-
Postów
272 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
-
Wygrane w rankingu
1
Ostatnia wygrana c64club w dniu 10 Marca 2011
Użytkownicy przyznają c64club punkty reputacji!
O c64club
- Urodziny 05/26/1985
Informacje profilowe
-
Płeć
Mężczyzna
-
Lubię
Elektronika, DIY, turystyka, informatyka
-
Skąd
Katowice
Osobiste
-
Motocykl
Banda małolitrażówek
-
Płeć
Mężczyzna
Metody kontaktu
-
Strona www
http://grzegorski.net
Osiągnięcia c64club

ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów (15/46)
7
Reputacja
-
Jaki namiot kupić - duże dwa lub małe 3, solidny, nieprzemakalny do 300pln
c64club odpowiedział(a) na RudyXJ temat w Zakupy - Nie tylko 2 koła
Nie patrz na wielkość. Kubatura tylko zimą przeszkadza, bo trzeba nachuchać więcej. Liczą się (poza oczywiście jakością materiałów) masa i sposób rozbijania. Jeśli masa Cię nie boli, to sprawdź czy możesz wpierw rozłożyć tropik a później sypialnię, albo oba na raz jak w Fjord Nansen serii Lima/Sierra. Bo jak wpierw rozkładasz sypialnię, jak w sporej części konstrukcji a na nią tropik, to się przy rozbijaniu w deszczu zemści. -
Kosz boczny do motocykla
c64club odpowiedział(a) na Egonem temat w Custom/Trajki/Wynalazki/Własne wydumki
Jakby kogoś interesował kosz, polecam zajrzeć na moją stronę www.grzegorski.net . Fakt, nie wszystkie swoje instalacje opisałem, ale prawie nie ma motóra, do którego się nie da. Czasem tylko jest to jeszcze bardziej skomplikowane. Ostatnio dorobiłem do R100R Classic. -
Jak (i jak długo) akumulator znosi eksploatację w ten sposób?
-
A czy poza redukcją masy i odpalaniem wyjątkowo opornych silników ma to sens? W takim np. litrowym BMW te kilka kg nie robi odczuwalnej róznicy.
-
Przed - nic nie da. Po to jest regulator żeby niwelowal spadki napięcia. Za - zależy gdzie ją wciśniesz, jak pracuje regulator i skąd bierze informację zwrotną o napięciu. Prawdopodobnie z "plusa za stacyjką", więc jak wepniesz między wyjście regulatora a zacisk akumulatora, to regulator wyrówna, bo miejsce pomiaru również będzie za diodą. Żeby zachować oryg. regulator i skorzystać z diody, trzeba nieco przebudować instalację. To o roczniku jest równie zabawne jak twierdzenie, że LED świeci xxx godzin a centymetr spawu wytrzyma 160 kg :) Wszyscy przed 86 montowali układy dające spory rozrzut napięcia a po 86 nagle przestawili się na stabilniejsze? Ciekawy mit. Mechaniczny to lata max '70, taki zabija szybciej nawet akumulatory ołowiowe, ale kiedyś nie śniło się nawet o półprzewodnikach to wykombinowali elektromagnetyczny. Twoja Honda ma na pewno elektroniczny regulator. Ale jakie on daje napięcia i jaki ma "rozrzut" to nie mając Twojej w rękach mogę z nagaru wróżyć. Również z nagaru czy innych fuzów wywróżymy informację o tym czy elektronika akumulatora ochroni go przed napięciami instalacji nieco wyższymi od podanych czy nie. Na zdrowy rozum powinna. Załóż ołowiowy, z Litowo-żelazowego nie będziesz miał żadnego zysku, a pożytek taki jak z ołowiowego - będzie działać. Tylko dojdzie strach czy go nie zabijesz swoją instalacją. Bessęsu.
-
Jeśli te baterie są przeznaczone do montażu zamiast ołowiowych, ich elektronika musi uwzględniać różnice w budowie akumulatorów, dostosowując warunki pracy swoich ogniw do tego, co się dzieje w elektryce pojazdu przeznaczonej pod olowiowy. Jeśli ktoś nie spartaczyl tej elektroniki, prędzej akumulator umrze z niedoładowania i niezbyt przyjaznych cykli ładowanie/rozladowanie niż elektronika dopuści do pięknej katastrofy. Zadaj sobie podstawowe pytanie. Co chcesz osiągnąć montując akumulator za 3x tyle co ołowiowy? Jeśli wyłącznie dla eksperymentu, to wpierw zaopatrzyłbym się w wiedzę, która pozwoli się cokolwiek z tego eksperymentu dowiedzieć. inaczej szkoda kasy. A temat ciekawy. W jakiś sposób monitorowac prace nowego akumulatora i przekonac się czy zmiana typu akumulatora cokolwiek wniosła poza mniejszym zużyciem motocykla (bo zamiast na 50l wachy, wydasz ponad 2 stówy wiecej na akumulator). Kolega lata zadowolony, ale czy ten akumulator lepiej dziala niż olowiowy, czy po porstu działa? Jedna uwaga - jeśli będzie akumulatorowi za ciepło, to umrze prędzej niż ołowiowy, bo Litowo-wszelakie błyskawicznie degradują się od przegrzaia.
-
Sprawdź jak zbudowany jest pakiet. Naładuj go grzecznie do pełna, podłącz ponad 15V na zaciski elektroniki (tych, ktore pojazdowi są podpinane w miejsce akumulagtora) i sprawdź na zaciskach ogniw czy rośnie. jeśli elektronika jest "inteligentna", to mimo wyższego napięcia od strony pojazdu (zasilacza) nie puści prądu do ogniw a tym samym nie spowoduje wzrostu napięcia na nich powyżej normy i przeładowywania ich.
-
Patenty na odkrecanie zniszczonych srubek
c64club odpowiedział(a) na Piotrek_eM temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Klucz radziecki nastawny (młotek z przecinakiem) tu nie dał rady, choć korki oleju z tego mostu tak odkręciłem. Ostatecznością będzie urżnięcie tych łbów i wtedy się będę martwić jak wykręcić pozostałe przy życiu "szpilki" albo rzeźbić nowe otwory mocujące obok. Z grzaniem jest ten problem, że tam jest w środku tona smaru i simmering. Jak to się zagotuje, to klękajcie narody. -
Patenty na odkrecanie zniszczonych srubek
c64club odpowiedział(a) na Piotrek_eM temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Teraz pytanie za platynową łopatę: Te zaznaczone śrubska na obwodzie. Trzy sztuki mają łeb 14 i od biedy da się na nie nasadzić klucz oczkowy. Czwartą jakiś artysta wkręcił z łbem 17. Wszystkie cztery totalnie zapieczone i mają objechane łby. Dostęp nasadką niemożliwy. Wybite spod nich podkładki sprężyste, od dwóch dni stukam i psikam Wurthem Rost-Off. Macie patent? Jak przysmarkam dźwignię do łba, to się zaduszę ugotowanymi smarami z wnętrza mostu. Przypomni się komuś jeszcze jakiś sposób? -
Trzecie wcielenie mojego zaprzęgu.
c64club odpowiedział(a) na c64club temat w Custom/Trajki/Wynalazki/Własne wydumki
Ale to nie jest sprzęt do orania. Czysto drogowa maszyna. "Robi w terenie" na tyle, na ile potrzebuję, czyli wjeżdża po stokówkach, na przykład tak jak na tym filmie. Napęd dokładnie ten sam co obecnie, w wózku kilkadziesiąt kilo gratów: Żeby tam wjechać zimą, wystarcza zmiana "zębatki zdawczej" z 17 na 14 i łańcuchy na tylnym kole. Wincy mi nie cza. Prawa opona robi w śniegu wzorowo. Jako płoza :D Filipie - guru zwany konrad1f to inż. Konrad Czwordon?- 7 odpowiedzi
-
- wózek boczny
- przyczepka
-
(i 3 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Trzecie wcielenie mojego zaprzęgu.
c64club odpowiedział(a) na c64club temat w Custom/Trajki/Wynalazki/Własne wydumki
Michoa - z czego? Z tych paru centymetrów sześciennych? Taki napęd zeżre mi te moje kilka koni i będę się końskimi szkieletami napędzać. Zaprzęg waży 200 kilo z hakiem, mniej niż niejedna solówa, to 1x3 starcza. Songo, napisz na PW. W Twoich okolicach jeżdżą dwa zaprzęgi mojej roboty. Z właścicielem jednego mam kontakt. LWfilip. Poczytaj moją stronę (w podpisie). Jak masz zaplecze, intuicję i czas na ileś eksperymentów, to wykasuj "może kiedyś" z ostatniego Twojego zdania. To jest już któryś zaprzęg z kolei w moim wykonaniu, aż powoli tracę rachubę. Pierwsze pod względem mechanicznym były udane, (przedtem były przyczepki i inne konstrukcje), ale dopiero teraz mam jakąś "pewność" w czynieniu wozów i odstosowywaniu motocykli. W Twoim sprzęcie kłopot sprawiają panele i ABS, ale za to Hamerykanie mają doświadczenie w przebudowie tego sprzętu,jest kilku niemal specjalizujących się w tym monterów i sporo się od nich można nauczyć. Fotky:- 7 odpowiedzi
-
- wózek boczny
- przyczepka
-
(i 3 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Trzecie wcielenie mojego zaprzęgu.
c64club opublikował(a) temat w Custom/Trajki/Wynalazki/Własne wydumki
We wrześniu przywaliłem zbokowozem w słupek. Tak to jest, jak się pędzi przez nieużytki na skróty. Cza było sprzęta odbudować. Nowa rama, błotnik, zawieszenie (ekspermentalny układ), łatanie, szpachlowanie, malowanie. Rezultat: Czeka go jeszcze malowanie wnętrza wozu, poprawka siodła i uchwyt do kul/lasek. Tak ładnie zrobiony wóz to aż szkoda porysować mocując je gdzie bądź.- 7 odpowiedzi
-
- wózek boczny
- przyczepka
-
(i 3 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Zasady docierania znalazłeś. Działają, wypróbowane na nowych moto, osobiście tak witałem silniki. Znajdź jeszcze zasady pisowni (gramatyka, ortografia, interpunkcja). Też się przydadzą :)
-
Nowy chiński "zboczeniec".
c64club odpowiedział(a) na c64club temat w Custom/Trajki/Wynalazki/Własne wydumki
Nie pędziem, ale niedaleko :) Na podkład epoksydowy natryskowo jednoskładnikowym chlorokauczukiem, na gęsto. Celowo, co zaraz wyjaśnię. Miało być "budżetowo", taki projekt. Równie budżetowo, a z pięknym połyskiem, mógłbym to zrobić natryskowo lakierem nitrocelulozowym, ale "Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia" (czyt. zrób mi taki wóz, żeby...) była w tej kwestii dosyć szczegółowa. Kolega chciał wóz z możliwością wprowadzania nierzucających się natychmiast w oczy poprawek wałkiem, jakby gdzieś się nie zmieścił i zarysował wannę, co się niestety początkującym koszowcom zdarza. A po wałku zostaje taki właśnie półgładki mikrobaranek jak po gęstym natrysku. Ręczne poprawki by krzyczały bardziej niż obecnie cała gondola. Kolega mieszka pół kraju ode mnie i nie będzie z każdą pierdółką latał na Śląsk. Porządna kosmetyka budy wymagałaby szpachlowania, wyprowadzania powierzchni i tak dalej, co trwałoby i kosztowało, a to zleciłbym już lakiernikowi. I to będzie zrobione, kiedy już się jeździec wprawi, ten ciągnik da żonie, a wóz będę mu przeszczepiał do większego sprzęta. Wtedy się to wszystko ładnie zmyje, da do lakiernika i pod kolor docelowego zestawu.