Najbardziej cenione sportowe motocykle z silnikami o pojemności 600 ccm pochodzą z Japonii. BMW wyspecjalizowało się w produkcji jednośladów z większymi jednostkami napędowymi.
Niemiecka firma zamierza jednak rzucić rękawicę Japończykom. Od dłuższego czasu mówi się, że BMW S1000RR doczeka się mniejszego brata. Najbardziej prawdopodobne jest rozpoczęcie produkcji jednośladu z silnikiem o pojemności 600 ccm. Lekkie i zwinne maszyny cieszą się bowiem olbrzymią popularnością.
Sprzęt z silnikiem 750-800 ccm raczej nie wchodzi w grę, ponieważ wówczas BMW rywalizowałoby o wąską grupę klientów, w dużej części wiernych produktom Suzuki.
Inżynierowie BMW stoją przed wielkim wyzwaniem. Testy na hamowni wykazały, że silnik BMW S1000RR rozwija ponad 200 KM, co oznacza, że maszyna jest przynajmniej o kilka procent mocniejsza od litrowych rywali z Kraju Kwitnącej Wiśni.
Potencjalni nabywcy nowego modelu BMW z pewnością liczą, że podniesie on poprzeczkę w segmencie "sześćsetek". Nie będzie to łatwe, ponieważ zdaniem wielu ekspertów z silników osiągających powyżej 13000 obr./min. wyciśnięto praktycznie wszystkie rezerwy mocy.
http://moto.onet.pl/1612968,1,czy-bmw-poko...kul.html?node=2
łs / Onet.pl