiedzieć się co i dlaczego wydaje ten dźwięk. pozdr