dm15 Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 (edytowane) W moim Hornecie na postoju temperatura dochodzi do ok 90 % i nie włącza się wentylator w cieplejsze dni na światłach robiła mi taki numer, że pluła płynem a ludzie do mnie machali że coś mi z moto cieknie...Czy mogłby mi ktoś wytłumaczyć co to możę być ? i od czego mam zacząć (płyn jest ok, poziom też) no w opisie był błąd nie grzeje się strasznie tylko nie chłodzi. pzdr Edytowane 28 Lutego 2008 przez dm15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_Stg Opublikowano 29 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2008 (edytowane) Ja tak mialem w gpz 500 jak mi uszczelke pod glowica wywalilo. Plulo strasznie plynem a wentylator nie wlaczal sie bo przeciez jak cisnienie spalin wywalilo mi polowe plynu chlodniczego i temperatura silnika nagle wzrastala to chlodnica byla juz pusta (lub prawie pusta) i ciecz chlodzaca nie przeplywala w okolicy wlacznika wentylatora, ktory jest w niej wkrecony. Doraznie wystarczylo uzupelnic plyn chlodniczy i wiatrak od razu zaczynal pracowac normalnie(zanim znowu nie wypchnelo plynu) no ale skoro u ciebie poziom plynu na pewno w porzadku, to na pewno przeplywa w okolicy termowlacznika wentylatora. Sproboj zewrzec z masa kabel ktory wychodzi z termowlacznika wentylatora. Jesli wentylator zacznie pracowac to padniety termowlacznik. Jesli nie bedzie pracowal to bezpiecznik, kable, przekaznik lub silnik wentylatora. (przynajmniej u mnie tak to sie sprawdza) Edytowane 29 Lutego 2008 przez Piotrek_Stg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tobik Opublikowano 29 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2008 W moim Hornecie na postoju temperatura dochodzi do ok 90 % i nie włącza się wentylator w cieplejsze dni na światłach robiła mi taki numer, że pluła płynem a ludzie do mnie machali że coś mi z moto cieknie...Czy mogłby mi ktoś wytłumaczyć co to możę być ? i od czego mam zacząć (płyn jest ok, poziom też) no w opisie był błąd nie grzeje się strasznie tylko nie chłodzi. pzdr A skąd pluła tym płynem?? Spod korka? czy jak? A jak Ci wywali płyn to ile zostaje w zbiorniczku wyrównawczym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dm15 Opublikowano 29 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2008 Moja pomyłka, chodziło mi o wypluwanie płynu przez wężyk poprowadzony na spód motocykla , przez niego własnie przy konkretnym nagrzaniu silnika uciekał mi płyn czyli silnik był naprawde rozgrzany a wentylator się nie włączył, wczoraj tez probowałem i to samo z tym że nie pluła płynem mysle ze względu na niższą temperaturę otoczenia niż latem. Chciałbym sprawdzić to o czym mowiłeś - Piotrek stq - tyle że nie jestem pewien w którym miejscu dokładnie ;/ czy to są te kable dochodzące do chłodnicy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wolenweider Opublikowano 29 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2008 A wentylator chodzi jak go podłaczysz "na krótko" ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dm15 Opublikowano 29 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2008 NIe wiem jak to sprawdzic, co muszę zrobić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wolenweider Opublikowano 29 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2008 odłacz przedów od czjnika temp. który jest w chłodnicy i na wlaczonej stacyjce przytknij go do masy (silnik) jezeli nie zacznie kręcic sprawdz bezpiecznik( mała czarna skrzyneczka pod siedzeniem lewa strona) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dm15 Opublikowano 29 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2008 Zrobiłem jak powiedziałeś , bezpiecznik był spalony..ale po jego wymianie i dotknięciu do masy nadal nic zero reakcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_Stg Opublikowano 29 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2008 no to pewnie jakies zwarcie w instalacji ci bezpiecznik wywalilo, albo silnik wentylatora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wolenweider Opublikowano 29 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2008 musisz zlokalizowac zródło zwarcia, jazda z niesprawnym chłodzeniem narobi tylko dodatkowych kłopotów. To pewnie jest jakas pierdoła! szukaj... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dm15 Opublikowano 10 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 Odświeże temat bo poczyniełem pewne nowe odkrycia.. wyjąłem wentylator podłączyłem bezpośrednio do akumulatora i działał bez zarzutu.. czyli co w takim układzie jest nie tak ? najprędzej czujnik temperatury ? btw myślałem ze to jakaś tańsza pierdołka a tu prosze... http://moto.allegro.pl/item325888236_honda...r600_vt600.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alexrafi Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 Sprawdziłeś czujnik czy jest sprawny??? Nie musi być koniecznie czujnik może być to pompa wody Ponieważ pompa nie pompuje przez cały układ, woda znajdująca się w bloku silnika po nagrzaniu jest automatycznie wywalana przez przelew, sprawdź węże (dolny i górny) czy są takiej samej temp. jeśli nie to do wymiany pompa. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dm15 Opublikowano 11 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2008 A jak sprawdzić czy czujnik jest sprawny ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alexrafi Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Jeśli jest to prosty czujnik taki jak ja myślę to potrzebny ci miernik i gorąca woda lub zapalniczka. Wrzucasz czujnik do gorącej wody po jakiś 5 min wyciągasz go kleszczykami żeby się nie oparzyć i sprawdzasz czy zamyka obieg miernikiem (jeden końcówkę miernika przykładasz np. do gwintu, a drugą tam gdzie idzie kabel). Jeśli zamknie obieg tzn że jest sprawny jeśli nie tzn że jest uszkodzony. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dm15 Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Wymieniłem płyn chłodniczy i wszystko wrociło do normy , dzieki za pomoc i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.