-
Postów
50 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Informacje profilowe
-
Płeć
Mężczyzna
-
Skąd
Olsztyn
Osobiste
-
Motocykl
SYM WOLF SB 250NI
-
Płeć
Mężczyzna
Osiągnięcia zucio1

NOWICJUSZ - trzecia Mordka (10/46)
0
Reputacja
-
Czy oferta jeszcze aktualna - pytam o rozmiar L.
-
wymiana oleju co 6000 km lub cp 6 miesięcy
zucio1 odpowiedział(a) na Pawet temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Jeszcze jedno pytanie w temacie oleju. Wymieniono mi w serwisie po 300km olej i filtr, ale zalano go za dużo. Podczas przejażdżki zauważyłem, że w oknie do sprawdzania poziomu widać tworzące się małe pęcherzyki powietrza, które znikają po ok minucie. Odciągnąłem ok 100ml oleju i teraz po wyłączeniu silnika (po ok 4 min) poziom oleju jest w połowie między kreskami m in i max. Niestety zauważyłem też, że w oleju zaraz po skończeniu jazdy widać mikrobąbelki. Załączę zdjęcia po 4min od wyłączenia motocykla i po ok 10-15 min. Proszę o ocenę, czy to norma, czy może wymienić samemu olej ponownie (podejrzewam solidność ASO). Zalany olej to MOTUL 10W40 5100. -
wymiana oleju co 6000 km lub cp 6 miesięcy
zucio1 odpowiedział(a) na Pawet temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Witam, podpiąłem sie pod temat pokrewny, żeby nie zakładać nowego. Mam pytanie - po wymianie oleju pojawiła się wilgoć w okienku poziomu oleju - czy to jest jakiś problem? Nie mogłem znaleźć na forum takiego pytania, więc proszę o informacje, z góry dzięki. -
Witam ponownie, po zdjęciu zbiornika zrobiłem zdjęcia przerywacza: Kabel czarny dochodzi do pinu E, brązowy jasny do pinu B, a brązowo - biały do pinu L (górny). Jak robiłem pomiar na włączonej stacyjce, to pomiędzy czarnym (E) a brązowym jasnym (B) jest napięcie ok.12,7V. Napięcie między pinami E i L oraz B i L pojawia się jak włączam przełąacznikiem kierunkowskazy. Najlepsze jest to, że po zdjęciu baku i potem po założeniu go nie słychać już klikania przerywacza po włączeniu stacyjki. Przy okazji odkręciłem dwa mocowania czarnych kabli (pewnie masa) w miejscach pod bakiem(jedno do ramy drugie do korpusu silnika), przeczyściłem i skręciłem ponownie. Co do aku, to za sprzęt marki "moto" dałem też jakąś stówkę.
-
Dzieki-uspokoiłeś mnie, pozostaje mi tylko przekazanie Wam schematu przerywacza do oceny. Problemów z odpaleniem chyba muszę szukać w akumulatorze - ma 2 sezony i w drugim był permanentnie niedoładowywany aż do wymiany regulatora. Potem doprowadziłem do ubytku elektrolitu (3 miechy stał niedoładowywany) do tego stopnia, że jedna cela ledwo się podniosła (zasiarczenie). Obawiam sie, że sam doprowadziłem aku do takiego zniszczenia i teraz będę musiał ponieść wydatek na nowy.
-
Postaram się, po południu zdejmę bak i sprawdzę "po kablach" schemat połączenia przerywacza. Swoją drogą mały offtop, czy możecie ocenić wyniki ładowania (przed chwilą zmierzyłem) pomiarów ładowania w mojej sr: bez obciążenia 1,5 tys obr/min - 14,5V 4 tys obr/min - ok 14,5V 6 tys obr/min - ok 14,41V obc. światłami 1,5 tys obr/min - 14,2V 4 tys obr/min - 13,98V 6 tys obr/min - 13,72-13,8V Zauważyłem również, że wyniki pomiarów nie są stałe, tzn pomiar wykonywany przy tej samej prędkości obrotowej i obciążeniu po kilku minutach jeden od drugiego różnią sie o ok. 0,1v (np 13,7 i 13,8). Nie wiem, czy to dopuszczalne?
-
Przerywacz kierunków działa, kierunkowskazy migają ok., tylko zastanawia mnie ten dźwięk po włączeniu stacyjki (nie co 30s jak napisałem wczesniej, a co 9s jest "kliknięcie"). Swoją drogą zmierzyłem aku i po nocy ma ok 12,6V. Jak włączyłem zapłon, to napięcie drastycznie spada, a po wyłączeniu zapłonu "odbudowuje sie do ok. 12-12,2V i powoli rośnie. zauważyłem również, że aku ma właśnie 12,6V, a w momencie włączenia stacyjki spada o kilkanaście Volt (czy to normalne? , świeci się tylko kontrolka luzu)
-
Faktem jest, że nie mogłem dostać dedykowanego zamiennika i zastosowałem ledowy (zamieniłem w kostce kable, bo były odwrotnie niż w oryginale). Powiedziano mi w sklepie, że elektroniczny przerywacz nadaje się do żarówek 10W i sam się "dostosowuje" Poniżej zdjęcia oryginału. Zamiana dotyczyła pinów lewego i prawego-górny pozostał na swoim miejscu.
-
Rozumiem, ze jest na niego podawany prąd, którego bez włączania kierunków nie powinno być, czy to może byc przyczyna rozładowywania aku?
-
Czyli nie powinien cykać po włączeniu stacyjki?
-
Szkoda, że tak daleko od Olsztyna.
-
Witam, po zamontowaniu nowego (zamiennik) przerywacza do kierunkowskazów mam taki objaw: po włączeniu stacyjki słychać cykanie przerywacza co jakieś 30s. Szukam przyczyny rozładowywania aku i dzisiaj to zauważyłem. Mam kierunki z żarówkami 10W, a zastosowałem przerywacz uni do ledowych (elektroniczny).
-
Hej, czy temat krwi dla Szymona aktualny, bo jutro idę oddać.
-
Problem z ładowaniem-krok po kroku.
zucio1 odpowiedział(a) na _Monter_ temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Po naprawie - regulator wymieniony , ładowanie teraz o.k. Elektryk wymienił na większy regulator, Taiwański CL 650A-12. Mam nadzieję, że teraz będzie o.k. -
Problem z ładowaniem-krok po kroku.
zucio1 odpowiedział(a) na _Monter_ temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Jasne - będę musiał znaleźć jakiegoś elektryka, aby mi to posprawdzał