Skocz do zawartości

brzytwa

Forumowicze
  • Postów

    92
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Informacje profilowe

  • Lubię
    motoryzacja
  • Skąd
    Piotrków Trybunalski

Osiągnięcia brzytwa

NOWICJUSZ - podawacz śrubek

NOWICJUSZ - podawacz śrubek (12/46)

0

Reputacja

  1. Chciałbym zapytać szanownych kolegów, czy opinia o wstawianiu silników od BMW R80 albo R100 powstała na podstawie własnych przemysleń czy też może ustaliliście to doświadczalnie? Ja mam taki zestaw (silnik od R80) a widziałem też większe. Jedyne, co nie wytrzymuje obciążeń, to g...niane niemieckie sprzęgło. Po wymianie na dorabiane, polskie wszystko jest O.K. A trzeba zauważyć, że na takim zestawie robiłem już różne rzeczy, z próbą skakania łącznie. Czasem brakuje mi mocy, stąd twierdzę na pewno: silnik od R65 jest za słaby do jazdy; owszem, nadaje się, ale do lansowania się pod knajpą.
  2. brzytwa

    BMW sahara

    Bogdan ma klasę - w przeciwieństwie do ciebie.
  3. brzytwa

    BMW sahara

    Pewnie, że jestem leszcz. Wypaliłem 50 litrów ropy na darmo, straciłem trzy słoneczne niedziele i nie usłyszałem nawet słowa "przepraszam". A teraz nazywam rzeczy po imieniu - jeżeli ktoś mówi, że coś ma, a tego nie ma - to jest krętaczem i oszustem. Chyba, że ktoś uważa, że jest on "mówiącym prawdę inaczej". To pisałem ja-Ziemek Łączyński.
  4. brzytwa

    BMW sahara

    Hej, Trójkąt! A znasz może takiego faceta z Milanówka, który jakie 5 lat temu handlował częściami do rusków? Miałem u niego kupić suwaki do emki, byłem u niego trzy razy zapowiadając się wcześniej telefonicznie i za każdym razem nieodmiennie słyszałem, że suwaki leżą i na mnie czekają. Zrobiłem w sumie ponad 600 km łącznie i co? I nic, bo za każdym razem jak przyjechałem, to albo go nie było, a brat ani ojciec nic nie wiedzieli (a podobno w razie czego mieli mi to sprzedać), albo gość był i zaczynał kręcić, że suwaki owszem są, ale w sąsiedniej wsi u kolegi, którego nie ma akurat w domu. Znasz może tego leszcza i krętacza?
  5. Z tego, co wiem: strona wkrótce ma być w zupełnie nowym wydaniu - zdjęcia, filmy itd. W chwili tego ataku akurat nasi koledzy byli w trakcie uruchamiania jej nowej wersji. Tak więc panowie - cierpliwości! - na dniach ruszy nowe REDMOTORZ.
  6. Nie bardzo wiem, o jakie plany ci chodzi. W moim przypadku wyglądało to następująco: szedłem do tokarza, który posiadał odpowiednią maszynę do tego typu gadżetów - w końcu taka flansza łącząca skrzynię z silnikiem ma dużą średnicę, więc i tokarka musi być większa. Na fuchę raczej nikt ci nie zrobi, bo ciężko to wynieść z zakładu. Sam placek materiału na takie cudo kosztuje ponad stówę. Dodatkowo trzeba jeszcze przerobić koło zamachowe lub - tak jak ja - wykonać od podstaw nowe. Dodatkowo potrzebne są uchwyty do mocowania całego napędu w ramie, a te najcześciej wykonuje się właśnie w przejściówce skrzynia-silnik. Czyli albo spawanie, albo frezarka. A jeśli chodzi o ramę, to ostatnio we Free-Bike po znajomości za ramę do SAM-a z miękkim tyłem brali 1500 zł. U Hamerlińskiego ostatnio chcieli jakieś 3000 zł. To, że masz spawarkę, to jeszcze nie wszystko. Wg mnie ramę trzeba dać do roboty facetowi, co umie to robić i już kilka zrobił (i się sprawdziły :-))) Koszty takich numerów są cholernie wysokie i trzeba być na nie przygotowanym, w przeciwnym razie w sytuacji napotkania problemu albo dokładasz do interesu i działasz dalej, albo stajesz w miejscu i dajesz ogłoszenie do SM w stylu "sprzedam SAM-a do drobnego wykończenia". P.S. Moje SAM-y są jeden na silniku od DAF-a 850, a drugi od VW1600. Nie chcę cię zniechęcać, bo moim ostatnim SAM-em jeździ się naprawdę super, ale koszty tej zabawy wg mnie na dzień dzisiejszy są za wysokie.
  7. Jak nie masz na start minimum 5000 zł, to w ogóle się za to nie masz co brać. Ja zrobiłem dwa SAM-y z silnikami od samochodów, a jeden z silnikiem od Urala.
  8. brzytwa

    wfm tuning

    My tu gadu, gadu, a gdzie k...a obiecane zdjęcia tej rakiety???? :?
  9. brzytwa

    Re: dniepr

    Nie wiem dokładnie, jak tam się dogadaliście. Jeżeli ktoś uważa, że proponowana cena przez mojego kolegę jest za wysoka, może zawsze zrobić to taniej, np w Oldtimer Garage Szczecin.
  10. Myślę, że większość tu na forum nie miało nigdy okazji Sokołem jechać. Do Adama M. : Może mógłbyś opisać swoje wrażenia z jazdy Sokołem, bo założę się, że miałeś okazję spróbować w terenie? W książce Tarczyńskiego "Polskie motocykle" bardzo chwalą właśnie Sokoła 1000 za super własności terenowe. Jaka jest więc prawda? Jak sobie radził w ciężkich warunkach? W porównaniu np do ruskich bokserów lepiej, czy gorzej?
  11. brzytwa

    wfm tuning

    Hej, KubaMart, ale co z tymi fotkami? :-) Doczekamy się, czy też były to bajery dla frajerów?
  12. Dlatego 40, że Junakowski bęben ma 40 otworów na szprychy. Chyba, że zakładasz jakiś bęben od japonii (albo Jawy czy Iża), wtedy może 36? Ale przecież sam napisałeś, że motocyklami zajmujesz się już dość długo, tzn robieniem ich od podstaw, więc chyba to wiesz :-D :-D :-D
  13. Ja znam takie firmy. Np zakłady "Chemitex" Łódź; Fabryka Szlifierek "JOTES" Łódź; Fabryka Szlifierek "PONAR" Łódź; Instytut Eksploatacji Maszyn Łódź; ZUM Łódź; Fabryka Maszyn Górniczych Piotrków Tryb; Zakłady DELTA Piotrków i mogę wymienić jeszcze ze dwadzieścia innych. Pytanie tylko, czy cię stać, bo np w Chemitexie za frezowanie łoża w karterze silnika K-750 pod prądnicę maluchowską (trwało to niecałe 30 min łącznie z ustawieniem frezarki) biorą jedyne 200 zł + VAT, ale wszystko robią na poczekaniu :-D
  14. Nie chcę cię zniechęcać, ale przeróbka takiej felgi też cię bedzie trochę kosztować - wypadałoby wytoczyć środek, a otwory wiercić może na podzielnicy? Ale zrobisz, jak chcesz. Składanie SAM-a zawsze kosztuje. A co do dragów z Dniepra: wydaje mi się, że sam silnik typu "boxer" nie pasuje do klimatów typu "drag". Co zrobić potem z nogami? Opierać na cylindrach? A może zasunąć podnóżki wystające poza garnki - i wtedy wychodzi nam samolot :-D Moim zdaniem każdemu wolno robić z maszyną, co mu się podoba. A jak ktoś uważa, że Junak to cud techniki i należy go ocalić przed brzeszczotem, to przecież można go zawsze odkupić - to tylko kwestia ceny; zgadza się, Komandos? ;)
  15. Mam taką felgę, malowaną z otworkami pod 40 szprych, zdaje się, że jest to 15". Moge ci ją sprzedać. Mój kolega jest na każdym Moto-bazarze w Polsce, więc z odbiorem nie byłoby problemu. Kiedyś chciałem ją wpakować do Urala, ale ostatecznie włożyłem koło 18". Kupiłem tą felgę na łódzkim bazarze za 80 zł, więc chciałbym przynajmniej odzyskać wkład finansowy. Jeżeli nie jest to twoja chwilowa zachcianka, to napisz do mnie na priva.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...