witam, jestem pierwszy raz na forum i proszę o pomoc techniczną. Posiadam motocykl z silnikiem Ultima 107" + gaźnik mikuni hsr45. Mam problem z uruchamianiem zimnego silnika. Po wyciągnięciu ssania i podaniu przekręceniu manetką silnik ma duże problemy z uruchomieniem.Kicha,zalewa świece oraz nie spalone paliwo wydostaje się przez odprężniki również nalot na wydechach jest mocno ,,tłusty".Dwa razy zdarzyło się że tak strzelił w gaźnik przy uruchamianiu że aż zawiesił się pływak i lało się paliwo wężykiem przelewowym. Czasami uda się uruchomić za pierwszym bądź drugim razem. Gdy jednaj nie zapali,kręcę rozrusznikiem pomiędzy 5 a 10 razy i pada akumulator (zaczyna strzelać rozrusznik-jakby się sypały zęby. czy to wina słabnącego akumulatora?)W gaźniku posiadam dyszę główna 175 oraz dyszę wolnych obrotów 25. Dodam jeszcze że problem ten nie występuje przy uruchamianiu z kabli z akumulatora samochodowego-małego jak na samochodowy 44Ah (Odpala czasami z pół obrotu, nie strzela, nie kicha, nie zalewa oraz nie strzela rozrusznik, Po prostu manetka w dół start i pracuje) . Ktoś trzy lata temu namówił mnie na zakup akumulatora Odyssey PC 545, że podobno taki świetny-amerykański, niestety oprócz prądów ładowania nic na nim nie pisze, jaką ma pojemność i jaki prąd rozruchu. Może to jednak wina akumulatora a nie dysz i ustawień gaźnika. Inną sprawą ale może powiązaną jest to że gdy silnik jest gorący, nie mogę ustawić wolnych obrotów. W ubiegłym roku na wjeździe na zlot stojąc w kolumnie podkręciłem obroty, ponieważ cały czas mi gasł jakby się zaduszał, pracując przy tym z falującymi obrotami, i tak już zostało do dzisiaj. Obroty silnika w tej chwili to ok. 1200-1300 obr/min. Ktoś w ubiegłym roku na zlocie zwrócił mi nawet uwagę pytając: co nie udało się ustawić wolnych obrotów? Generalnie gdy się wsłuchuję w wydechy to jestem prawie pewien że słyszę jak pierwszy cylinder pracuje szybciej niż drugi jak wykonywał więcej cykli 4-taktu od drugiego cylindra. Zasięgnąłem opinii i dowiedziałem się że w tym silniku są założone ostre wałki rozrządu ANDREWS i zejście poniżej pewnych obrotów może być nie możliwe lub może skończyć się uszkodzeniem silnika. Jeszcze raz proszę o pomoc w tych kilku sprawach: 1. problem z uruchamianiem zimnego silnika - akumulator czy gaźnik 2. straszny jazgot w rozrusznika przy uruchamianiu na akumulatorze motocyklowym 3. nierówna praca nagrzanego silnika, nie można zejść w dół z obrotami Z góry dziękuję i proszę o pomoc