Skocz do zawartości

krzycho_r

Forumowicze
  • Postów

    12
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O krzycho_r

  • Urodziny 01/10/1966

Osobiste

  • Motocykl
    kilka, głównie weterany
  • Płeć
    Mężczyzna

Informacje profilowe

  • Skąd
    podlasie

Metody kontaktu

  • Strona www
    http://

Osiągnięcia krzycho_r

NOWICJUSZ - macant tematu

NOWICJUSZ - macant tematu (8/46)

0

Reputacja

  1. Też lubię żarty. WSK M06 B1-o ile dobrze pamietam. Po niedzieli będę mógł się tym zająć , bo choruję i jestem "konający" :flesje:
  2. krzycho_r

    EMW R35

    Witam Panowie szukam części do EMW R35. Suwaki, dyfer, może jakieś silnikowe, może siedzenie, może tylna część ramy ? Proszę o kontakt. Pozdrawiam Krzycho_r
  3. To był Junaczek do remontu, choć jeździł. :crossy: Koła miał normalne- Junacze , ramę nie pociętą . miał co prawda braki, ale drobne. Nie posiadał mocowań bagażnika i bagażnika , tylny błotnik miał skrócony i przedni był wzorowany na M07. Sprzedałem go dobremu koledze, z wielkim żalem..... ale niech jeździ. Chciałem mieć z kim jeździć na letnie przejażdżki. Już ponad ćwierć wieku jestem samotnym junakowcem , więc chciałem towarzystwa. Teraz pomagam -w zasadzie sam remontuję i też nie biorę kasy. Może jestem nie normalny , bo nie stuknąłem kumpla na kasę? Granat a może chciałbyś kupić Jaskółkę , lub WSK w stanie db i za niedużą kasę ? Motocykle posiadają ważne dokumenty.
  4. Witaj To jest ostatni mój post w tym temacie - za bardzo odchodzimy od niego. Jeśli poczułeś się urażony to przepraszam , ale sam również mógłbyś powstrzymać swój temperament. Uważam za bezcelową dalszą rozmowę na tematy mechaniczne z kimś , kto nie potrafi odróżnić wpustu czółenkowego od klina. Co do czytania... Bardzo lubię czytać i jeżeli znajdę wolną chwilę, to czytam , czytam i czytam...tobie też polecam zwłaszcza literaturę fachową a nie tylko foldery reklamowe. Sam chciałeś aby używać fachowego nazewnictwa, więc trzymaj się tego i "nie mieszaj ludziom w głowach"(twój cytat) Jestem w posiadaniu literatury niemieckiej w której jest zamieszczone zestawienie modeli z podanym nr.ramy i silnika nazwą(typ/model) ilość wyprodukowanych egzemplarzy (lata / modele) i wprowadzone zmiany- od jakich nr.ramy i silnika itp. itd. No widzę- wiedza powala. Szacun Cyborg, szacun. A może przypadkiem z motocykli Awo pierwszy to był : Awo 425 ? Celowo pomijam "SAG" . No to ja może tak trochę koledze rozjaśnię. AWO - Spółka Simson-Suhl Awtowelo - to jest producent 4-cykl pracy 25-pojemność(ćwiartka) bez literki lub literka T - Touren literka S- Sport Czas na modele. Awo 425 -1950-1953 Awo 425T -1954-1960 - literka T została dodana przez producenta z chwilą wprowadzenia modelu Sport. Awo 425S -1955-1959 - Sport Awo 425S -1959-1962 - kolejne zmiany Sporta -2 konie mocniejszy silnik i to jest najmocniejszy Awo(produkcja seryjna) Nie wiem czy pamiętasz od czego wzięła się ta dyskusja. Otóż twierdziłeś , że Sport to nie Awo ! Napisałem za zachodnią granicę do posiadaczy Awo, którzy ostatnio byli na 60 urodzinach Awoczków , żeby u źródeł czyli w w Shul sprawdzili modele Awo. Wyobraź sobie , że wszystkie Nazywają się AWO- czyż to nie cudowna wiadomość ? tabliczka AWO 425S oryginalna-nie współczesna. http://lh5.ggpht.com/_0REwL0vM1uQ/TLwZsjz6...40/DSC01181.JPG P.S.1 Oznaczenia i sposób podłączenia regulatorów jest różny ze względu na kilka modeli w/w. W MZ regulatory są na śrubki i wsuwki,i nawet wyjścia w różnych modelach się nie pokrywają. Co do montowania elektronika od MZ do Awo , to jesteś w błędzie. Należy przerobić ogranicznik prądowy, bo w Awoczku jest kilka Amperków mniej i w razie zbyt dużego obciążenia możesz spalić prądniczkę. A regulatory mechaniczne są wypierane nie przez dłuższą metę jak piszesz tylko przez brak wiedzy/umiejętności do prawidłowego ustawienia takiego urządzenia.Trzeba dysponować regulowanym zasilaczem warsztatowym. P.S.2 Temat przewodni-brak iskry Pozdrawiam.
  5. Hej Ile za Junaka ? Sprzedałem na wiosnę za 2tys. zarejestrowana ;)
  6. Witaj Krzysiu! Mam , ale jedna z w/w pasuje mi rocznikowo i mógłbym odkupić ew zamienić. A zajmij się zieloną , bo na zlot nie zdarzysz. Ja muszę być.
  7. Szoti dobrze by było, gdybyś mógł zmierzyć ciśnienie w cylindrze(nie mylić ze stopniem sprężania). Jeśli ma ponad dychę , to powinien zapalić bezproblemowo.Z doświadczenia wiem ,że nawet przy 8,5 da radę , choć z małymi problemami.Poniżej to już jest trudniej.Z twego opisu można się domyślać , że poprzedniemu właścicielowi komprecha spadła drastycznie.Przyczyn może być kilka - pęknięty pierścień, brak luzu na zaworach , zużyty tłok-zylinder,uszczelka pod głowicą. Gaźnik- Zauważyłem,że posiadasz gaźnik Pegaz. Generalnie dobry Gaźnik i bardzo prosto daje się ustawić-dla ciebie powinien być to GM26U1 lub GM26U3 dysza główna powinna być zmieniona na 100. GM24U... może tłumic drzemiące moce Awo Simsona. cewka-Radzę dla pewności założyć cewkę butelkową-zapłon bat.a z iskrownika wykorzystać przerywacz, do którego podłącz tylko kondonik(kondensator)> Z iskrownikami czasami dzieją się dziwne rzeczy i na początek możesz mieć zbyt małe doświadczenie, żeby go okiełznać. Ustawienie zapłonu-W lewej części silnika jest korek gumowy, pod którym znajduje się tajemne okienko, w którym widać znaki na kole zamachowym. Śledząc je będziesz mógł bezproblemowo ustawić zapłon. krzycho_r: Cyborg 78 :notworthy: rozbawiłeś mnie do łez. Cały weekend miałem bardzo wesoły , zwłaszcza gdy jadąc na Swoim Awo Simsonie (Sporcie z resztą)zerknąłem na zbiornik... Obawiam się , że mogłeś nigdy nie widzieć AWO Simsona. Polubiłem Cię bardzo. bo mało kto mnie tak rozbawił. Dlatego będzie mi trudno wytknąć Ci brak wiedzy. Nie chcem ale muszem: krzycho_r: Poniekąd masz rację-są w jakiś tam sposób podobne. Poniżej współwymienne nierózniące się wiele prądnice: http://lh3.ggpht.com/_0REwL0vM1uQ/TLGKINSN...40/DSC01164.JPG Kiedyś twierdziłem , że mój dobry kolega(mechanik) niczym z zakresu mechaniki mnie nie zaskoczy, ale musiałem szybko zrewidować swe poglądy. Zaskoczył mnie! Ty natomiast bijesz go na głowę.Idąc twym tokiem rozumowania to samochody marki 126p i 125p też są podobne ... Z prądnicami Awo Simsona i MZ już tak nie jest. Po pierwsze różnią się mocą. W AWO jest to 6V/45W w MZ 6V/60W- regulatory napiecia tez są inne i przy wymianie prądnicy na MZ-owską należy je równiez wymienić! Czy są one wymienne? Zacznijmy od wirnika.Pierwsza rzecz, która je różni-to sposób mocowania.W AWO są mocowane jedynie na stożku. W MZ na stożku i dodatkowo zabezpieczony jest wpustem czółenkowym. Czy stożki są identyczne sprawdź zakładając prądnicę z Awo do MZ.I co ? http://lh3.ggpht.com/_0REwL0vM1uQ/TLGJ5lXX...40/DSC01159.JPG http://lh6.ggpht.com/_0REwL0vM1uQ/TLGJ8Bys...40/DSC01160.JPG http://lh4.ggpht.com/_0REwL0vM1uQ/TLGJ-2OH...40/DSC01161.JPG Pokusiłem się, żeby włożyć wirnik MZ w stojan AWO i nie udało się: http://lh3.ggpht.com/_0REwL0vM1uQ/TLGKB1aK...40/DSC01162.JPG O stojanie chyba pisać nie muszę. Można zaadoptować prądnicę z MZ do Awo, ale trzeba poczynić pewne drobne przeróbki, aby prądnica działała poprawnie i była osadzona pewnie na stożku/czopie wału. nie będę się rozpisywał na ten temat. Jeśli twierdzisz , że można tak prosto z marszu i bez pomocy żadnej obrabiarki założyć poprawnie prądnicę od MZ do Awo to ci powiem żeś ignorant mechaniczny i popeliniarz . krzycho_r: No to do rzeczy. I tu muszę kolegę raz kolejny rozczarować. Mało tego , że mówili, ale nawet pisali to sami niemcy...A W O Według niemieckiej nomenklatury nigdy nie produkowano motocykla Simson Sport 250 tylko Awo Simson 425S. Wcześniej był Awo 425 http://images46.fotosik.pl/21/ba079faec468a4ef.jpg później Awo 425S(ten mój) http://lh5.ggpht.com/_0REwL0vM1uQ/TLGJ22f0...40/DSC01155.JPG Posiadam dwa Awo 425Sz 1957 i 1958 roku, komplet dokumentów, katalog części-niemiecki. W dowodzie rejestracyjnym, na tabliczce znamionowej(oryginalnej) i emblemacie na zbiorniku paliwa posiadam napis Awo, ale nigdzie nie pisze "Sport", za wyjątkiem literki "S" stojacej przy cyferkach 425 poprzedzonych napisem Awo . Czyli mam jakiegoś rodzynka, unikata , czy trufla jak mawiają niektórzy- wybryk natury. P.S. A czy wiesz z kąt wzięło się słowo "AWO" ? Pozdrawiam Krzycho_r
  8. Jestem pod wrażeniem. Odpiszę jak wrócę-w poniedziałek. Do tego czasu może coś więcej na temat opornika wzbudzenia ? Jesteś wielki Szoti- szacun.
  9. Cześć Cyborg nie przesadzaj. To jest właśnie Awo Simson Sport a był jeszcze Awo Simson Turist - tylko w odwrotnej kolejności. :wink: A co do prądnic to w "Awo" i MZ nie były podobne. Tu masz oryginalną z Awo Sporta 45W/6V Szoti regulator zrobił cyk , bo napięcie przekroczyło Aku 6V . Tak jak pisze Cyborg odłącz go. Zapodaj na próbę zapłon bateryjny. W zależności od tego jakim napięciem i cewką WN dysponujesz 6 czy 12V. Wykorzystaj tylko przerywacz i kondonik z iskrownika... Awoczek ładniutki ;)
  10. A czemu zaraz wyrzucać ? Może chciałbyś sprzedać jedną ? Krzycho_r
  11. Witajcie No cóż każdy składa jak umie. Odpowiedź moja jest mocno spóźniona, ale... Też złożyłem MZ ES... i mam małe obiekcje. W samej MZ ES występowały 4 różne wały , których nie można dowolnie wkładać w różne karterki (nawet ES) po prostu nie zejdą się. Występowały również różne skrzynie(dwa rodzaje o różnych przełożeniach), gaźniki(w Jaskółce2) Główka korbowodu w Jaskółce posiada łożysko ślizgowe, późniejsze miały łożysko igiełkowe. Czyli korbowód jest inny. Tłok podejdzie.Z korbowodem jest trochę zachodu ze względu na masy. Do ES 250/1 można pokusić się adoptujac niektóre części z Trophy . Jedyna rada, jak w większości weteranów-zdobyć silnik na "części" ;) Złozona Składana
×
×
  • Dodaj nową pozycję...