-
Postów
45 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
O ptr82
- Urodziny 08/07/1982
Osobiste
-
Motocykl
Yamaha TT600R
-
Płeć
Mężczyzna
Informacje profilowe
-
Skąd
GDA
Osiągnięcia ptr82

NOWICJUSZ - romeciarz (9/46)
0
Reputacja
-
KTM EXC 450 MODEL 2012 OPINIE
ptr82 odpowiedział(a) na maserlw temat w Enduro/Motocross/Supermoto/Trial/Quad
Jak na razie nawet na amerykańskich forach modele na 2012 są dość świeże. Pojawiają się opisy podstawowych modyfikacji w stylu zdejmowania eko zaworków i innego badziewia. Opisy z użytkowania i ewentualne usterki na razie się nie pojawiają lub są zdawkowe w stylu "Motocykl działa, jest zaje...biście" . Za to wyczytałem, że częstym problemem jest syf w baku będący pozostałością po odlewaniu zbiornika, który blokuje pompę paliwa. O wadliwym działaniu samego wtrysku jeszcze nie czytałem. -
Wszystko o KTM EXC 400/450/520/525
ptr82 odpowiedział(a) na Nitomen temat w Enduro/Motocross/Supermoto/Trial/Quad
major000 dzięki za szybką odpowiedź. Pytanie o problemach z podwójnym obiegiem wzięło się stąd, że na jednym z hamerykańskich forów była ogromna dyskusja na ten temat i przypadków przenikania oleju ze skrzyni biegów do części silnikowej. Niektórzy ekstremiści rozpoławiali nawet silnik, żeby te dwa obiegi połączyć!!! A z lżejszych tematów, mam też następujące pytanie. Czy różnice w wersji standard, a factory w KTM EXC 450 z 2011 roku, to coś więcej niż kute półki, kolor ramy i bajery w stylu okleiny? Gdzieś tu na forum mignęło mi też coś na temat lepszego przedniego zawieszenia, czy możecie to potwierdzić? -
Wszystko o KTM EXC 400/450/520/525
ptr82 odpowiedział(a) na Nitomen temat w Enduro/Motocross/Supermoto/Trial/Quad
Cześć Koledzy Prosiłbym o przypomnienie jednej rzeczy. W KTM exc 450 w modelu z roku 2010 były dwa obiegi oleju i mówiło się o problemach z takim rozwiązaniem. Czy modele 2011 miały jakąś poprawkę dodaną w tej kwestii? Nie chodzi mi o wstawienie z powrotem jednego obiegu w 2012, ale właśnie o ewentualne zmiany na 2011. Z góry dziękuje za wyjaśnienie. -
Yamaha WR 250 'n' 450
ptr82 odpowiedział(a) na akiraone temat w Enduro/Motocross/Supermoto/Trial/Quad
No właśnie, stąd mój komentarz, że uczucia mogą być mieszane. Mi osobiście pasuje wygląd- nieco "zaostrzony" idący w stronę YZ-tki i hard-enduro innych producentów. Chociaż ta przyduża lampa... Ale masa motocykla, prześwit i skok zawieszeń rzeczywiście pozostawiają pewien niedosyt. Jest jeszcze jedna ciekawa sprawa. Ponownie na stronach Yamaha Motor Poland cisza w kwestii WR450 na rok 2012. Czyżby ostatnie egzemplarze z 2009 to wszystko, czym nas chcą uszczęśliwić? -
Yamaha WR 250 'n' 450
ptr82 odpowiedział(a) na akiraone temat w Enduro/Motocross/Supermoto/Trial/Quad
Są już dość konkretne wieści. Np. TU albo TU. Można mieć mieszane uczucia :dry: -
Yamaha WR 250 'n' 450
ptr82 odpowiedział(a) na akiraone temat w Enduro/Motocross/Supermoto/Trial/Quad
Witam Ja mam nieco inne pytanie do Was. Może posiadając już WRki jesteście bardziej zorientowanie w temacie. Ostatnio zauważyłem, że na stronie Yamaha Poland nie ma WR450, ani WR250. Dzwonię do dealerów w Trójmieście, ale żaden nic konkretnego powiedzieć nie umie- na ich stronach również tego modelu brak. Pomijam podejście, ale czy nawet oni nie wiedzą, czemu taka sytuacja ma miejsce? Logiczny wniosek, że WRka nie będzie sprzedawana w Polsce. Gdyński dealer ma jedynie model z 2009 roku, ale na pytanie, czy nowych roczników nie ma nie potrafi konkretnie odpowiedzieć. Generalnie, lokalni dealerzy, a sprawdzałem dwóch, sami za bardzo nie wiedzą jak mi odpowiedzieć i mają trochę pretensji, że pytam :icon_biggrin: Czy znacie jakieś szczegóły, albo możecie potwierdzić moje spostrzeżenia? Jestem trochę zdziwiony- konkurencja ma cały czas w ofercie najbardziej popularne hard enduro. KTM, Suzuki, Honda i Huska. Nawet z tych mniej popularnych, można kupić Gas Gasa i Betę. Jeśli się mylę poprawcie mnie, może stronką nie ma co się przejmować aż nadto? Ostrzę sobie powoli zęby na nową WRke, więc chciałbym wiedzieć o co chodzi. Dodam, że dealerzy z innych europejskich państw mają te modele w ofercie. Z góry dzięki za informacje w tym temacie Piotr -
Tak, jak mówicie. 30-40 mm. Motocykl ustawiony pionowo pod własnym ciężarem. I to wcale nie jest tak dużo dla zawiechy o takim skoku. Już samo posadzenie tyłka wyraźnie ten luz zmniejsza.
-
Siema Mam pytanie. Gdzie najwygodniej wpiąć się do TTRki z gniazdem zapalniczki, żeby GPSa zasilić? Samo podłączenie gniazdka będzie OK, czy trzeba jeszcze jakoś stabilizować napięcie? Dzieki
-
Może Cię jeszcze interesuje u naszych zachodnich sąsiadów? LINK
-
Siemano Mam pytanie odnośnie gaźnika tym razem. Coś z nim jest nie tak, świeca jest biała, bielusieńka zamiast kawy z mlekiem. Dodatkowo odpalanie na zimno jest jakieś dziwne. Gdy wcześniej odpalałem motocykl na ssaniu, chodził na wysokich obrotach jak należy. Teraz na ssaniu obroty są raczej normalne i po jakiejś minucie od odpalenia zaczyna zwalniać, aż zgaśnie. Gdy się maszyna rozgrzeje wszystko jest w porządku z pracą silnika z wyjątkiem zaworów, które klepią trochę gdy silnik jest na wyższych obrotach podczas jazdy. Sprawdziłem wczoraj zawory- tip top jak z podręcznika. Zastanawiam się dlatego, czy problemy przy odpalaniu plus te klekoczące zawory to nie będzie jakiś problem ze składem mieszanki. I teraz główne pytanie, jaki jest proces regulacji gaźnika i jakie są prawidłowe ustawienia? Iglica raczej nie przestawiana, wydech standardowy. Wiem, że jest też śruba regulująca skład mieszanki, ale nie wiem gdzie za bardzo. :banghead: Doradźcie!
-
Spoks, sklep jest pod adresem http://www.wemoto.com/. Sklep KULKA jest też w Gdańsku na ul. Toruńskiej dla zainteresowanych. Oprócz łożysk wszelkich i potężnych katalogów, mają też przeróżne odmiany LOCTITE'u. I na prawdę dużo wiedzą. Bartek85, jest wiele prawdy w tym, co piszesz. Zarobki u nas, to niestety nie raz i nie dwa przeszkoda, żeby kupić części w ogóle, bo już o oryginalnych nie wspomnę. Druga sprawa, to sama TTRka, która nie była wypuszczona w Stanach. I te wszystkie firmy robiące zamienniki (głównie firmy amerykańskie) i części tuningowe nie mają w swojej ofercie dedykowanych elementów. Można ewentualnie dopasowywać od innych modeli, ale to już trwa i trzeba kombinować. Ale z tym projektowaniem się nie do końca zgodzę. Duża korporacja produkująca wszelkie urządzenia mechaniczne, w tym motocykle, czyli taka przykładowa Yamaha (i jej włoska córeczka Belgarda) na bank używa normatywnych części takich jak łożyska, uszczelnienia i tego typu elementy. Projektanci mają i tak w ch... roboty z wymyśleniem, opracowaniem i zbadaniem konstrukcji motocykla, silnika itd., żeby jeszcze tracić czas i wielkie koszty na opracowywanie przykładowo łożysk. A tak, mają podane na tacy konkretne elementy, przebadane, ze znanym środowiskiem pracy, więc nic tylko brać przebierać. Kłopot z naszego punktu widzenia jest nieco inny. Yamaha kupi jakąś ilość łożysk od producenta i klepnie na nich etykietkę 'Yamaha Genuine Parts', po czym sprzeda taką część 5 razy drożej. I tu jest pies pogrzebany. Niczego nie świadomy motocyklista leci do dealera, bo jak poprosi tam o element do swojego modelu, to wie że dostanie to co trzeba i dostaje cenę z kosmosu w pakiecie. Nie ma innego wyjścia, jak znaleźć element nieoryginalny. Potrzeba tylko więcej czasu, żeby przeszukać net, albo jakieś katalogi w sklepach. Moje wymienianie tulei w przednim zawieszeniu to właśnie taka akcja. Całość operacji z wszystkimi częściami zajęła weekend. Ale konieczność szukania w necie tych zafajdanych tulejek rozłożyła to na 3 tygodnie.
-
No loko, gratulacje za dobre rozpisanie dostępnych zamienników do zawiechy :notworthy: . Gdy ja zmieniałem swoje tulejki, czegoś takiego bardzo mi było trzeba. Ale jakoś udało się :wink: Ja również mam olej 10W, zmniejszyłem twardość u góry lag o jakieś 3 kliknięcia i wg. mnie jest spoko- na polnej, nierównej drodze nic mi się przy podobnych prędkościach nie dzieje. A tłumienia odbicia i dobicia nie zmieniałem. Dołożę też coś od siebie w sprawie tylnej zawiechy, bo również miałem przyjemność zmieniać tamte elementy. Otóż, wszystkie łożyska można kupić w sklepach z łożyskami- te same numery katalogowe i ten sam producent, łożyska wyjętego z motocykla. Dodam, że to najbardziej upierdliwe łożysko z dołu dampera jest również do kupienia- akurat tego nie wymieniałem, więc się nie wypowiem co do numeru katalogowego ale w handlu jest dostępne. Podobnie simmeringi. Fakt, wszystkie tuleje, podkładki, śruby i nakrętki trzeba kupić w serwisie niestety.
-
Wtrącę się do tematu wymiany uszczelniaczy. Czy do zmiany tych elementów trzeba demontować całą głowicę, czy można to zrobić już po zdjęciu pokrywy rozrządu? I pytanie dodatkowe, czy pod samą pokrywą rozrządu jest uszczelka? Jakoś w sklepach widzę uszczelki dekli bocznych, pod głowicę, pod cylinder, ale pod tą pokrywę ani widu, ani słychu.
-
Panowie, Znów kretyńskie pytanie z mojej strony :banghead: Do jakiej temperatury powinien się nagrzewać/ Wam się nagrzewa regulator napięcia? Nie chodzi mi o dokładność co do dziesiętnych części stopnia, ale z grubsza. Skoro jest to element z żeberkami radiatora, to zakładam, że może być ciepły. Kwestia tylko jak bardzo. Mój wczoraj, był na tyle ciepły, że dało się go dotknąć tylko przez chwilę. Dodam, że motor po rozgrzaniu przejechał ze 2-3 km i trochę popracował stojąc w miejscu. Pozdro
-
Siema Panowie Mam pytanie dość proste. Jak prawidłowo wyregulować dekompresator w TT600R? Czy wystarczy dobrać odpowiednie naciągnięcie linki regulacją znajdującą się w okolicach zbiornika gazu od tylnego amora? Czy trzeba jeszcze zaglądać w okolice kickstartera? I zakładam, że robi się to przy jakiś konkretnym ustawieniu tłoka? Dzięki Piotr