Skocz do zawartości

Michal D

Forumowicze
  • Postów

    3
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Bochnia

Osobiste

  • Motocykl
    R1150R
  • Płeć
    Mężczyzna

Osiągnięcia Michal D

CZYTACZ - zupełny świeżak

CZYTACZ - zupełny świeżak (7/46)

0

Reputacja

  1. Jasne. Nie chodzi też o to, że jeżdżę na sprzęgle po całym mieście, raczej chodzi o sytuacje, w których powoli się toczę razem z samochodami, czyli np 10-15s i postój :D Poza tym gdy tak jeżdzę to praktycznie nie używam gazu, a nie, że wykręcam silnik na 4000, trzymam na półsprzęgle i jadę :) Mimo wszystko używam takiego sposobu jazdy i po prostu serwisant mnie trochę zaskoczył. Dodam jeszcze, że jak robiłem prawo jazdy to pamiętam jak dziś, że instruktor mi mówił, aby w ten sposób kontrolować motocykl przy wolnej jeździe. Do tego widziałem milion filmów na youtube, w których mówią to samo. Oczywiście wiadomo, że każdy może sobie wrzucić filmik, ale jest sporo treści od instruktorów, którzy mówią to samo - sprzęgło w zakresie "klejenia" (friction zone) + hamulec. Stąd ten temat i moja mocna rozkmina po wczorajszym powrocie do domu :) Rok 2004, info wysłałem na priv, ponieważ nie chcę robić portalu ogłoszeniowego z forum :)
  2. Dzięki za wyjaśnienie Panowie. Czyli po mojemu mówiąc podsprzęglanie to po prostu jazda na półsprzęgle? Tak wiadomo, że bardziej się zużywa, ale chyba po to to sprzęgło po części jest :) Nie mogę tego wykluczyć. Skoczę porozmawiać z nim jeszcze raz, bo wczoraj byłem w szoku po jeździe próbnej :P Poza tym to moto tak mi się podoba, że jak go widzę to sam szukam wymówki, żeby go kupić nie do końca myśląc racjonalnie :D Tak, naczytałem się trochę o awaryjności sprzęgła w K12. Dlatego szukam raczej trochę nowszego rocznika (2007-2008) ponieważ w nich podobno problem został już rozwiązany. Poza tym jestem też trochę oswojony z myślą, że jeżeli moto byłoby w fajnym stanie, ale ze zjechanym sprzęgłem to jestem gotów go kupić i od razu zrobić sprzęgło - motocykl kupuję raczej na kilka lat, więc zaraz po zakupie i tak staram się ogarnąć wszystko co trzeba, więc trochę jestem na to przygotowany. Oczywiście najlepszą opcją byłby K1300R, ale jest spora różnica w cenie. Ogólnie moje pytania wzięły się stąd, że chcę uniknąć sytuacji, w której kupię motocykl w dobrym stanie i go zamęczę w miesiąc, a nawet nie będę wiedział dlaczego. Mam w takim razie jeszcze jedno pytanko - zakładając, że dla takiego sprzęgła mocno niezdrowe jest podsprzęglanie jaką techniką jeździć wolno, np w ciasnym ruchu miejskim, gdzie nie zawsze jest opcja wcisnąć się pomiędzy 2 pasy, tylko trzeba toczyć się razem z samochodami?
  3. Cześć Wszystkim! Jestem tutaj nowy więc przepraszam, jeżeli wrzucam pytanie w niewłaściwy dział, ale nie znalazłem lepszego. Od 6 lat jeżdzę BMW - najpierw R850R, potem R1150R. Nadszedł czas na zmianę i od jakiegoś czasu przyglądałem się BMW K1200R i K1300R (wiem, że brzmię trochę jak zafiksowany maniak, ale po prostu podoba mi się stylistyka BMW). Dziś miałem okazję przejechać się K1200R z 2008 roku w całkiem fajnym stanie z przebiegiem lekko ponad 80000. Pojechaliśmy z właścicielem do serwisu BMW, aby go sprawdzić i serwisant po krótkich oględzinach powiedział, że sprzęgło jest już dość konkretnie zużyte i prawdopodobnie poprzedni właściciel "podsprzęglał" go podczas jazdy. Czy ktoś z doświadczonych użytkownikow/mechaników mógłby wytłumaczyć o co dokładnie chodziło? Czy jest to po prostu inna nazwa na jazdę na półsprzęgle? Z tego co zrozumiałem nie wolno tego robić w przypadku sprzęgła hydraulicznego. Czy wie ktoś dlaczego dokładnie nie wolno tego robić? Ogólnie sam jestem przyzwyczajony do jazdy z użyciem sprzęgła w ruchu miejskim, tak, żeby nie zatrzymywać się co metr, tylko powoli sobie "pyrkać" pomiędzy samochodami. Tak samo, gdy chcę jechać bardzo powoli - trochę sprzęgła, na granicy "klejenia" i trochę tylnego hamulca i można się "toczyć" 2km/h. Od dawna tak jeżdżę i nigdy nie miałem żadnego problemu ze sprzęgłem, ale wiadomo że boxery 850 i 1150 to totalnie inna konstrukcja. Czy w przypadku K1200R/K1300R nie można jeździć taką techniką?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...