Skocz do zawartości

zagajnik

Forumowicze
  • Postów

    19
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O zagajnik

  • Urodziny 03/22/1983

Informacje profilowe

  • Lubię
    szybowce oraz cala latajaca reszta
  • Skąd
    Manchester

Osobiste

  • Motocykl
    Kawasaki zx6r
  • Płeć
    Mężczyzna

Metody kontaktu

  • Gadu-Gadu
    2185180
  • Strona www
    http://

Osiągnięcia zagajnik

NOWICJUSZ - macant tematu

NOWICJUSZ - macant tematu (8/46)

0

Reputacja

  1. Witam, Czy przednie zaciski od zx6r(6-tłoczkowe, więc modele G, J, A1) pasują do zzr600 '95 bez dokonywania jakichkolwiek przeróbek? Znalazłem na youtube, że z niektórych modeli cbr pasują do zzr600, ale trzeba troche popiłować, dopasować, a wolałbym tylko zamienić. Pozdrawiam
  2. Witam! Zauważyłem wyciek oleju na wałku zdawczym-tym, na którym jest przednia zębatka napędowa. Czy wymiana uszczelniacza wymaga wymaga rozkładania skrzyni, czy jest tam rodzaj pokrywy, pod którą zamontowany jest owy uszczelniacz(zapewne wraz z łożyskiem)? Pozdrawiam!
  3. Witam! Znajomy miał podobne objawy tuż po tym jak ruszył motorem zapomniawszy zdjąć blokadę przypiętą do tarczy hamulcowej. Okazało się, że tarcza się wygięła i kręcąc się, delikatnie rozpychała klocki. Przez to klocki były za bardzo odsunięte od tarczy i wymagało to kilku naciśnięć klamki, aby 'dotarły' do tarczy i zaczęły hamować. Można to sprawdzić na przykłąd tak: przyłóż (np.śrubokręt) prostopadle do tarczy na wysokości powierzchni ciernej, podnieś przednie koło(przyda się druga osoba), zakręć kołem i obserwuj przerwę pomiędzy tarczą a śrubokrętem-powinna być niezmienna na całym obwodzie.
  4. Niestety nie da się tego wymienić oddzielnie. Chyba że znajdziesz ślusarza-artystę, który coś takiego zrobi.
  5. Witam! Mam cb450dx, czyli to samo co cb450n, tylko że produkowane w Brazyli parę lat później. Olej wymieniałem i jest to bardzo proste. Najpierw upewnij się, że olej jest zagrzany, a do tego najlepiej służy jazda, bo parę minut na biegu jałowym nie wystarcza. Odkręckorek wlewu oleju. Następnie, kluczem chyba 17 odkręcasz korek spustu oleju(ta większa śruba). Jak już ścieknie-nie musisz czekać, bo resztka oleju wypłynie z pokrywy filta. Nastepnie kluczem chyba 12 odkręcasz pokrywę filtra. Jak odkręcisz śrubę-nie wyciągaj śruby z pokrywy, to wszystko razem powinno lekko obsunąć się w dół. Mając wszystko na wierzchu, rozbierz wszystko na części, wyczyść osady (szmatką, niczym ściernym)-nie zapomnij o tym tym miejscu, gdzie pokrywa filtra przylega do miski, wytrzyj satry olej, sprawdź stan gumowych uszczelek(mają być w jednym kawałku i nie poszarpane) włącznie z tą na pokrywie filtra, posmaruj nowym olejem, złóż, załóż nowy filtr oleju i wkręc z powrotem do miski. Wkręć korek spustu-o ile wcześniej tego nie zrobiłeś. Wlej olej-powinno być 2,5 litra, wkręć korek wlewu, włącz silnik na około 2 minuty. Poczekaj chwilę i sprawdź poziom oleju. Aby sprawdzić, należy motor usatwić na pion, odkręcić korek wlewu(jest z taki bagnetem), wytrzeć bagnet, włożyć, ale co bardzo ważne NIE WKRĘCAĆ, wyjąć i poziom a być w górnej częsci podziałki. A co do oleju, najlepiej, jakbyś sie dowiedział jak rodzaj oleju masz aktualnie wlany i przy takim pozostał. W swoim używam półsyntetyka i wszystko jest ok. Powodzenia!
  6. Zmiana na niższy profil, choć wydaję się niewielką-24mm różnicy srednicy koła, ma duży wpływ na charakterystyke motoru. Najbardziej prozaicznym efektem jest wygląd, bo wygląda to tak, jakby opona była za mała w stosunku do błotnika albo błotnik pochodził z jakiegoś 'większego' motocyklu. Przerabialem ten temat na suzuki gsx600f, gdyż model opony który chciałem założyć nie był dostępny w rozmiarze przewidzianym do motoru i załozyłem 110/70R17 zamiast 110/80R17. Po zmianie motor zyskał na lekkości w prowadzeniu, jednak gsxf to nie Twoje ducati i to co w suzuki było zwiększeniem zwrotności, w duc'u może być tendencją do shimmy. Koniec pozytywów! Komfort znacznie się pogorszył, musiałem zmniejszyć siłę tłumienia, bo nie dało sie jeździć. Znacznię zwiększyła sie tendencja motoru do prostowania podczas hamowania w zakręcie. Prędkościomierz oszukiwał o około 10%-dodawał tą wartość, co oznacza, że do licznika przebiegu też dodaje 10%. Wnioski należą do Ciebie! Pozdrawiam Szymon
  7. Dziękuje za tak wspaniałe źródełko wiedzy:) Szymek
  8. Witam! Motor jak w temacie Kawasaki zx6r '98 przebieg 27tkm. Niedawno-mniej niż 50km- pojawił się dźwięk-lekki stukot od strony rozrządu. Pojawiło się to nagle, więc mam nadzieję, że to tylko napinacz łańcuszka. Na tej stronie: http://www.themcdonalds.net/~themcdo/richa...alve_Clearances jest napisane, że przed ponownym wkręceniem napinacza, należy go zresetować. Polega to na wciśnięciu 'palca' napinacza do środka(przy odblokowanej zapadce oczywiście), a nastepnie wysunięciu 'palca' o 5 kliknięć. Prosiłbym o potwierdzenie owego wysunięcia o 5 kliknięć oraz o momenty dokręcania śrub mocujących i centralnej(nie dysponuję książka obsługi). Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedzi:) Szymon
  9. zagajnik

    mgr inż. ukasz

    Gratuluje Panie Magistrze Inżynierze Wyschnięte Winogrono!!! ;) Jak będę w Polce, to opijemy Twój dyplom. Pozdrów Siostrę:) Dziobak
  10. Witam ponownie! Opona zmieniona. Przy odbiorze motoru nikt nie wspomniał o spokojnej jeździe przez pierwsze kilkadziesiąt kilometrów. Mimo tego, na początku, jeździłem spokojnie i delikatnie. 'Tych kilka' kilometrów już zrobiłem, opona 'rozjeżdżona', więc powróciłem do normalnego stylu jazdy. Obiecałem opisać wrażenia z jazdy(przypomnę, że nowa opona ma niższy profil). Tendencja do 'shimmy' nie występuję. Motor zyskał lekkość w wprowadzaniu w zakręt-przechylenie, mam wrażenie jakby motor gdzieś zgubił 50kg. Jednak, zmiejszył się komfort oraz, co ważniejsze i groźniejsze, zdecydownia zwiększyła się tendencja do prostowania podczas hamowania w zakręcie. Wniosek własny: gdyby był dostępny rozmiar zalecany przez producenta, chętnie bym taki zastosował. Jeżeli ktoś będzie w podobnej sytuacji, musi pamiętać, że niższa przednia opona zmienia geometrie motocykla i po zmianie to już jest inny motocykl, którym trzeba się od nowa nauczyć jeżdzić.
  11. Dziękuje za pomoc. Przejrzałem zalecany rozmiar przez producentów opon i u bridgestone'a, oprócz standardowej, jest podany alternatywny rozmiar 110/70R17, co przesądziło o wyborze tegoż rozmiaru. Pozdrawiam. PS. Po założeniu i zrobienu "kilku" kilometrów opisze wrażenia.
  12. Witam! Nadszedł czas na zmianę przedniej opony. Chciałbym kupić michelin pilot road 2, jednak nie ma w rozmiarze przewidzianym przez producenta, tj. 110/80R17. Dostępne są albo 110/70R17 albo 120/70R17(niższe profile pomijam). Zatem pytanie: czy wybrac 110/70 licząc sie ze zmiejszeniem średnicy koła, czy wybrac szersza 120/70, co nieaml zachowa średnice, ale jest szersza oponą niż zaleca producent? Pytam głównie o wpływ tych różnych rozmiarów opon na prowadzenie, stabilność, tendencję do shimmy motocykla.
  13. No szkoda, że forum nie pomogło w tej sprawie. Założyłem zwężkę z mniejszą średnicą otworu. Jutro do mechanika na regulacje gaźników. Koniec tematu.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...