Skocz do zawartości

SebaFLY

Forumowicze
  • Postów

    1
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osobiste

  • Motocykl
    3 sztuki
  • Płeć
    Mężczyzna

Informacje profilowe

  • Skąd
    Siedlce

Osiągnięcia SebaFLY

CZYTACZ - zupełny świeżak

CZYTACZ - zupełny świeżak (7/46)

0

Reputacja

  1. Dobry wieczór. To mój pierwszy post więc witam wszystkich :) Przeczytałem temat od deski do deski. W nawiązaniu do poprzednich wypowiedzi kolegów odnośnie tego, iż żadna instrukcja silnika czy też pojazdu nie informuję nas o docieraniu poprzez zmienne, wysokie obroty. Otóż sytuacja ta ulega zmianie... Mam tu na myśli silniki dwusuwowe, wykorzystywane w motoparalotniarstwie gdzie producent, np. Vittorazi napisał interwały docierania dla swojego silnika Moster 185cm3. Interwały te wskazują na: - 4000 Rpm -> 4 minuty, nastepnie 1 min na wolnych obrotach,- 5000 Rpm -> 3 minuty, nastepnie 1 min na wolnych obrotach,- 6000 Rpm -> 2 minuty, nastepnie 1 min na wolnych obrotach,- 7000 Rpm -> 1 minuta, nastepnie 1 min na wolnych obrotach,- 8000 Rpm -> 30 sekund, wstrzymanie pracy silnika i odczekanie 15 minut na ostygnięcie. Producent piszę o 4 takich 15 minutowych cyklach w pierwszej godzinie docierania na ziemi a kolejne dwie godziny to loty 4x30 minut na zmiennych obrotach. Silnik ten kręci się na 8 tys a cylinder pokryty jest Nicasilem. Wskazując jednocześnie by silnik docierać na oleju w pełni syntetycznym, podaje tu Motul 710. I wyraźnie zaznacza by nie robić tego przy pomocy oleju mineralnego. Inni producenci mają podobne cykle, np. Simonini dla całej swojej gamy silników.Podaję źródło: http://www.vittorazi.com/en/technical-publications Argumentem by docierać na olejach w pełni syntetycznych jest to, że oleje mineralne czy tez hydrokrakowane jeśli narazimy je na wysoką temperature bardzo chętnie tworzą laki innymi słowy olej ten szkli się. Mają jednak jeszcze gorszą cechę - ograniczają przewodność cieplną i skutecznie zaklejają rysy po honowaniu a to już w prostej liniii prowadzi do zatarcia. Co koledzy sądzą docierać silnik na zmiennych, wysokich obrotach ale na pełnym syntetyku? Z lotniczymi pozdrowieniami, Seba
×
×
  • Dodaj nową pozycję...