Skocz do zawartości

robin-wrc

Forumowicze
  • Postów

    4
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osobiste

  • Motocykl
    Suzuki RM 250
  • Płeć
    Mężczyzna

Informacje profilowe

  • Skąd
    Szklarska Poręba

Osiągnięcia robin-wrc

CZYTACZ - zupełny świeżak

CZYTACZ - zupełny świeżak (7/46)

0

Reputacja

  1. Po przeczytaniu tego arykułu http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lubes/PDS/GLXXPLGRSMOMobilith_SHC.aspx wychodzi na to, że do łożysk kół odpowiednim smarem byłby Mobilith SHC 100 lub 220 (nie wiem dokładnie który byłby lepszy). Natomiast do zawieszenia i główki ramy nadałby się Mobil SHC 460. Nie musi to być akurat firma Mobil ale głównie chodzi o to aby smar miał mniej więcej takie parametry jak w tabeli. Wydaje mi się że głównym parametrem na który trzeba patrzeć to lepkość oleju bazowego, ASTM D 445 cSt w temp. 40ºC. Im wyższa wartość tym smar nie zmienia swojej konsystensji pod wpływem temperatur. Tzn. że SHC 100 przy 40 stopniach jest dość ciekłym smarem i pod wpływem temperatury staje się jeszcze bardziej rzadki. Analogicznie SHC 460 jest gęsty i przy wyższej temperaturze dalej pozostaje gęsty. Nie wiem czy dobrze to zrozumiałem, proszę o ewentualną poprawkę. Własnie chciałbym uniknąć zapieczonych łożysk tym bardziej, że są narażone na działanie wody i brudu więc raczej systematycznie będę o nie dbać ale dopiero co kupiłem Suzuki i nie mam pojęcia jak to będzie gdy będę chciał to rozebrać.
  2. Dzięki za odpowiedź. Jestem początkujący i dopiero się wszystkiego uczę ale chciałbym jak najlepiej dbać o swoja maszynę. Jeżdżę tylko i wyłącznie po lesie więc po każdym wyjeździe maszyna jest bardzo brudna nawet jak jest sucho to wlesie i tak są kałuże i błotne przeprawy. Dlatego zalezy mi na jak najlepszym doborze smarów (mogą być na wyraz :) cena też nie ma wielkiego znaczenia w końcu nie kupuje sie tego co 3 dni. Muszę poczytać o tych smarach które zaproponowałeś. NIe ma znaczenia czy smaruje się tym samym łożyska kół czy np wahacza?
  3. Mam zamiar zadbać o łożyska kół, wahacza itp i chciałbym je regularnie smarować. Jakie polecilibyście do tego smary? Proszę nie pisać "że do łożysk" bo takich jest pełno i mają różne składy i właściwości bo wydaje mi się że inny jest smar do łożysk kół gdzie łozysko pracuje bardzo szybko i grzeje sie bardzo mocno a co innego łożysko wahacza gdzie tarcie jest inne i w innej temperaturze. Jakich uzywanie konkretnie do enduro? I jak czyścicie łożyska przed smarowaniem. Z różnych opinii jedni myją łożyska a inni tylko wycierają suchą szmatką stary smar i dodają nowego.
  4. Witam wszystkich serdecznie to mój pierwszy post. Zanim go napisałem to przeczytałem z połowę forum i wszystkie tematy odnośnie doboru opon i szczerze dalej nie jestem pewien jaką kupić. Jeżdżę na Suzuki RM 250 ale tylko i wyłącznie po lesie. Nawierzchnia to ziemia i leśna iglasta ściółka. W czasie deszczu wiadomo jest dość dużo błotka i oczywiście niektóre odcinki są szutrowe. Wydaje mi się że dość ważną żeczą to wystające kamienie i korzenie. Nie jeżdżę po asfalcie i po piasku. Zależy mi również aby opona sprawdziła się na stromych podjazdach ponieważ jest u nas ich bardzo dużo. Myślałem nad takami oponami jak: MICHELIN M12 XC 110/90 19 producent zaleca ja na twardą i mieszaną nawierzchnię MICHELIN S12 XC - II - podłoże błotniste i trawiaste Porównywał ktoś może te dwie opony w takich warunkach? Opona Enduro Competition III odpada ze względu na brak dostępności na felgę 19 cali. a poza tym w.w. mają bieżnik o wysokości 18mm.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...