Skocz do zawartości

stepow

Forumowicze
  • Postów

    7
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Informacje profilowe

  • Skąd
    Wrocław

Osiągnięcia stepow

CZYTACZ - zupełny świeżak

CZYTACZ - zupełny świeżak (7/46)

0

Reputacja

  1. stepow

    Nowy komar ??

    Ten nasz nowy "komar" to tak naprawdę TOMOS produkowany w Słowenii, podobno znana i uznana marka sprzedają się nieźle na zachodzie i USA. Pozdrawiam,
  2. stepow

    Sworzeń ??

    Tak ma być, po rozgrzaniu silnika, sforzeń nie siedzi już tak mocno i na wszelki wypadek jest zabezpieczony zabezpieczeniami (takie okrągłe sprężynki) po to, aby nie wysunął się i nie porysował gładzi cylindra. Pozdrawiam,
  3. stepow

    Sworzeń ??

    Pisałem już, Sforzeń montuje się na gorąco (na zimno nie wchodzi), jeśli doszlifujesz sforzeń tak aby wszedł na zimno, po rozgrzaniu elementów silnika w czasie jazdy powstanie luz, który zniszczy główkę korbowodu itd. (jest coś takiego jak rozszerzalność cieplna metali). Złożyłem wiele silników i wiem co piszę, Ale róbcie jak chcecie w końcu to nie mój silnik :-) pozdrawiam,
  4. stepow

    Sworzeń ??

    Sforzeń powinien być odpowiednio dopasowany do tloka "fabrycznie" (właściwy sforzeń do właściwego tłoka), wszelkie poprawianie (szlifowanie, toczenie itp.) nie powinny mieć miejsca bo zmieniają ustalone przez producenta parametry. Sforzeń zabezpiecza się przed przesuwaniem zabezpieczeniami (takie małe okragłe sprężynki). Powodzenia,
  5. stepow

    Sworzeń ??

    O ile pamiętam to sforzeń tłokowy zakładałem tak: - sforzeń do lodówki - główkę korbowodu podgrzałem opalarką, - tłok podgrzałem w piekarniku, Zimny sforzeń bez poblemu wszedł w garący tłok i główkę korbowodu. Jak wszystko wystygło sforzeń siedzi mocno i tak jest do dzisiaj.
  6. Witaj, Przegrzewanie się silnika mozna poznać w ten sposób - silnik nagle zaczyna ciężej pracować, zamykasz gaz i naciskasz sprzęgło, jesli silnik natychmiast zgaśnie - był bardzo przegrzany, niemal na granicy zatarcia - toczysz się aż do zatrzymania aby go maksymalnie wychłodzić, robisz przerwę ok. 20 minut i jedziesz dalej. Jeśli przymkniesz gaz i naciśniesz sprzegło a silnik pracuje dalej na małych obrotach tak jak zwykle, możesz jechać dalej. Aby uniknąć przegrzania silnika, dobrze jest mieć ustawiony poprawnie zapłon i skład mieszanki (niebezpieczna jest zwłaszcza mieszanka za uboga), dobrze jest jechać na 3/4 otwarcia przepustnicy, z prędkością ok. 70-80% prędkości maksymalnej. W zasadzie pojazd jest tak zaprojektowany aby nie przegrzał się silnik. Zaszkodzić mu może jazda "na maksa", trzeba też uważać na długich stromych podjazdach w górach, w przypadku gdy silnik zaczyna słabnąć - konieczne jest studzenie, silnikowi bez wymuszonego chłodzenia nie służą też długie postoje w korkach, ważne żeby podczas postoju silnik pracował na małych obrotach (wydziela wtedy niewiele ciepła) . W normalnej eksploatacji przerwę robię co ok. 50 min., ale nie po to aby przestudzić silnik, ale żeby rozprostować kości i trochę odpocząć. Przejeżdzałem nawet po kilka godzin bez przerwy w upalny dzień i silnik się nie przegrzewał, dotyczy to też bardzo prostych silników bez chłodzenia wymuszonego takich jak np. w komarach czy ogarach, którymi kiedyś bardzo dużo i daleko jeździłem. Pozdrawiam,
  7. Wszystko jest ok. Jest na pewno tak, że iskra przypada raz na obrót wału i powinna przeskoczyć na moment zanim tłok osiągnie ZZ (zwrot zewnętrzny), w komarach/rometach było to 3 mm przed ZZ, nie wiem jak w charcie ale pewnie podobnie. Jeśli wykręcisz świecę i kopniesz w rozrusznik to zakręcisz wałem szybko i bez wiekszego oporu, bo wykręcona z głowicy świeca nie uszczelnia cylindra i nie ma spężania. Widać wtedy wiele iskier. Jako ciekawostkę mogę podać tę informacje że niektóre maluchy (znaczy fiaty 126 p) miały aparat zapłonowy bez palca rozdzielacza. Idea była taka żeby iskra występowała zawsze, gdy tłok jest w pobliżu ZZ, tak więc iskra raz była potrzebna (przed swuwem pracy) a kolejny nie, bo poruszający się w góre tłok wypychał spaliny i iskra szla na darmo. Uprościło to konstrukcje aparatu zapłonowego i zwiekszył niezawodoność, bo wyeliminowano palec rozdzialacza. Ale to tylko taka ciekawostka. pozdrawiam,
×
×
  • Dodaj nową pozycję...